info tipp 2022.07.04., hétfő
1 perc

Előszeretettel használod az ügyfél, vásárlói véleményeket honlapodon és a közösségi média kommunikációdban? Ha igen, akkor bizonyára már hallottál a legfrissebb szabályozásokról. Elmagyarázzunk Neked röviden, érthetően pontosan miről is van szó!

ÚJ SZABÁLYOK - Ügyfélvélemények használata a marketingben

A szabályozás lényege

2022. május 28-tól már körülményesebb fogyasztói véleményeket marketing céllal publikálni, ugyanis alá kell támasztani, hogy az adott vélemény valós ügyféltől származik. Ideális esetben ehhez meg kell teremteni az erre alkalmas informatikai és technikai eszköz hátteret.

+Tipp: Figyelj oda, hogy a fogyasztói értékelés hitelességének az ellenőrzése ne legyen túl komplikált, hiszen ezzel elriasztod a vásárlókat a véleményírástól.

A szabályozásra azért volt szükség, mert vásárlás előtt sokan elolvassák mások véleményét az adott termékről vagy szolgáltatásról információforrásként. Így egy esetleges hamis vélemény eltántoríthatja vagy épp ráveheti a potenciális érdeklődöt a vásárlásra. 

Ez szerepel a törvényben:
2008. évi XLVII. törvény (Fttv.) 7. § (8) bek. értelmében "ha a vállalkozás hozzáférést biztosít a termékek fogyasztói értékeléseihez, az arra vonatkozó információt, hogy a vállalkozás biztosítja-e és hogyan, hogy a közzétett értékelések olyan fogyasztóktól származnak, akik a terméket ténylegesen használták vagy megvásárolták, jelentősnek kell tekinteni."

Röviden és tömören:
Ha közzéteszel egy vásárlói véleményt, akkor tudnod kell bizonyítani a nevére szóló számlával és egy üzenetváltással, kézzel írt nyilatkozattal - hogy a szolgáltatásodat vagy a termékedet ténylegesen igénybe vette és hozzájárult a neve, kapcsolattartási adatai és a vélemény szövegének felhasználásához.

Mikor nem kell engedélyt kérni?

Ha Google vagy Facebook platformon gyűjtesz értékelésket, akkor a vélemény írásakor az ügyfél automatikusan beleegyezik mindenbe. Nem kell az ügyféltől külön engedély a megjelenítéshez, ha a Google vagy Facebook API felhasználásával történik a megjelenítés.

Sablon szöveg engedélykéréshez

Nem kell teljesen elzárkóznod a vásárlói véleményektől, hiszen rendkívül hasznos szerepet töltenek be a marketing stratégiában. Hoztunk egy rövid sablonlevelet, amellyel kiküszöbölheted a szabályszegést.

FELHASZNÁLÁSI ENGEDÉLY:

(a referenciát adó neve) (a referenciát adó email címe) jelen nyilatkozat kitöltésével engedélyezem, hogy a ............ (cég vagy márkanév és / vagy személy) az általam adott véleményt és az ezzel kapcsolatos üzenetváltásunkat ill. fényképeimet belátása szerint referenciaként szerepeltesse, megőrizze, és a honlapján közzétegye, marketing anyagaiban felhasználja az alábbi feltételekkel:
- a vélemény visszavonásomig használható;
- kapcsolattartási adataim kizárólag egy esetleges belső audit vagy hatósági ellenőrzés esetén használhatók.
- megértettem, hogy személyes adataim (nevem, kapcsolattartási adataim, véleményem szövege, továbbá az a tény, hogy igénybe vettem a szolgáltatást) kezelésének jogalapja az adatkezelő jogos érdeke.

Ha tisztába vagy vele, hogy mekkora értékkel bírnak az ügyfélvélemények, akkor megéri pluszba 2-3 lépést beépíteni a vélemény felhasználás folyamatába. Egyetértesz?

Forrás: HOGYAN KÉSZÜLJENEK A WEBSHOPOK A MÁJUSI JOGSZABÁLYI VÁLTOZÁSOKRA?