Ha több követőt szeretnél szerezni magadnak vagy a vállalkozásodnak Instagramon, akkor több tényezőt kell egyszerre szem előtt tartanod. Ezeket gyűjtöttük össze számodra.
1. Instagram tartalom-naptár
Induláskor lehet, hogy kicsit több energiát és időt kell áldozni a tervezésre, de így a későbbiekben nem kell majd mindig azon törni a fejed, hogy miről, hogyan és milyen rendszerességgel írj. Tervezd meg, hogy melyik napokon milyen stílusú posztokat osztasz majd meg. Igazítsd őket akár az évszakokhoz, ünnepnapokhoz, de legfőképp a márkád vagy céged arculatához és értékesítési céljaihoz.
Természetesen ez nem azt jelenti, hogy csak előre meghatározott tartalmat tehetsz közzé, ha van spontán ötlet, aktualitás, az mindig jól teljesít, úgyhogy posztold azokat is bátran! Ilyenkor elhagyhatod az aznapra tervezett posztot, de megoszthatsz akár többet is. A tartalom-naptár lényege az, hogy legyen egy ütemterv és egy lista az ötleteiddel, amihez akkor tudsz fordulni ha épp nem jön az ihlet, vagy nincs a tarsolyodban semmi ütős téma.
Ha bele akarsz vágni a tervezésbe, inspirálódj erről szóló blogunkról: Hogyan tervezz Instagram tartalmat? - Az Insta naptár
Innen pedig letölthetsz egy szerkeszthető tartalomnaptár mintát.
2. Jó / kiváló minőségű fotók
Az Instagram a legvizuálisabb online platform, erősen ajánlott kiváló minőségű képeket feltöltened, ha nem akarsz követőket veszíteni.
3. Használj filtereket
Kísérletezz bátran a filterekkel, az Insta felhasználók többsége használja őket, és szívesen viszont is látják. Minél kreatívabb és eredetibb képeket osztasz meg, annál szívesebben követnek és lájkolnak téged. Ha tovább vinnéd ezt a vonalat, tölts le fotószerkesztő appokat, hogy még izgalmasabbá tedd képeidet.
4. Figyeld Instán az Elemzéseket
Az ingyenes Instagram Business-szel könnyedén megfigyelheted, hogy a követőtáborod mikor a legaktívabb. Ezeket az infókat felhasználva, időzítsd posztjaidat ezekre az időpontokra. Ezen kívül, az elemzésekből kiderül a követőid neme, életkora és lakóhelye is, ami a későbbiekben fizetett hirdetések targetálását is segítheti.
5. Tag-elj releváns fiókokat a képeiden
Jelölj meg nyugodtan magánszemélyeket is, akik használják a termékedet, vagy igénybe veszik a szolgáltatásodat. Ha például edzőtermed van és Zumba óra végén készül egy csoportkép, akkor jelölj meg rajta minden egyes résztvevőt. Így megjelenik az ő képfolyamukban is, és a hasonló érdeklődési körű ismerőseik így könnyen megismerkedhetnek a termeddel.
Nincs ez másképp a cégek esetében sem! Ha például esküvői fotós vagy akkor a megosztott képeken bejelölheted a DJ-t, a cukrászt és a rendezvényszervezőt is, így amikor a menyasszonyok esküvőszervezés közben az Instát böngészik, téged is könnyebben megtalálhatnak. Mindkét félnek csak előnyös, mert egyre több helyen fedezhető fel a profiljuk.
6. Töltsd ki alaposan Instagram biódat
Tartsd mindig naprakészen ezt a szekciót!
7. Használj CTA-kat vagy kérdéseket a posztjaidban
A posztjaid végén használj cselekvésre ösztönző felszólításokat, például:
- Még több infóhoz, link a bióban!
- Lájk, ha szeretnél még hasonló videókat látni!
- Kövess, hogy ne maradj le a legfrissebb tartalmakról!
Tegyél fel kérdéseket bátran! Például ha van egy jóga stúdiód, és ha egy videóban bemutattál egy adott ászanát, akkor a leírás végén kérdezd meg, hogy legközelebb milyen pozíció helyes végrehajtását szeretnék látni a követőid. Ezzel elkötelezed őket, mert figyelni fogják, hogy mikor jön amit ők kértek, és értékelik az odafigyelésedet.
