haladó tipp 2022.10.12., szerda
5 perc

Emeld következő szintre TikTok oldalad az Analytics segítségével! Megmutatjuk lépésről lépésre, hogyan használd az elemzői felületet és azt is, hogyan tudod előnyödre fordítani az ott talált adatokat!

Míg a TikTok sokak számára egyelőre nem több csupán egy szórakoztató platformnál, egyre több márka és vállalkozás van jelen, és használja az alkalmazást professzionális célokra. Ezért nagyon fontos, hogy tisztában legyünk az elérhető mérőszámokkal, hogy tartalmunkból ki tudjuk hozni a maximumot!

A TikTok Analytics elérése

Az első és egyetlen kitétel ahhoz, hogy elérhesd a TikTok analytics felületét, hogy - hasonlóan mint az Instagramnál - üzleti profillal kell rendelkezned.

Koppints a jobb felső sarokban található hamburger ikonra, majd válaszd a “Beállítások és adatvédelem” menüpontot. Utána lépj be a “Fiók kezelése” lehetőségbe, ahol át tudod váltani profilodat üzleti fiókká.

Ismét koppints a hamburger ikonra, majd lépj be az “Alkotói eszközök” menüpontba, ahol többek között az analitikát is megtalálod.

A TikTok Analytics adatainak áttekintése

Az analitikán belül három kategória jelenik meg: Áttekintés, Tartalom és Követők. Vegyük sorra, hogy milyen adatokat találhatunk a különböző füleken belül.

Más közösségi platformok elemzési felületeihez hasonlóan a TikTok is ad egy összefoglalót a legfontosabb adatokból, ahol a vizsgálni kívánt időszakot is személyre tudjuk szabni.

Ezek az adatok a csatornád két fontos aspektusát tartalmazzák:

  • Videómegtekintések: Annak a száma, hogy hányszor tekintették meg a nézők a videóidat, a kiválasztott dátumtartományban.
  • Profilmegtekintések: A profilod megtekintéseinek száma a kiválasztott dátumtartományban.ktusát tartalmazzák:

Az “Áttekintés” lapon szereplő további mutatók a következők:

  • Lájkok: A videóidra kapott lájkok száma a kiválasztott dátumtartományban.
  • Hozzászólások: A videóidra kapott hozzászólások száma a kiválasztott dátumtartományban.
  • Megosztások: Videóidra kapott megosztások száma a kiválasztott dátumtartományban.
  • Követők: A téged követő fiókok összesített száma.
  • Nettó követők: Az új követők száma mínusz a követést megszüntetők száma.
  • Tartalom: Az elmúlt 7 napban közzétett videóid száma.

A “Tartalom” lapon szereplő mutatók a következők:

  • Videó közlések: Megjeleníti az elmúlt 7 nap videóit, a legújabbtól a legrégebbiig rendezve.
  • Trendi videók: Az elmúlt 7 napban a 9 leggyorsabb megtekintési növekedéssel rendelkező videó.

Részletesebb adatok eléréséhez nyisd meg a vizsgálni kívánt videót a profiloldaladról, majd koppints a “Többre (...)”, és válaszd az “Analitikát”.

Itt a következő adatok fognak a rendelkezésedre állni:

  • Teljes lejátszási idő,
  • Átlagos nézési idő,
  • Végignézte a videót,
  • Új követők,
  • Megtartási arány,
  • Forgalom forrásai.

Követők

A “Tartalom” lapon szereplő mutatók a következők:

  • Összes követő: A követőid összesített száma a megjelenített dátumtartományban.
  • Nettó követők: A kiválasztott időintervallumban szerzett követők nettó számát és az előző időszakkal való összehasonlítást mutatja meg.
  • Követők elemzései: Ezek az elemzések információkat mutatnak azokról a fiókokról, akik követnek téged.
  • Legaktívabb időszakok: Az átlagos időszakok, amikor a követőid aktívak a TikTokon (napokra vagy órákra lebontva).

Extra tipp: Teljes elköteleződési arány kiszámítása

Ha szükséged van elköteleződési mutatókra, akkor a SocialChamp képleteivel könnyen juthatsz fontos adatokhoz.

Használd valamelyik képletet ahhoz, hogy megkapd mutatót:

Forrás: https://www.socialchamp.io/blog/tiktok-analytics/

Bár a hashtagek nem kaptak külön részt az Analytics-ben, mégis érdemes megvizsgálni, hogy a területeden milyen címkékkel, milyen megtekintési eredményeket lehet elérni.

Az adatok megkereséséhez egyszerűen csak használd a keresősávot, és írj be olyan címkéket, amik szerinted jól teljesíthetnek és kapcsolódnak a tartalmadhoz. Így láthatod egy hashtag megtekintési számát, a hashtaget használó legnépszerűbb videókat és az ahhoz kapcsolódó további címkéket.

Így használd az Analytics-et oldalad növeléséhez

A TikTok analitika minden adata értékes betekintést nyújt az oldalunk növeléséhez és a megfelelő közönség megtalálásához.

A legaktívabb időpontok adatait használd fel arra, hogy posztjaidat tudatosan akkorra időzítsd, amikor valószínűleg a legtöbb emberhez fog eljutni.

Nézd meg, hogy melyik videóidra érkezik a legtöbb like, komment, vagy éppen melyik éri el a legnagyobb nézési időt. Ez megmutathatja, hogy milyen típusú tartalmakra vevők követőid, ami fontos adat lehet tartalomstratégiád kiépítésében.

Nyerj bepillantást abba, hogy milyen hangok és hashtagek népszerűek a célcsoportod köreiben, majd kezd el beépíteni őket a jövőbeli videóidba.

Záró gondolatok

Szeresd vagy utáld, de a TikTok egyelőre nem megy sehova. Egyre többen barátkoznak meg a platformal, ami azt is jelenti, hogy ha a célcsoportod nagy része még nem számít aktív TikTok felhasználónak, ez előbb utóbb változhat - gondolj csak arra, hogyan indult az Instagram!

Tehát a legjobb, ha elkezded használni a TikTok-ot, hogy minél előbb megértsd a működését, és olyan tartalmat tudj gyártani, ami bevonzza közönséged!

Elemzésre fel!

Utolsó módosítás2024. 09. 19.