Az Instagram úgy gondolta, valami igazán ütős dologgal ünnepli meg, hogy mérföldkőhöz érkezett.
Immáron egy milliárd felhasználóval a hátuk mögött elindították saját videómegosztó alkalmazásukat, melyet a YouTube és a Snapchat nem titkolt konkurenciájaként mutattak be június 20-án.
A profilunkra belépve (automatikus, vagy kézzel indított frissítés után) az új funkció a jobb felső sarokból köszön be saját kis ikonjával, mely egyébként nem csak az alkalmazáson belül érhető el, hanem egy külön app-ot is dedikáltak neki az alkotók (itt elsősorban ismert emberek, celebek videóit gyűjti össze nekünk a szoftver).
A TV elnevezést nem csak úgy kitalálták, valóban az a cél, hogy egy valóságos kis készüléket tartsunk a kezünkben, annak legtipikusabb tulajdonságaival együtt:
- belépés után azonnal elindul egy videó,
- csatornák között válogathatunk (ebben az esetben a többi felhasználó videóiból szemezgethetünk),
- és még a jól ismert “hangyákat” is megkapjuk - amíg tölt a program, ilyen szemcsés a kép. :)
Bár marketing szempontból a legerősebbnek tűnő funkció az volt, hogy a maximális 60 másodperc helyett már 60 perces tartalmat is közzé tehetünk. Ez azonban mégsem az átlagos felhasználókra vonatkozik, csak a nagyobb, illetve ellenőrzött fiókoknak van lehetőségük (a “nagy”-ot egyelőre még nem definiálták, de az biztos nem lesz elég, hogy mi annak gondoljuk magunkat) számítógépről nagyméretű tartalmat feltölteni. Általános felhasználóként 10 perc a limitünk.
Az IGTV legfontosabb tulajdonságai összefoglalva:
- Összekapcsolható a Facebook-kal, tehát ahogyan az Instagramon, úgy az IGTV-n közzétett tartalom is megjeleníthető a közösségi oldalon.
- Kommentelni és kedvelni is lehet.
- A videókhoz tartozó statisztikákat is azonnal megnézhetjük. Ezek közül a legérdekesebbnek egy grafikon tűnik, mely megmutatja, hogy a videó adott pontjain hány nézőnk volt, később érdekes okfejtésekre adva okot - marketinges szempontból szuper fejlesztésnek tűnik a funkció.
Forrás: Mari Smith
- Négy kategória közül választhatunk: a “For you” a számunkra relevánsnak gondolt tartalmakat mutatja meg, a “Following”-ra kattintva az általunk követett emberek videóit pörgethetjük át, a “Popular” címszó alatt a legnépszerűbb tartalmak fognak felbukkanni, a “Continue watching” menüpontban pedig befejezhetjük a korábban félbehagyott videókat.
- Az alkalmazás nem csak telefonunk kamerájával, hanem professzionálisabb eszközökkel is összeköthető, amennyiben valaki valóban minőségi tartalmat szeretne gyártani.
- Privát profil estén az IGTV-n megjelenő tartalmaink is csak az általunk jóváhagyott követők számára lesznek láthatóak, de bármilyen más publikus tartalomra rákereshetünk a megfelelő kulcsszavak beírásával - akárcsak a YouTube-on.
- A felület megjelenése letisztult és egyértelmű, kezelése nagyon hasonló a Facebook videó-platformjához.
- Egyelőre még megússzuk a reklámokat videónézés közben, de ami késik, nem múlik.
A leggyakrabban használt online platform még mindig a YouTube, és valószínűleg az Instagram újítása sem veszélyezteti a pozícióját. Nem csak azért, mert utóbbit főleg azok fogják használni, akik rendelkeznek Instagram-profillal, hanem mert a YouTube annyira megszokott, ha zenehallgatásról, videók megosztásáról és kereséséről van szó, hogy egy közösségi média újonnan indult alkalmazása nem valószínű, hogy megszorongathatja a népszerűségi lista élén.