Ha mostanában használtad a LinkedIn-t, talán észrevetted, hogy amikor egy linket illesztesz be, az oldal előnézeti képe sokkal kisebb lett.
Mi is a helyzet ezzel pontosan?
A változtatások háttere
Az újítás lényege, hogy végül minden organikus poszt kisebb link előnézeti képet kapjon, míg a szponzorált tartalommal ellátott posztok esetében megmarad a korábbi, nagyobb méretű előnézet.
A LinkedIn magyarázata
A LinkedIn ezt így magyarázza: „Annak érdekében, hogy megkönnyítsük a LinkedIn tagok egymás közötti kommunikációját, egyszerűsítjük a hírfolyamunkat azáltal, hogy megváltoztatjuk a harmadik féltől származó link előnézetek méretét attól függően, hogy organikus posztról vagy szponzorált tartalommal rendelkező posztról van szó.
Amikor egy organikus posztban szerepel szponzorált tartalom, az egyszerű organikus posztban megjelenő miniatűr előnézeti képet felváltja egy legalább 360x640 pixeles, de legfeljebb 2430x4320 pixeles előnézeti kép.”
Ez a változtatás arra ösztönzi a felhasználókat, hogy több saját tartalmat tegyenek közzé LinkedIn-cikkek és közvetlen frissítések formájában, miközben növeli a szponzorált frissítések használatát.
A LinkedIn továbbá megjegyzi, hogy a képelőnézet méretének változása akkor is életbe lép, amikor egy szponzorált posztot organikus frissítésként osztanak meg újra.
Hasonlóságok az X és a LinkedIn újításaiban
Ez a lépés kissé emlékeztet arra, amit tavaly októberben az X tett, amikor megváltoztatta a harmadik felektől származó linkek kép-előnézetét, hogy csökkentse a felhasználók külső URL-ek megosztásának kedvét.
Az X azt szerette volna, hogy több hosszú-szöveg formátumú bejegyzés jelenjen meg közvetlenül az alkalmazásban, ezért kevésbé magával ragadóvá tette a megosztott linkek megjelenését.
Felhasználói visszajelzések
A LinkedIn felhasználói közül sokan negatív változásként élik meg ezt az újítást.
Kristin Thomas, a Gartner közösségi médiáért felelős igazgatója megjegyezte: A LinkedIn felhasználók nagyrésze olyan szakember, aki a felületen a jelenlétüket szeretnék kiépíteni és nem feltétlenül van arra idejük, hogy teljes munkaidőben tartalomgyártóként is elkötelezzék magukat.
Így ez az újítás bünteti azokat, akik eddig használták a már jól bevált posztolási technikáikat, végső soron rontva a felhasználók LinkedIn élményét.
A jövő
A LinkedIn megerősítette, hogy folytatja a változtatás bevezetését, amely végül minden organikus posztra vonatkozik majd, amely külső linkeket tartalmaz.
Érdemes lehet ennek megfelelően frissíteni a LinkedIn bejegyzésekkel kapcsolatos megközelítést.
Összegzés
- Bár a változások nem mindenki számára örömteliek, a LinkedIn célja, hogy ösztönözze
a saját tartalom közzétételét és növelje a szponzorált tartalmak használatát. - Az újításokkal való lépéstartás és a felhasználói élmény optimalizálása érdekében érdemes lehet figyelni a változtatásokra és alkalmazkodni hozzájuk.
Forrás: LinkedIn Updates Link Previews in Organic Posts With Smaller Images