info tipp 2024.06.10., hétfő
7 perc

Mégis hogyan gondolta ezt a Meta? Hogy is néz ki? Előnyök és hátrányok?
A blogunkban ezen kérdésekre válaszolunk!

Új, átugorhatatlan Insta-hirdetések - mit jelent ez a felhasználónak?

MIRŐL IS VAN SZÓ

Számos jelentés szerint az Instagram új videóhirdetési formátumot tesztel, ami megakadályozza, hogy a felhasználó tovább görgessen az alkalmazás fő hírfolyamában, amíg le nem játszódott a teljes hirdetés.

Egy kis magyarázat, hogyan működik ez az új hirdetési megoldás:

Az Insta új in-feed hirdetése egy időzítővel együtt jelennek meg és amíg azon le nem jár az idő, nem lehet a következő videóra görgetni. Ahhoz, hogy tovább tudj lépni, tényleg végig kell nézned a hirdetést, nem úgy, mint YouTube-on, ahol 5, 10, 15 másodperc után tovább léphetsz és nem kell feltétlenül végignézned az egészet.

Lényegében Youtube-hirdetések 2.0

EGY PÉLDA

KAPCSOLATA A YOUTUBE-HIRDETÉSEKKEL

Már a Youtube hirdetései is kikényszerítették az emberekből, hogy reklámblokkolókat telepítsenek. Nem is csoda. Kevés idegesítőbb dolog van az interneten, mint az átugarhatatlan reklámok, főleg amikor egy 20 másodperces videó elé kapunk két átugorhatatlan 30 másodperces hirdetést.

Sajnos, szerintünk mindenki átérzik ezt felhasználói szinten.

Míg a Youtube esetében a hosszabb, akár 30 vagy 60 perc hosszúságú videók teszik ki a felhasználók jelentős fogyasztását, addig a TikTok-on és az Instagramon ez a teljes ellentéte.

Az Instagram Reels esetében, a TikTok-hoz hasonló felület létrehozása volt a célja a Metának. Anélkül, hogy bármilyen kötelező hirdetéssel bombáznák a felhasználót, egymás után akár 100-200 rövid videót is megnézhet szabadidejében, amik nagyrészt relevánsak, így viszont ez a mivolta csorbul az Instagram reels-videóknak.

Ideális esetben a digitális hirdetések célközönség választása annyira fejlett kellene hogy legyen, hogy egy gyári munkás nem fog irodai segédeszközökről szóló hirdetést látni, de ezt természetesen nem lehet elérni minden esetben.

Egyszerűen fogalmazva fogsz kapni olyan promóciós tartalmakat - javarészt nagyvállalatokét - amik egyáltalán nem relevánsak számodra.

ELŐNYÖK ÉS HÁTRÁNYOK

Feltételezhető, hogy az átlag Insta-felhasználó nem fogja ezt jó néven venni. Szemükben ez csak egy újabb módszer, amit a Meta azért talált ki, hogy még a mostaninál is több hirdetést és fizetett promóciót nyomjon le az emberek torkán.

Természetesen megértjük a márka szempontjából az előnyeit, mint az expozíció, az időzített elhelyezés, stb. A cégek és/vagy vállalkozók most örülhetnek.

Annyit lehet egyenlőre megállapítani, hogy már most fel vannak az Instagram-felhasználók háborodva, pedig még csak tesztelik ezt az új hirdetési funkciót.

MIÉRT TENNE ILYET AZ INSTAGRAM A FELHASZNÁLÓIVAL?

Az Instagram hírfolyamod felét úgyis az AI által javasolt rövid Reels videók teszik ki, amiket általad nem követett felhasználóktól származnak. Ez remek lehetőség a Meta számára, hogy több promóciót helyezzen el. Mivel ezek a videók nem relevánsak számodra, kevésbé valószínű, hogy zavarni fognak a közéjük beépített hirdetések.
Legalábbis ez a logika mögötte.

Ami csak és kizárólag a felhasználói élményt rontó tényező az a számláló, ami a lejártáig nem enged el szörnyű karmai közül.

Megint gondoljunk csak a Youtube hirdetéseire, amikből már annyira elege van mindenkinek, hogy külön intézkedéseket kellett hoznia a Youtube-nak az ellen, hogy az emberek hirdetés-blokkolókat tudjanak használni.

Az emberek nem szeretik ha fel vannak tartva és felesleges időt kell elpazarolniuk azáltal, hogy fizetett promóciókat, átugorhatatlan hirdetéseket kell megnézniük, a valódi, releváns tartalom helyett.

Ha a Meta hirdetési formája hatékonynak bizonyul, a hirdetési üzletág fontossága felülmúlja a felhasználói elégedetlenségből eredő veszteségeket. A Meta nem fog habozni a felhasználói élmény teljes átalakításában.

Az, hogy kockázatos húzás ilyet tenni, nem kifejezés.
Felhasználóként egyenlőre annyit tudunk tenni, hogy bízunk a legjobbakban!

Amint részletekhez jutunk, frissítjük blogunkat!

ÖSSZEFOGLALÓ

  • Az Instagram által tervezett hirdetések beépítése a feed-be, a felhasználói élményt rontják
  • Nagy mértékben megegyezik a Youtube-videók előtti hirdetésekkel, amiket ugyancsak nem lehet átugrani.
  • Többet érhet a Meta számára az új hirdetési felületek több előnnyel járhatnak, mint hátránnyal
  • A Metának több előnye van ezen újításból, mint hátránya, így előreláthatóan bevezetik.

Forrás: Instagram’s Testing Video Ads That Stop You From Scrolling Further