Az A/B tesztelés célja, hogy tudományosan feltárja a leghatékonyabb verziót több bejegyzés, hirdetés, marketing eszköz közül. A szimuláció segítségével kiválaszthatjuk a céljainkhoz leginkább passzoló megoldást. A folyamat lehetővé teszi olyan változók tesztelését, mint a célzás, az optimalizálás vagy a kreatív. Hiszen hiába szuper a tartalom és a mondanivaló, ha teljesen más közönségnek szól, mint akinek szánjuk.
Mivel a hirdetések A/B tesztjei néhány naptól négy hétig is tarthatnak, emiatt lényegesen egyszerűbb, ha az organikus bejegyzéseidet teszteled, majd a kapott eredmények alapján állítod be az ads-eket. A próba 10 perctől legfeljebb 24 óráig tart, tehát jóval rövidebb időintervallumban működik és mint a vállalkozáskezelő esetében, a Facebook itt is automatikusan közzéteszi a nyertes bejegyzést.
A konfigurálások során megadhatod, hogy milyen mérőszám alapján szeretnél eredményeket kisajtolni a tartalmaidból. Több opció közül választhatsz: ,egjegyzések, megosztások, reakciók, elért emberek és link kattintások.
Meg kell értenünk, hogy kiemelt szerepe van a célzásnak, mert a Facebook azoknak az embereknek jeleníti meg hirdetést, akik nagy valószínűséggel végrehajtják a kívánt műveletet. Tehát ha egy user gyakran like-ol posztokat, valószínűleg a tiedre is dob majd egy kezet teljesen mindegy mennyire releváns számára a mondandód, mert ez a szokása.
Nézzük meg a lépéseket!
A bejegyzések tesztelése elindítható a Meta Business Suite-ból (Vállalkozáskezelő) és a Creator Studio-ból.
Teszt a Business Suite-ban:
Először is hozz létre egy sima bejegyzést a Meta Business Suite „Bejegyzések és történetek” részében. Ezután kattints az „A/B teszt”, kis kémcső ikonra.
Egy bejegyzéshez maximum még négy különböző változatot adhatsz hozzá. Az eljárás ismét nem bonyolult, mindössze annyit kell tenned, hogy létrehozol egy másik variációt és másolatot készítesz róla egy eltérő kép vagy videó megadásával. Ha egy hivatkozást osztanál meg, akkor add meg az URL-t a másolatban, vagy illeszd be a link előnézeti szakaszába. Nincs most időd figyelni a tesztelést? Lehetőséged van akár ütemezni a posztot, így a számodra kedvező időszakban indul útjára a kísérlet.
A teszt összesen 30 percig tart, és minden egyes variációt az oldalad követői közül a releváns szegmens fog látni. A befejezést követően a nyertes verziót a Facebook automatikus közzéteszi az oldaladon.
Mi a hátulütője?
A Meta Business Suite-ban indított kísérletezéssel egy a baj, hogy az eredmények nem igazán kidolgozottak. Persze az egyes bejegyzések verzióit és a hozzájuk kapcsolódó mutatókat megnézheted, de ez nem valami nagy segítség.
Teszt a Creator Studio-ban:
Itt a tesztelést az Eszközök menüpont alatt tudod elindítani. Válaszd ki a “Bejegyzésteszt létrehozása” lehetőséget.
Arra figyelj, hogy a videó bejegyzésedet csak más videó bejegyzésekkel tudsz összevetni a teszt során. Természetesen a tartalom rész keverhető, mind a képi, szöveges részletekben is.
A fenti példánál maradva miután feltöltötted a fájlt, a felület jobb szélén a „Szerkesztés” gombra kattints. Itt a rendszer felkínálja az azonnali közzétevés lehetőségét vagy az időzítést. Jelöld ki a számodra megfelelő alternatívát és add meg a további beállításokat.
A Creator Studio összességében egyértelműbb teszteredményeket mutat mint a Business Suite. A működési elve is egyszerűbbnek mondható. A tesztelés végén nincs más dolgod, mint megnyitni az Eszközök menüpont alatt található “Bejegyzés létrehozása” részt, és már szembesülhetsz is az értékekkel.
Összefoglalva mielőtt közzétennél bármilyen tartalmat az oldaladon vagy hirdetés formájában, tesztelj! Plusz időnek tűnhet, de ez a kis ráfordítás a kapott eredmények láttán mosolyra fakaszt majd!
Fehér köpenyet elő, irány a labor!
Forrás: Create a-b split tests of organic content on Facebook!