2019.03.20., szerda
2 perc

Gyakran megesik, hogy az Instagram-ot pörgetve annyira megtetszik egy cipő, kabát, vagy bármilyen kiegészítő, hogy legszívesebben azonnal meg is vennéd? Hamarosan pár kattintás fog csak elválasztani attól, hogy ezt tényleg megtedd a közösségi oldal felületének elhagyása nélkül - jön az Instagram Checkout!

Az Instagram már a Nike és a Revolve oldalán teszteli a funkciót, és amennyiben sikeresnek bizonyul a bevezetés, jelentős konkurenciát kapnak az online kereskedelemmel foglalkozó cégek.
A Checkout névre hallgató belső felület rendkívül leegyszerűsíti a vásárlást: nem lesz szükség átkattintani az adott márka webshopjára, ott további perceket eltöltve a vásárlási művelettel, hanem közvetlenül az Instagram-on posztolt képre koppintva eljutunk a kosarunkhoz, ahol már fizethetünk is. 

A közösségi média platform eddig is egy új dimenziót nyitott a marketingesek számára, rengeteg márka és influenszer használja a termékek népszerűsítésére, a vizuálisan is nagyon vonzó hirdetések pedig jelentős inspirációs forrást nyújtanak a vásárláshoz a felhasználók, követők számára.

A termékek beszerzése a Checkout-tal nagyon egyszerű lesz:

  • a posztra koppintva átjutunk a termék oldalára, ahol  “Checkout on Instagram” gombra koppintás a következő lépés
  • ezután kiválasztjuk a kívánt színt, méretet
  • megadjuk az adatainkat (név, email, számlázási és szállítási cím)
  • a fizetési módok közül kiválasztjuk a megfelelőt (Visa, Mastercard, Discover és a PayPal a jelenlegi opciók)
  • a termék útjáról, a kiszállítás időpontjáról további értesítéseket küld a rendszer
  • a legközelebbi vásárláskor már nem lesz szükség újra az adatainkkal bíbelődni, az Instagram automatikusan elmenti azokat

Az Instagram Checkout felülete

forrás: Instagram

A Checkout béta verziója egyelőre csupán néhány vállalkozás számára elérhető, illetve csak az USA-ban élő felhasználók próbálkozhatnak vele, de a tesztek után várhatóan szélesebb körben is kiterjesztik a lehetőséget.

Az elkövetkező napokban, hetekben többek között az Adidas, a Dior, a Zara és a Burberry is elindítja majd a funkciót a saját Instagram oldalán.
 

 

Forrás: Instagram