Folytatjuk a SEO sorozatunkat, ahol ismét a Google kapja a főszerepet. A meta description megtárgyalása után most a title tagek vagyis az úgynevezett oldalcímek következnek. A title tag az az egyik meta adat, amelyet a Google megjelenít a felhasználók számára a releváns találatok között, a találati listában a meta description felett.
Az oldal címe az a szöveg, amely egy HTML forráskód <head> elemén belül a <title> címkében jelenik meg. Mint eszköz arra szolgál, hogy közölje a Google-lel az oldal tartalmának lényegét. Segít a keresési algoritmusoknak megérteni a témakört.
Általánosságban elmondható, hogy a title tagek és a Google keresési rangsorolása között erős az összefüggés. A SEO berkein belül mindenki egyetért abban, hogy az oldalcímek optimalizálása elengedhetetlen a keresés sikeréhez. Az oldalcímek a Google keresési eredményoldalainak (SERP-ek) leglátványosabb összetevői.
Érdemes figyelni az optimalizálás mértéktartására, mivel könnyen átléphetünk a manipuláció szintjére, ahol már látványos romlásnak indulhat a keresési eredmény. Kiváló példa erre az a domain név, amelyet a Google egykor olyan nagyra értékelt, hogy az URL-ben kulcsszavak nélkül nehéz volt rangsorolni. Azonban ez már a múlté, és most ugyanúgy lehetséges a rangsorolás egy homályos márkanévvel az URL-ben, mint a kulcsszó alapú domainnel.
A kérdés az, hogy mikor lesz hasonló a helyzet a title tag-ekkel kapcsolatosan. Mikor lesz a Google-nek elege a sok “optimalizált” és szépre festett spam címekből, és mikor fogja csökkenteni az oldal címének súlyát, mint rangsorolási tényezőjét?
Ez még a jövő zenéje, de most ismerjük meg közelebbről a title tag-eket!
Miután rákattintunk a keresési eredményekre, az adott oldal címe is megjelenik. A keresőóriás hivatalos SEO útmutatója egyedi, pontos és rövid, de leíró címeket ajánl minden weboldalhoz. Ami az oldalcímek erősségét rangsorolási tényezőként illeti, a bizonyítékok arra utalnak, hogy ezek csak enyhe jelzések.
John Mueller, a Google munkatársa kijelentette, hogy az oldalcímek nem jelentenek kritikus faktort a rangsorolás szempontjából, legalábbis a fő tartalomhoz képest! Ezért nem érdemes kulcsszavakkal megtöltve várni a csodát. A címek átalakítása nem fogja jelentősen befolyásolni a rangosolási pozíciót.
A szakember figyelmeztetését figyelembe véve egyértelmű, hogy az oldalcímek továbbra is elengedhetetlenek a SEO számára, da mai rangsorolási tényezők hierarchiájában közel sem állnak az élen. Az biztos, hogy érdemes időt szánni minden oldal címének egyedi megfogalmazására.
Fontos!
A Google lecseréli azokat az oldalcímeket a SERP-ekben, amelyek nem releváns címeket jelenítenek meg a felhasználó lekérdezést követően. Ez konkrétan akkor történik meg, ha a fő tartalom releváns, de a cím nem szól közvetlenül arról, amit a felhasználó beírt a keresősávba. Ezért a Google lecseréli az oldal címét egy olyan szövegrészletre, amely nagyobb valószínűséggel felkelti a kereső figyelmét. Ez már ténylegesen befolyásolja a keresési eredmények megjelenését, de nem befolyásolja a rangsorolást.
Ez az eljárás a user friendly hozzáállást képviseli, de megijedni nem kell, mert a SERP-en kívül a valós keresési rangsorolásban már az eredeti oldalcímeket használja a rendszer. Vagyis nem fog elveszni az optimalizált címke.
Mi a lényeg?
El kell fogadni, hogy a Google célja a biztonságos, felhasználóbarát környezet megteremtése. Ezért bukkanak fel ezek az új változások és frissítések. SEO szempontból célszerű minden ilyen bejelentést figyelemmel követni és alkalmazkodni.
Forrás: Title tags ranking factor