info tipp 2024.05.03., péntek
5 perc

Megkerestük nektek a top social media infuencereket szerte a világban, a különböző közösségi média felületeken: YouTube, Instagram, TikTok és X (Twitter). Ha kíváncsi vagy kik állnak a szakma dobogós helyén, akkor tarts velünk!

Pár éve már igen nagy népszerűségnek örvendenek az influencerek, azonban itt is mint minden más területen megvannak a kiemelkedő egyéniségek. Ők uralják az online teret és a közösségi média platformokat, amelyket naponta használunk.

Az platformok világszerte milliós közönséghez juttatták el a tartalomgyártókat: a YouTube, az Instagram, a TikTok és az X (korábban Twitter) kedvencei több tízmilliós, sőt egyes esetekben több százmilliós felhasználói létszámmal büszkélkedhetnek.

Mindegyik social media felületek megvannak a sajátosságai, ez megnehezítheti annak megállapítását, hogy kik a legbefolyásosabb emberek a közösségi médiában. 

Az egyes személyek YouTube, Instagram, TikTok és X (Twitter) követőinek és feliratkozóinak teljes számát összesítve jött létre a világ TOP 30 közösségi média influencerének ranglistája.

Kik azok a social média influencerek?

A közösségi média tartalomgyártónak számít az, akit általában egyszerűen csak influencerként emlegetnek. Bármely jelentős követőszámmal rendelkező személy lehet véleményvezér.

Ők általában egy adott területen belül hitelesek, és ezt a tekintélyt használják arra, hogy a közösségi médián keresztül kapcsolatba lépjenek a felhasználókkal. 

Vajon mi számít nagy követőszámnak? 

A Mention jelentése szerint az Instagram-fiókok 26,4%-ának kevesebb mint 1000 követője van, míg közel a felének 1000 és 10.000 közötti.

A közösségi média véleményvezérek típusai (a követők száma szerint)

Nano Influencer (1000-10.000)

A kevesebb számú követőkkel rendelkező tartalomgyártók tartoznak ebbe a kategóriába. Jellemzően bizalmasabb kapcsolatot ápolnak követőikkel és kiválóan alkalmasak lehetnek az olyan kampányokhoz, ahol a cég számára teljesen világos, hogy ki lesz a célközönség. 

Micro Influencer (10.000-100.000)

A mikro influencerek egy adott területen belül népszerűek (pl: szépségápolás, gasztronómia), és a célközönségükkel magas elkötelezettségi arányt tartanak fenn, ezért nagyobb figyelmet is kapnak.

Makro influencer (100.000 és 1.000.000 követő között)

A makro influencerek széleskörű vonzerővel rendelkeznek, amely eredetileg egy niche-ből eredhet. Nagy közönségük hosszú idő alatt alakul ki, az alacsonyabb elkötelezettségi arányok rovására.

Híres influencer (1.000.000+ követő)

Jól ismert nevek egy iparágban, hatalmas globális közönséggel. Így nagyszerű lehetőségeket kínálnak a márkaismertségi kampányokhoz, de valószínűleg sokba fog kerülni a velük való együttműködés.

Melyik közösségi média platformon van a legnagyobb közönsége az influencereknek?

A közösségi média influencerek mindig a lehető legnagyobb közönséget szeretnék elérni. Minél többen látják a tartalmukat, annál nagyobb lesz a befolyásuk az online térben is. 

Ezért a megfelelő közösségi médiaplatform kiválasztása hatással lehet arra, hogy véleményvezérként mennyit tudsz növekedni.

A havi aktív felhasználók (MAU) az egyes közösségi médiaplatformok esetében:

YouTube: 2,5 milliárd aktív felhasználó
Instagram: 2 milliárd aktív felhasználó
TikTok: 1,2 milliárd aktív felhasználó
X: 541 millió
 

Ahogy a közösségi médiaplatformok növekedtek, a másodlagos funkciók mellett a fő funkciókat is fejlesztették, hogy versenyezzenek egymással.

Ez megkönnyítette az influencerek munkáját, mert ugyanazt a tartalmat használni tudják a különböző közösségi média felületeken. A felhasználók példáuk gyakran látják, hogy a TikTok videóik megjelennek az Instagram Reelsben is és ugyanez fordítva is igaz.

Ez segít a közösségi média influencereknek közönségük növelésében és a befolyásuk növelésében. Ezáltal ez vonzóbb partnerré teheti őket a márkák és a marketingesek számára.

A közösségi média TOP 30 influencere világszerte, a 2024. márciusi adatok alapján:

  1. Cristiano Ronaldo
  2. Selena Gomez
  3. Ariana Grande
  4. Kylie Jenner
  5. Justin Bieber
  6. Leo Messi
  7. Dwayne Johnson
  8. Taylor Swift
  9. Kim Kardashian
  10. MrBeast
  11. Beyoncé
  12. Katy Perry
  13. Khloé Kardashian
  14. Kendall Jenner
  15. Jennifer Lopez
  16. Virat Kohli
  17. Neymar Jr
  18. Rihanna
  19. Nicki Minaj
  20. Miley Cyrus
  21. Kourtney Kardashian
  22. Kevin Hart
  23. Khaby Lame
  24. Cardi B
  25. Demi Lovato
  26. Shakira
  27. Ellen DeGeneres
  28. Billie Eilish
  29. LeBron James
  30. Charli d’Amelio

Megfigyelhető, hogy míg egyes közösségi média influencerek organikusan nőttek fel a különböző platformok valamelyikén, az Instagram, a TikTok és más platformok legnépszerűbb influencerei közül sokan először offline hírességekké váltak.

Mivel sok híresség és énekes már évtizedekkel a közösségi média megjelenése előtt növelte népszerűségét, így sikeresen ültették át kialakult hírnevüket kézzelfogható követőkre.