8. Kösd össze Instagram fiókodat a honlapoddal és a többi közösségi oldaladdal
Irányítsd át a már meglévő ügyfeleidet Instagram oldaladra. Ehhez például az email-eid aláírásába is beteheted Insta oldalad linkjét, vagy a honlapodon beágyazhatod a legfrissebb Insta posztodat.
9. Oszd meg Insta-posztjaidat Facebookon és Twitteren is
Ha új vagy Instán, de a többi platformon már rendelkezel követőtáborral, oszd meg Insta posztodat, hogy lássák, már ott is jelen vagy. Akár azt is beállíthatod, hogy minden posztod automatikusan feltöltésre kerüljön Twitterre és Facebookra is, de maradhatsz a manuális verziónál is. Azért szerencsésebb, ha a manuális verziót választod, mert amennyiben sok hashtaget használsz a captionben, az borzasztóan tud kinézni egy Facebook posztban, ahol egyébként szerencsésebb a kevesebb, de relevánsabb hashtag használat.
10. Készíts nyereményjátékokat
Ha még többet szeretnél megtudni a szabályos Insta nyereményjátékokról, akkor olvasd el erről szóló blogbejegyzésünket! Instagram nyereményjáték szabályosan - mire figyelj oda?
11. Figyeld versenytársaidat
Tedd szokássá, hogy utána nézel a konkurens profiloknak! Figyeld meg, melyek azok a posztjaik, amelyek a legjobban teljesítenek, ugyanis lehet, hogy rábukkansz olyan hashtagekre, amelyek neked eddig nem jutottak eszedbe, vagy egyszerűen csak olyan ötletet kapsz, amit adaptálni tudsz a saját oldaladra is. Ehhez hasznos az Insta posztmentés funkciója (kép alatti zászlócska), amellyel könnyedén elmenthetsz bármilyen inspiráló bejegyzést.
12. Interakciók
Lájkolj és kommentelj olyan felhasználók képei alatt, akiknek esetleg tetszhet amit csinálsz.
Kezdd a hashtageknél: Kattints a leggyakrabban használt hashtagekre, hogy hasonló tartalmakat találj. Vagy csak szimplán lájkold a már téged követőket, ezzel növeled az interakciót, és ők értékelni fogják a figyelmedet. Sokat számít az is, ha érzékelik, hogy profilod mögött egy valós személy áll, tehát légy közvetlen a kommentekben, reakciókban.
13. Ne legyen túl sok szöveg a képeiden
Tartogasd őket a leírásba! Az emberek többsége a vizuális tartalom miatt böngészi az Instagramot, így ennek megfelelően kell a szöveg-kép arányt meghatározni.
Ha mégis szöveget szeretnél illeszteni a képeidre, használj erre a célra alkalmas módszert. A Canva például böngészőből elérhető, ingyenes program, ami segít letisztult, mégis kreatív fotókat szerkeszteni.
14. Ne használj vízjelet a képeiden, és a logókat is kerüld el
Az instázók többsége nem számít rá, hogy logókkal fog találkozni, és sokszor amúgy is képesek megtörni az összhatást egy képen. A logók, vízjelek használata azt nyomatékosítja, hogy te mindenképpen el akarsz adni valamit. Ne tűnj erőszakosnak, van más lehetőséged, hogy egy-egy tartalomban megjelenítsd a saját márkádat. Például tölts fel egy képet munka közben a csapatról, amin ők éppen a cég logójával ellátott pólót viselik. Légy kreatív és egyedi!
15. Tudatosan válassz hashtageket
A hashtag használat azért fontos, mert így olyan közönséghez juthatsz el, ahova elsősorban lehet, hogy nem is gondolnád. Időbe telhet ugyan, mire megtalálod, hogy mely hashtagek lesznek számodra relevánsak, és melyek alapján találnak majd rád sokan, de van néhány trükk, hogy ez is könnyebben menjen. Amikor elkezdesz a # után beírni egy szót, akkor felugranak a lehetséges befejezések, és azt is láthatod, hogy hány bejegyzésnél használták már korábban azt a bizonyos hashtaget. Ezen kívül pedig a Hashtagify.me is óriási segítség lehet, ugyanis, ha beírsz egy hashtaget, részletes információt ad neked arról, hogy hányszor használták az elmúlt időszakban, a világ mely pontjain a leggyakoribb, illetve tanácsol neked az általad beírt hashtaghez kapcsolódó más tageket is.
