Szeretnéd újult erővel belevetni magad a vonzóbb és hatékonyabb tartalom gyártásába? Akkor itt az ideje, hogy megismerkedj a tartalommarketing mátrixxal, amely nem egy újkeletű dolog, de annál hasznosabb. A marketing szférában dolgozók körében készült egy felmérés 2021-ben, mely szerint 83%-uk úgy gondolja, hogy a videó sokkal nagyobb szerepet kapott az elmúlt két évben.
Tartalommarketing mátrix közelebbről
Ne hidd azt, hogy a marketingesek csak úgy kirázzák a kisujjukból a jobbnál jobb tartalmakat. Mindegyik egy alapos tervezési folyamat eredményeként születik meg.
A tartalommarketing mátrix egy szuperhasznos tervezési eszköz. Összegyűjtheted benne ötleteidet és még többet generálhatsz a használatával. Segít a tartalomhoz a legjobban passzoló tartalomtípus kiválasztásában, ráadásul komplex képet kapsz az eddigiekről. A modell célja, hogy mindig releváns tartalmat nyújts leendő vagy potenciális ügyfeleidnek.
- Szórakoztatás
- Oktatás
- Inspiráció
- Felvilágosítás
Mint látod, a vízszintes tengelyen a tudatosság és a cselekvés található, míg függőlegesen az érzelem és a racionalitás. Ebbe a “függvénybe” kell megfelelően elhelyezni tartalmaidat, kampányaidat, ötleteidet. Elemezd ki és gondold át a grafikont, hiszen ez mindennek az alapja.
A tartalommarketingesek nagy része a felsorolt négy szempontot használja kiindulópontként a tervezési szakaszban. Ezáltal hamar fény derül arra, hogy egyes tartalmuk, hogyan támogatja a B2B (két vagy több vállalat közötti üzlet), B2C (fogyasztóknak értékesített termék vagy szolgáltatás) és nonprofit céljaikat.
Vizsgáljuk meg kicsit közelebbről a mátrix tényezőit, hogy kitisztuljon a kép.
Eddig megvan, de hogyan használjam?
Ahhoz, hogy el tudd készíteni saját márkád mátrixát, meg kell ismerned célközönségedet. Na de nem is akárhogyan, hiszen ez a siker kulcsa. Tudnod kell, például, hogy közönséged milyen tartalmakat, témákat és hangvételt preferál jobban. Ha minden fontos infót összegyűjtöttél a tarsolyodba, akkor vezesd át az egyes mátrix negyedekbe, hogy melyik tartalom hova illik.
Mindig ügyelj rá, hogy a tartalommarketing mátrixod naprakész legyen. Ezt úgy teheted meg, hogy bizonyos időközönként elemzed, kiegészíted vagy épp javítod. Itt jön képbe a mátrix háromdimenziós változata, mely kiegészül egyéni tapasztalokkal. Ez azért is lényeges, mert az online térben jóval nehezebb kitűnni a megannyi tartalom közül. Így azt javasoljuk, hogy a háromdimenziós mátrixot válaszd!
A videós tartalom típus 2022-ben
A videó, mint tartalom a mátrix mind a négy negyedében megállja a helyét és nem is akárhogyan, hiszen a legsikeresebb tartalomtípussá válhat 2022-ben. Ez nem csoda, hiszen a YouTube több, mint 2 milliárd felhasználóval rendelkezik és 500 órányi videót töltenek fel a platformra percenként.
Forrás: 8 Exciting Video Marketing Trends for 2022
- Vlogok
- Live videók
- Közösségi média sztorik
- Rövid videók reel timeban
- Felhasználó által generált tartalmak (TikTok)
Záró gondolat
A sikeres tartalmak titka a tervezési folyamatban rejlik, amely a tartalommarketing mátrix segítségével már biztosan menni fog! Ügyelj arra, hogy mindig naprakészen ismerd célközönségedet és igényeit, majd ez alapján frissítsd a mátrixodat. Sikeres tartalomgyártást kívánunk!