Csupán egy évet kellett várnunk, hogy hazánkban is elérhető legyen a Facebook saját videós platformja, a Facebook Watch.
2017. augusztus 9-én jelentették be, hogy a Facebook saját TV-t indít az Egyesült Államokban, mely kezdetben elsősorban az amatőr és profi házi készítésű videókra épült, valamint amelyen a közösségi oldal által gyártott sorozatok és műsorok kaptak helyet.
2018. augusztus 30-tól a szolgáltatás az egész világon elérhetővé vált.
Mark Zuckerberg nem titkolt szándéka ezzel a szolgáltatással, hogy a felhasználók még videónézésért se hagyják el a Facebookot. Ehhez pedig a háromperces híradók, a beszélgetős műsorok, a sportközvetítések, valamint a saját gyártású sorozatok mellett igyekszik magához csábítani a legnagyobb vloggereket is, lenyomva ezáltal a YouTube-ot (is).
A Facebook Watchon élő és felvett műsorokat is tudunk nézni - profi, illetve amatőr videókészítőktől egyaránt, akiknek akár fel is iratkozhatunk csatornájukra, ha nem szeretnénk lemaradni az újdonságokról. Tetszésünket vagy nemtetszésünket pedig lájkkal, illetve kommenttel fejezhetjük ki.
A “Facebook-tv” egyik legnépszerűbb talk showja Will Smith feleségének, Jada Pinkett Smithnek Red Table Talk című műsora, melynek májusi indulása óta már több mint 3 millió követője van:
A platform viszont nem csak egy egyszerű videómegosztó oldal akar lenni: Zuckerbergék folyamatosan szélesíteni kívánják a tartalomgyártók körét, majd természetesen jöhetnek a fizetett reklámok.
Forrás: Facebook newsroom