info tipp 2023.08.29., kedd
6 perc

Manapság a reklámpiac, így az online hirdetéskezelés is territoriális viszonyok között zajlik. Általában minden tanácsadó, hirdető, marketing ügynökség úgy gondolja, hogy csakis az ő rendszere és beállításai hozzák el a sikert az ügyfélnek, éppen ezért ezt 7 pecsét alatt kell őrizni. Ez az a titkos fűszer, ami minden szolgáltató szerint a fő értéket képezi, éppen ezért óvni, védeni kell a kliensek elől! E felfogás szerint, elég a megrendelő csak az eredményeket látja, a recept pedig maradjon a “szakács” titka. 

De miért is problémás ez a hozzáállás? 

Furcsán hangzik vagy sem, de az alapvető kampánybeállítások egyetlen szolgáltatót sem tesznek egyedivé, mivel ezek elég hamar és egyszerűen másolhatóak. Bárki meg tudja csinálni, főleg ha még érdekli is a téma. Ez a fajta túlértékelt önbizalommal párosult metódus  figyelmen kívül hagyja azt, ami valójában értékessé teheti a vállalkozást, vagyis magát a partnerségben rejlő lehetőséget. 

Milyen opció jöhet szóba?

Mivel az ügyfél érdekében dolgozunk mi is, ezért célszerű a kliensre bízni a Meta Üzleti fiókjának létrehozását, ahogy az ebből fakadó apró beállításokat is. Tudjuk, hogy ez sokakat azonnal elrettent a munkától, holott érdemes azzal a szemmel nézni, hogy így az ügyfél valódi partner viszonyba kerül, hiszen találkozhat mindennel és ő maga is értheti a folyamatokat, ami úgyis elsősorban a saját céljait hivatott szolgálni! 

A gyakorlat ugye úgy néz ki, hogy minden vállalkozásnak saját fiók adminnal kell rendelkeznie, aki létrehozza és beállítja a szükséges eszközöket (pl: oldal, hirdetési fiók, pixel stb). Majd, ezt követően hozzáférést biztosít a leendő ügynökség, vagy tanácsadó számára, aki pedig átveszi a stafétát. 

Azonban van jó néhány személy, akik jobban tudják a dolgokat és szeretik is mindezt azonnal egyedül koordinálni. Vagyis mindent megtesznek annak érdekében, hogy elkerüljék a fenti folyamatot. Röviden kihagyják az ügyfelet és burkoltan annyit üzennek neki, hogy: Mi majd ezt megoldják, hiszen ez a mi szakmánk.” 

Ilyen esetekben a saját hirdetési fiókjukat használják, és saját pixelt is hoznak létre, nem beszélve az eseményekről és testreszabható konverziós célokról sem. Ugye ezek lehetnek vásárlások, regisztrációk, oldalmegtekintések, kosárba tevés stb, melyeket számolnak, jegyeznek és ha véget ér a szerződés akkor megtartanak. De ez igaz minden egyéb beállításra is, mint például az egyedi célközönség.

Miért teszik mindezt? 

Mert rettegnek! Az az ötlet, hogy megosszák ezeket az optimalizálásokat az ügyféllel, rettegésben tartja őket.

"De én nem akarom, hogy lássák, hogyan állítom be a kampányaikat."

Miért nem?

"Mert akkor tudni fogják, hogyan kell csinálni."

És akkor?

"Kirúghatnak és maguk kezelhetik a hirdetéseket, vagy valaki mást kérhetnek fel, aki az ismerősük, vagy családtagjuk! Nem akarom elbukni ezt a pénzt"

Komolyan? Ez az, ami miatt aggódsz?

Legyünk őszinték, itt nincs szó titkos adalékanyagról vagy saját gondolatmenetről! Ezek beállítható lépések, rendszerek. Persze több módon lehet, és bőven variálható, de azok a bizonyos alaptézisek nem újdonságok! Nagyon nagy rá az esély, hogy a “titkos” stratégia és megközelítés szinte teljesen hasonló a több ezer más szakmabeliéhez. A kampány létrehozása ma már nem bonyolult. Ezelőtt 5-6 évvel jóval több gógyira és odafigyelésre volt szükség, de manapság már minden automatizálható és a Meta is folyamatos tanácsokkal lát el. 

Oké lehet itt előadni, hogy valaki az Advantage+-ban hisz, és csak azokat pipálja be, valaki a kattintásokra optimalizál, más pedig az érkezési oldalt tartja előtérben, de ezeket még több százan és ezren is csinálhatják napi szinten! 

Miért van szüksége az ügyfélnek rád?

Az érvelés kedvéért, tegyük fel, hogy bekövetkezik a legrosszabb rémálmod. Az ügyfél meglátja, hogyan állítod be a kampányaikat, aztán egyszer csak megköszöni a szolgálataidat és elköszön. Ezek után pedig tovább futtatja az általad beállított hirdetéseket.

Ha valamit tudunk a Meta hirdetéseiről, az az, hogy ami ma működik, az holnap nem fog. Erről már korábbi blogunkban is beszámoltunk, ahol a Meta algoritmus mögét néztünk kicsit. 

Miért lehetsz mégis nélkülözhetetlen?

  • Mint szolgáltató értékes vagy, mert tudod, mely mutatókat kell figyelni. Legfontosabb számodra a kívánt cselekvésre jutó költség, és tudod, hogyan oldd meg a problémát, amikor a kiadások emelkednek.
  • Értékes vagy, mert megérted, hogyan működik a tanulási fázis, és ismered a folyamatok mögött megbújó algoritmust. Tudod, hogy ne reagálj túl gyorsan vagy hozz felesleges változtatásokat, amikor a dolgok jól mennek.
  • Értékes vagy, mert megérted a konverziós események komplexitását. Létrehozol  testreszabott eseményeket. Belátod és érted, hogy szükség van a konverzió API-ra.
  • Értékes vagy, mert törekedsz a biztonságra. Tudod, hogy a számok soha nem fognak teljesen egyezni, ahogy azt is, hogy a Meta sajátos modellezést használ, ami nem tökéletes, és hogy UTM-eket és harmadik féltől származó eszközöket kell használnod biztonsági másolatként.
  • Értékes vagy, mert ismered a szabályokat. Vannak bizonyos dolgok, amelyeket nem tehetsz meg, különben ügyfeled üzleti fiókja, hirdetési fiókja és más eszközei veszélybe kerülnek.

Vagyis TE ÉRTESZ HOZZÁ! 

Mi az üzeneted, ha félsz?

Ha valójában attól tartasz, hogy az ügyfél meglátja, hogyan állítod be a kampányaidat, akkor nagyon hangosan kommunikálod felé, hogy kevés az amit nyújtasz! Aggódsz, hogy felfeded a titkaidat.

Az ügyfeleknek hozzáférést adni ehhez az információhoz, szükséges átláthatósági szint egy bizalmi partnerséghez. Láthatják, mit tettél, de teljesen megértik, hogy rengeteg olyan dolog van, ami már jóval több tudást is igényel, melyek aprólékosan is, de befolyásolják a teljes eredményt. 

A munkád elrejtése és zárkába dugása jó módja annak, hogy felégess magad körül minden hidat. Kívülről úgy festhetsz, mint egy páncéljába bújt teknős, aki csak a biztonságos térben merészkedik elő a tehetségével, majd azonnal visszabújik, ha végez.

Légy inkább bátor, vállald fel a munkád, mutasd meg az ügyfeleidnek, hogy te mit tudsz, Így  kiépítve a bizalmat és élvezd a gyümölcsöző partnerség adta biztonságot! 

Forrás: A message for agencies. What are you scared of?