Volt idő, amikor a fentebb megjelenített kérdés nevetségesnek tűnt volna, de nem hagyhatjuk figyelmen kívül a változó trendek hatásait. Bármennyire is szeretnénk küzdeni ellene, a célzás már korántsem olyan fontos, sőt, olykor azt érezhetjük, hogy talán már egyáltalán nem számít.
Sok olyan hirdető van, aki még mindig ugyanazt a stratégiát alkalmazza, amit évek óta megszeretett. Ragaszkodnak hozzájuk és nem akarnak lazítani rajta, mert nem bíznak a Meta AI rendszerében.
A dolgok azonban megváltoztak. A legtöbb esetben persze megadhatunk célközönség-javaslatokat vagy bemeneti adatokat, de kérdéses, hogy ezek mennyire befolyásolják a kézbesítést.
A célzás korábban:
Ezelőtt pontosan meghatároztuk, kik láthatják hirdetéseinket hely, kor, nem, egyéni célközönség, hasonmás célközönség vagy részletes célzás alapján. A Meta kampány optimalizálása ezután megmutatta hirdetéseinket azoknak az embereknek a kiválasztott célközönségből, akiknél a legnagyobb volt a konverzió valószínűsége.
Ha ez a kezdeti célközönség hibás volt, nem kaptunk eredményeket, vagyis az általunk megadott adatok fontosak voltak. Annyira relevánsak, hogy a Meta algoritmusa nem tudta kijavítani a hibás célzást helyettünk. Mi határoztuk meg és a teljesítményünk erősen függött is ettől.
A célzás napjainkban:
Természetesen ez már nem így van. Az olyan funkciók bevezetésével, mint az Advantage Célközönség Bővítés és az Advantage+ Célközönség, már csak minimális szintű kontrollunk van afelett, hogy kik láthatják az üzeneteinket:
- Van, amit határozottan mi irányítunk,
- van, amit részben mi irányítunk,
- és van, ami bizonytalan hatású, és lehet, hogy egyáltalán nem számít.
Ennek a cikknek nem az a célja, hogy azt állítsa, hogy a mai algoritmikus célzás jobb, vagy hogy a múltbeli kontroll volt a felsőbbrendű. Inkább az a lényeg, hogy túl sok figyelmet fordítunk olyan tényezőkre, amelyre kevés a valós ráhatásunk.
Amit határozottan mi irányítunk:
Ezekben a szakaszokban különbséget kell tennünk az Advantage+ Célközönség és az eredeti célközönségek használata között.
Advantage+ Célközönség: “Amibe beleszólhatunk”
- Minimális életkor meghatározás
- Nyelvek megjelenítése
- Kizárt egyéni célközönségek
Össz-vissz ezek a faktorok azok, amik a közönség szabályozás részét képezik. A Meta nem fogja megjeleníteni a hirdetéseket a beállított minimális életkor alatti embereknek, a kizárt egyéni célközönségeknek vagy azoknak, akik nem beszélik a kiválasztott nyelvet. Ez fix!
Eredeti célközönségek: “Van beleszólásunk”
- Minimális és maximális életkor beállítás
- Nem kiválasztása
- Nyelvek megjelenítése
- Kizárt egyéni célközönségek opciója
- Egyéni célközönségek lehetősége
Itt valamivel több kontrollunk van, de azért itt sem dőzsölhetünk. Az Eredeti célközönségek használatakor szorosabban szabályozhatjuk az életkor tartományát (mind minimális, mind maximális), valamint a nemet. Az Advantage+ Célközönség esetében a nem és az egyéni célközönségek csak javaslatok, de az Eredeti célközönségek esetében már szigorú korlátokról van szó.
Amit részben mi irányítunk:
Van egy tényező, amit fent kihagytunk, pedig egy kicsi irányításunk mégis van, ez pedig az Advantage+ Célközönség-re, és az Eredeti célközönség-re is vonatkozik:
A helymeghatározás
Még 2023-ban a Meta megváltoztatta a földrajzi kontrollunkat. Eredetileg négy lehetőségünk volt:
- Az adott helyen élők vagy ott nemrég járt emberek
- Az adott helyen élők
- Az adott helyen nemrég járt emberek
- Az adott helyen utazók
Rossz hír, hogy most már csak az "az adott helyen élők vagy ott nemrég járt emberek" lehetőség maradt. Ez azt jelenti, hogy nem tudod elkülöníteni a helyieket vagy az utazókat. Ezért a helymeghatározás csak részben befolyásolható faktor. Ez napi szinten nagy frusztrációt okoz minden hirdetőnek.
Amit csinálunk, pedig teljesen bizonytalan a kimenetele:
Egyre több olyan célzási bemeneti adat van, amit megadunk, de lehet, hogy egyáltalán nem számít a jelenlétük.
Advantage+ Célközönség: “Talán igen, vagy mégsem?”
- Egyéni célközönségek
- Hasonmás célközönségek
- Maximális életkor
- Nem
- Részletes célzás
Ezek mind célközönség javaslatok és sajnos teljesen bizonytalan, hogy mennyire relevánsak. Lehetséges, hogy segítenek irányt adni az algoritmusnak, de simán lehet, hogy ezek a javaslatok lényegtelenek, úgy ahogy vannak.
Végső soron a Meta a hirdetéseidet azoknak fogja megjeleníteni, akik valószínűleg végrehajtják a meghatározott teljesítménycélbeli műveletet.
Eredeti célközönségek: “Bizonytalanság, szokd meg az érzést!”
- Egyéni célközönségek (ha az Advantage Egyéni Célközönség be van kapcsolva)
- Hasonmás célközönségek
- Részletes célzás
Ha a konverziók optimalizálásáról van szó, az Advantage Hasonmás és az Advantage Részletes Célzás alapértelmezés szerint be van kapcsolva, és nem is lehet őket kikapcsolni. Ez azt jelenti, hogy a célközönséged bővül, és a hirdetéseket olyan embereknek is meg lehet jeleníteni, akik nem tartoznak ezekbe az előre megadott kontingensbe.
Számít-e még a remarketing?
A Meta remarketing kampányok hatékony eszközt jelentenek a hirdetők számára, hogy növeljék a konverziókat, javítsák a ROI-t, és erősítsék a márka ismertségét. A személyre szabott üzenetek és a célzott hirdetések révén jobb eredményeket érhetnek el, mint a hagyományos hirdetési módszerek. Éppen ezért, bárhogy is változnak a trendek, remarketing-re mindig is szükség lesz, ezért a teljes büdzsé bizonyos százalékát mindig különítsd el számára!
Most akkor mi a lényeg?
Jelenleg túl sok a bizonytalanság a bemeneti adataink hatásával és a hirdetések kézbesítésével kapcsolatban. Nincs egyértelmű válasz, hogy melyik célzás a legideálisabb. Mindenesetre ezek az optimalizálások már sokkal kevesebbet jelentenek, mint korábban.
Néha valóban lehet olyan érzésünk, hogy hiába a sok beállítás és erőfeszítés, a Meta mindig hasonlóan teszi közzé a hirdetéseinket. Egy biztos, újracélzásra (remarketing-re) mindig lesz igény és mint tudjuk a reklám többszöri felidézése erősíti a konverzió lehetőségét.
Te, hogy állsz ebben a témában?