haladó tipp 2024.08.06., kedd
5 perc

Volt idő, amikor a fentebb megjelenített kérdés nevetségesnek tűnt volna, de nem hagyhatjuk figyelmen kívül a változó trendek hatásait. Bármennyire is szeretnénk küzdeni ellene, a célzás már korántsem olyan fontos, sőt, olykor azt érezhetjük, hogy talán már egyáltalán nem számít.

Sok olyan hirdető van, aki még mindig ugyanazt a stratégiát alkalmazza, amit évek óta megszeretett. Ragaszkodnak hozzájuk és nem akarnak lazítani rajta, mert nem bíznak a Meta AI rendszerében.

A dolgok azonban megváltoztak. A legtöbb esetben persze megadhatunk célközönség-javaslatokat vagy bemeneti adatokat, de kérdéses, hogy ezek mennyire befolyásolják a kézbesítést. 

A célzás korábban:

Ezelőtt pontosan meghatároztuk, kik láthatják hirdetéseinket hely, kor, nem, egyéni célközönség, hasonmás célközönség vagy részletes célzás alapján. A Meta kampány optimalizálása ezután megmutatta hirdetéseinket azoknak az embereknek a kiválasztott célközönségből, akiknél a legnagyobb volt a konverzió valószínűsége.

Ha ez a kezdeti célközönség hibás volt, nem kaptunk eredményeket, vagyis az általunk megadott adatok fontosak voltak. Annyira relevánsak, hogy a Meta algoritmusa nem tudta kijavítani a hibás célzást helyettünk. Mi határoztuk meg és a teljesítményünk erősen függött is ettől.

A célzás napjainkban:

Természetesen ez már nem így van. Az olyan funkciók bevezetésével, mint az Advantage Célközönség Bővítés és az Advantage+ Célközönség, már csak minimális szintű kontrollunk van afelett, hogy kik láthatják az üzeneteinket:

  • Van, amit határozottan mi irányítunk,
  • van, amit részben mi irányítunk,
  • és van, ami bizonytalan hatású, és lehet, hogy egyáltalán nem számít.

Ennek a cikknek nem az a célja, hogy azt állítsa, hogy a mai algoritmikus célzás jobb, vagy hogy a múltbeli kontroll volt a felsőbbrendű. Inkább az a lényeg, hogy túl sok figyelmet fordítunk olyan tényezőkre, amelyre kevés a valós ráhatásunk.

Amit határozottan mi irányítunk:

Ezekben a szakaszokban különbséget kell tennünk az Advantage+ Célközönség és az eredeti célközönségek használata között.

Advantage+ Célközönség: “Amibe beleszólhatunk”

  • Minimális életkor meghatározás
  • Nyelvek megjelenítése
  • Kizárt egyéni célközönségek

Össz-vissz ezek a faktorok azok, amik a közönség szabályozás részét képezik. A Meta nem fogja megjeleníteni a hirdetéseket a beállított minimális életkor alatti embereknek, a kizárt egyéni célközönségeknek vagy azoknak, akik nem beszélik a kiválasztott nyelvet. Ez fix!

Eredeti célközönségek: “Van beleszólásunk”

  • Minimális és maximális életkor beállítás
  • Nem kiválasztása
  • Nyelvek megjelenítése
  • Kizárt egyéni célközönségek opciója
  • Egyéni célközönségek lehetősége

Itt valamivel több kontrollunk van, de azért itt sem dőzsölhetünk. Az Eredeti célközönségek használatakor szorosabban szabályozhatjuk az életkor tartományát (mind minimális, mind maximális), valamint a nemet. Az Advantage+ Célközönség esetében a nem és az egyéni célközönségek csak javaslatok, de az Eredeti célközönségek esetében már szigorú korlátokról van szó.

Amit részben mi irányítunk:

Van egy tényező, amit fent kihagytunk, pedig egy kicsi irányításunk mégis van, ez pedig az Advantage+ Célközönség-re, és az Eredeti célközönség-re is vonatkozik: 

A helymeghatározás

Még 2023-ban a Meta megváltoztatta a földrajzi kontrollunkat. Eredetileg négy lehetőségünk volt:

  1. Az adott helyen élők vagy ott nemrég járt emberek
  2. Az adott helyen élők
  3. Az adott helyen nemrég járt emberek
  4. Az adott helyen utazók

Rossz hír, hogy most már csak az "az adott helyen élők vagy ott nemrég járt emberek" lehetőség maradt. Ez azt jelenti, hogy nem tudod elkülöníteni a helyieket vagy az utazókat. Ezért a helymeghatározás csak részben befolyásolható faktor. Ez napi szinten nagy frusztrációt okoz minden hirdetőnek.

Amit csinálunk, pedig teljesen bizonytalan a kimenetele:

Egyre több olyan célzási bemeneti adat van, amit megadunk, de lehet, hogy egyáltalán nem számít a jelenlétük. 

Advantage+ Célközönség: “Talán igen, vagy mégsem?”

  • Egyéni célközönségek
  • Hasonmás célközönségek
  • Maximális életkor
  • Nem
  • Részletes célzás

Ezek mind célközönség javaslatok és sajnos teljesen bizonytalan, hogy mennyire relevánsak. Lehetséges, hogy segítenek irányt adni az algoritmusnak, de simán lehet, hogy  ezek a javaslatok lényegtelenek, úgy ahogy vannak.

Végső soron a Meta a hirdetéseidet azoknak fogja megjeleníteni, akik valószínűleg végrehajtják a meghatározott teljesítménycélbeli műveletet.

Eredeti célközönségek: “Bizonytalanság, szokd meg az érzést!”

  • Egyéni célközönségek (ha az Advantage Egyéni Célközönség be van kapcsolva)
  • Hasonmás célközönségek
  • Részletes célzás

Ha a konverziók optimalizálásáról van szó, az Advantage Hasonmás és az Advantage Részletes Célzás alapértelmezés szerint be van kapcsolva, és nem is lehet őket kikapcsolni. Ez azt jelenti, hogy a célközönséged bővül, és a hirdetéseket olyan embereknek is meg lehet jeleníteni, akik nem tartoznak ezekbe az előre megadott kontingensbe.

Számít-e még a remarketing?

A Meta remarketing kampányok hatékony eszközt jelentenek a hirdetők számára, hogy növeljék a konverziókat, javítsák a ROI-t, és erősítsék a márka ismertségét. A személyre szabott üzenetek és a célzott hirdetések révén jobb eredményeket érhetnek el, mint a hagyományos hirdetési módszerek. Éppen ezért, bárhogy is változnak a trendek, remarketing-re mindig is szükség lesz, ezért a teljes büdzsé bizonyos százalékát mindig különítsd el számára! 

Most akkor mi a lényeg?

Jelenleg túl sok a bizonytalanság a bemeneti adataink hatásával és a hirdetések kézbesítésével kapcsolatban. Nincs egyértelmű válasz, hogy melyik célzás a legideálisabb. Mindenesetre ezek az optimalizálások már sokkal kevesebbet jelentenek, mint korábban. 

Néha valóban lehet olyan érzésünk, hogy hiába a sok beállítás és erőfeszítés, a Meta mindig hasonlóan teszi közzé a hirdetéseinket. Egy biztos, újracélzásra (remarketing-re) mindig lesz igény és mint tudjuk a reklám többszöri felidézése erősíti a konverzió lehetőségét. 

Te, hogy állsz ebben a témában?