A keresőoptimalizálás (SEO) világában a szövegírás legfontosabb stratégiái folyamatosan változnak - alkalmazkodva a Google algoritmusához. Azt már tudjuk, hogy a szavak milyensége mérvadó a keresőmotorok szempontjából, de mi a helyzet a szavak számmal?
Veled is biztosan előfordult már, hogy próbáltad a SEO “törvényeit” követni és lépésről-lépésre betartani őket. Azonban önmagukban nem minden esetben relevánsak ezek a regulák! Nemrégiben a Google megerősítette, hogy a kulcsszavak száma nem rangsoroló tényező a keresési algoritmusban. Kijelentette, hogy ha szimplán egy szöveget hozzáadunk az oldalunkhoz attól még nem válik “kereshetővé”. A hosszabb tartalommal kapcsolatos misztikum azért vált népszerűvé, mert egy fontos tulajdonságát emelték ki. Mégpedig, hogy a Google algoritmusai számára kedvezőbb lehet a hosszabb szövegezés, mert könnyebben kitalálja, hogy miről is van szó.
De ez nem egy ökölszabály! Ehelyett a kulcsszókutatás nevezhető igazán kardinális pontnak az optimalizálás során. Meghatározhatja a tartalom legjobb kulcsszó sűrűségét. Ráadásul a keresőmotorok releváns, eredeti és jó minőségű tartalomra éheznek. A jól megírt átfogó darabok a téma tekintélyét is képesek átadni és lehetővé teszik a kulcsszavak változatos rangsorolását.
Keyword strategy - nyomozásra fel!
A kulcsszókutatás eljárás nem bonyolult, de időigényes! Tekintsük egy befektetésnek a honlapunk számára, ugyanis a látogatószám forog kockán! A keyword strategy lényege, hogy felütjük a Google keresőjét és beírunk egy kulcsszót. Olyan meghatározó kifejezést, ami a szolgáltatásunkhoz létfontosságú és azzal kapcsolatba hozható. Gondoljunk arra, mit akar a célközönségünk, amikor beír egy kulcsszót a keresősávba. Ezután a megjelenő opciók közül kiválasztjuk a legtöbbet keresetteket.
Nagy verseny folyik a szavakért!
Számos kulcsszókutató és tartalom optimalizáló eszköz biztosítja a legjobban teljesítő cikkek szószámát egy adott kulcsszóhoz. De figyelem, a konkurencia miatt a szavakért egy igazi maratont kell futni!
Ellenőrizzük a teljesítményt!
Javasolt, olykor áttekinteni, hogy milyen SEO eredményeket értünk el korábban. Visszakeresni a felhasznált kulcsszavakat és, ha szükséges cserélni őket aktuálisabbakra.
A tartalom mellett az egységes kinézet is számít!
A Google a struktúrára is koncentrál, figyeli az elemek, például a címsor címkék helyes elrendezését. Célja a jobb megértés, a tartalom, és a megfelelő felhasználók összekapcsolása. Az üzenet egyértelmű, logikus szerkezetű formázása a Google-on keresők számára is javítja az olvashatóságot és a hasznosságot.
Közöljünk minőségi információt!
A SERP (Search Engine Results Page), magyarul a Keresőmotor Találati Oldal feladata, hogy egy keresőszó alapján sorrendbe állítja és listázza a mérvadó találatokat. A felmérések szerint a megbízható, szakértelmet sugalló tartalmak könnyebben fellelhetőek az éterben. Segíthet, ha külső nívós adatforrásokra hivatkozunk jelölve az eredeti mondanivalót. De vigyázzunk, hogy ne essünk a plagizálás csapdájába, mert egy “lekoppintott” tartalomnak kizárólag káros hatása lesz a jövőben!
Szánjunk időt a vizuális élmény kialakítására!
Sokan esnek abba a csapdába, hogy minőségi információval szeretnék kiszolgálni a felhasználókat, ellenben a kreatív részre nem fektetnek hangsúlyt. Olykor egy kép vagy fotó többet mond minden szónál, nincs ez másképp az online világban sem!
Tervezzük meg a stratégiánkat!
Ugyanis a szószám önmagában nem lesz az a tényező, amely a tartalmat a csúcsra tolja, de segíthet meghatározni, hogy egy adott kulcsszó esetében mi a „releváns és hasznos”. Ezért célszerű a fenti tanácsokat követve olyan szavak után fürkészni, amik a középpontba helyezik az érdelődőinket!
Forrás: Word-count-seo-importance