A listán szereplő nevek közül 14 elsősorban énekes-dalszerző. Ebből azt állapíthatjuk meg, hogy a zenész influencerek alkotják a TOP 30-as lista nagy részét. Sokan közülük azonban a zenén kívül más területeken is nagy karriert futottak be. Valójában Selena Gomez, Miley Cyrus, Ariana Grande és Demi Lovato mindannyian a Disney vagy a Nickelodeonon való színészkedéssel kezdődött pályafutásuk.

Több olyan Gen Z influencer is szerepel a TOP 30-ban, akik a közösségi média szülöttjeként nőttek fel, köztük Charlie D'Amelio, Jimmy 'MrBeast' Donaldson, Billie Eilish és Khaby Lame.

Khaby Lame különösen érdekes, mivel a COVID-járvány idején márkakapcsolat nélkül sikerült elérnie a hírnevének emelkedését. 

Khaby azóta a Hugo Boss rebrandjének kulcsfigurája lett, és szponzorált posztonként akár 750 ezer dollárt is kaphat. Lenyűgöző egy olyan influenctől, aki arról ismert, hogy alig beszél.

Ha az életmód influencereket nézzük, mindhárom Kardashian és mindkét Jenner a TOP 30-ban szerepel. Ezzel Charli D'Amelio az egyetlen olyan életmóddal foglalkozó influencer, aki nem tagja a Kardashian-dinasztiának. Minden elismerés neki!

A 15 legjobb közösségi média tartalomgyártó a követők száma szerint

1. Cristiano Ronaldo: A mindenki számára ismert portugál focista, 732 millió követő. Annak ellenére, hogy csak két platformon aktív, minden idők egyik legnagyobb játékosaként szerzett hírneve nemzetközi ikonná tette és az Instagram kiemelkedő influenszerévé varázsolta.

2. Selena Gomez: amerikai színész/zenész, 589 millió követő. A Disney-sztár színésznőként, a mentális egészség és az egyenlőség szószólójaként is a világ egyik legbefolyásosabb nőjévé vált.

3. Ariana Grande: amerikai zenész/színész, 553 millió követő. A popikon, négy oktávos hangterjedelemmel rendelkezik. 

4. Kylie Jenner:  amerikai influencer/valóságshow TV-sztár, 507 millió követővel. A The Kardashians legbefolyásosabb közösségi média-sztárja, aki az üzleti és a társasági élet között egyensúlyozik.

5. Justin Bieber: kanadai zenész, 504 millió követő, Bieber vitathatatlanul a közösségi média sztárságának legismertebb esete. Miután felfedezték videóit korai R&B feldolgozásival kapcsolatban a YouTube-on, sikerült lemezszerződést kötnie 2008-ban.

6. Leo Messi: argentin sportoló 501 millió követővel, futball legenda és Ronaldo feltételezett riválisa. Ő is csak két közösségi oldalon van jelen, mégis több mint félmilliárd követőt gyűjtött össze.

7. Dwayne Johnson: amerikai színész/birkózó, 494 millió követő. A széles körben minden idők egyik legnagyobb professzionális bunyósaként tartott számon Dwayne 'The Rock' Johnson a világ egyik legjobban fizetett színésze és fitnesz ikonja.

8. Taylor Swift: amerikai zenész, 458 millió követő. A pop jelenlegi uralkodó királynője, Taylor Swift világszerte szenzáció lett, hiszen globális turnéi még a helyi gazdaságokat is nagy mértékben befolyásolják.

9. Kim Kardashian: amerikai influencer/reality TV sztár, 450 millió követővel Kim vált híressé, és sikeresen behozta társasági sztárságát a közösségi média szférájába.

10. MrBeast: amerikai tartalomkészítő, 412 millió követő – A legbefolyásosabb YouTube videó készítő immár összességében a közösségi média 10 legjobb befolyásolója közé tartozik.

11. Beyoncé: amerikai zenész, 367 millió követővel – Minden idők egyik legkelendőbb zenei előadója, számos elismeréssel, Beyoncét hatalmas rajongótábora – a „The BeyHive” – „Queen Bey”-nek is nevezte.

12. Katy Perry: amerikai zenész, 365 millió követője – Az X-en hatalmas követőkkel és a női előadók közül a legtöbb gyémánt minősítésű kislemezével Katy Perry a 2000-es évek vége óta nagy hatással volt a modern popzenére.

13. Khloe Kardashian: amerikai influencer/valóság TV-sztár, 348 millió követővel – A Kardashian nővérek legfiatalabb tagja, családjával együtt dolgozott különféle termékek népszerűsítésén a valóságshow-kon az online térben. 

14. Kendall Jenner: amerikai influencer/valóság TV-sztár, 332 millió követő – A legjobban fizetett szupermodell és egy másik Kardashians családtag, Kendall 13 évesen kezdte modellkarrierjét, azóta befolyásos nemzetközi modellstátuszba lépett.

15. Jennifer Lopez: amerikai színésznő/zenész, 332 millió követő – „J.Lo” néven is ismert, több mint öt évtizedes díjnyertes karrierje során segített növelni a latin-amerikaiak reprezentációját a szórakoztatásban.

Zárógondolat

Egy biztos, a mai világban ma már az influencereknek sem lesz könnyű dolga. Nagy a verseny az online térben és nagyon ügyesnek kell lenni, ha valaki hosszú távon meg szeretné őrizni a listán való pozícióját! Egy év múlva majd kiderül, hogy vajon ez mely tartalomgyártóknak sikerült!

Forrás: The Top 30 Social Media Influencers Worldwide 

Utolsó módosítás2024. 09. 17.