Mennyi az ideális hashtagek száma?
Az Instagram maximum harmincat enged egy poszt alá írni, de sokan ragaszkodnak a max 5-7 hashtag használatához, hogy ne hogy legyen túlzó és jól is nézzen ki.
Hova tedd a hashtageket?
Ez többnyire csak esztétikai kérdés, hogy hol mutat jobban, de azzal is számolhatunk, hogy valamivel kevesebb elérést produkálhat a kép, ha kommentben helyezzük el a tageket. Erről a témáról már blogoltunk korábban. Olvasd el ha részletesebben érdekel! Instagram hashtagek - képaláírásban vagy első kommentben?
Pro tippek:
Legyen saját hashtaged! Ez lehet akár a branded neve pl. #cocacola vagy #interword
Készíts hashtag gyűjteményt, hogy melyek lesznek azok, amelyeket minden fotódnál felhasználsz, például wellness hotelként érdemes lehet használni a #wellnesshotel #wellness címkéket
16. Jelöld be a helyszínt
Ez is segít, hogy minél több helyen rád találjanak. Fontos azonban, hogy ne csak az üzleted pontos helyét jelöld meg, hanem a várost, régiót is, amire sokkal többen keresnek rá. Így amikor a környékbeli lehetőségek között böngésznek, könnyedén rátalálhatnak a te tartalmadra.
17. Ne másolj linkeket a képaláírásba
Instán a képek alatti szövegben a linkek nem kattinthatóak, ezzel megtévesztheted a közönséged, és ők pedig negatívumként könyvelik el, hogy hiába próbálkoztak nem tudták megnyitni. Ehelyett inkább helyezd el a linket a biódban az erre kijelölt helyen, és irányítsd őket oda a képeid alól. Mivel itt kevés hely áll rendelkezésre, rövidítsd le linkeidet, mondjuk a Bit.ly segítségével, vagy használd a Linktree-t, amivel egy linken keresztül elérhetsz több másikat!
18. Tageld be a termékeidet a képeken és videókon
Ha a Facebook Business fiókodba fel van töltve a termékkatalógus, akkor Instán be tudod tagelni a képen szereplő termékeket. Ez neked is segítség, mert az elemzésekben láthatod hogy hányan kattintottak át ezáltal, hogy megnézzék a termékkínálatod.
19. Használj egyedi hashtageket az eseményekhez
Ennek segítségével, akit érdekel az esemény, az követni tudja a hashtaget, hogy minden részlet időben eljusson hozzá. Tökéletes választás egy esemény beharangozásához, illetve a tartalom nyomon követésében is nagy segítség lehet, mind neked, mind pedig a követőid számára.
20. Repostolj
Ezután a posztot megoszthatod te magad Instagramról, vagy használhatod a Repost alkalmazást is.
21. Próbálkozz Insta hirdetésekkel
A hirdetések esetében beállíthatod, hogy milyen érdeklődésű és milyen aktivitású felhasználókat szeretnél megcélozni. A későbbiekben tanulmányozd, hogy hirdetéseid hogyan teljesítettek, például milyen elérést, vagy elköteleződést produkáltak, és ezek alapján finomhangold kampányodat a jövőben.
22. Ellenőrzött profil
- Hitelesnek, kell lenned, tehát bizonyítanod kell, hogy a saját üzleted fiókja!
- Fontos, hogy csak egy fiókot hozz létre vállalkozásodhoz!
- Állítsd nyilvánosra a céges profilt!
- Teljesen kitöltött bióval, profilképpel, és legalább egy poszttal kell rendelkezned instán!
- Légy figyelemreméltó! Talán ez a legkevésbé kézzelfogható, de a lényeg az, hogy a vizsgálatkor az Instagram a profilodat gyakran keresettnek / érdekesnek találja.
Hogyan tudsz "ellenőrzött" megjelölést kérni az Instagram-fiókodhoz? - Az Instagram Súgóközpontja segít!
Forrás: Search Engine Journal