Készen állsz a legfrissebb hírekre és érdekességekre a Marketing és SEO világában?
Nos, jól fogódzkodj meg, mivel az AI mindent felkavar, különösen a generatív AI.
Olvass tovább, hogy ne maradj le az olyan eszközökről, amik segítséget nyújtanak abban, hogy napi szinten akár több munkaórát spórolj!
SEO a generatív AI segítségével
A Search Engine Journal legfrissebb cikke alapján a megkérdezettek több, mint 80%-a érzi az AI hatását valamilyen formában a SEO stratégiáikra.
Ami még érdekesebb az az, hogy rengetegen készen állnak arra, hogy segédeszközként bevonják az AI-t a mindennapi feladataikba.
Neked is így kellene tenned? Valószínűleg igen!
Aki még elsőként felszáll az új hajóra, annak jelentős előnye lesz a jövőben! Mivel pénzügyi, politikai, katonai és egyéb iparágak elemzői szerint is az emberiség és az AI már ma elválaszthatatlanok, így egyik alappillérévé válik a mindennapi életünknek.
Fontos szem előtt tartani, hogy az AI közel sem tökéletes és bőven vannak hibái, viszont ha az erősségeit és képességeit valaki értelmesen fel tudja használni, ezzel optimalizálni tudja a vállalatát vagy termelését, az többszörös versenyelőnyben lesz.
Tartalom és stratégia? - az AI tud segíteni
Mutatunk pár módot arra, hogyan lehetsz képes te is a legtöbbet kihozni a mesterséges intelligenciából anélkül, hogy a tartalmad és annak stratégiájának minőségét kellene beáldozni a gyorsaságért cserébe.
FONTOS: Felhívjuk a figyelmed, az általunk hozott stratégiákban felsorolt AI-segédeszközök által generált tartalmakat érdemes átnézni a pontosság érdekében, valamint szerkeszteni, hogy egyedi és a stílusodhoz illő legyen!
1. Meglévő tartalom újrafelhasználása
Ha azt hiszed, hogy a meglévő tartalmadból már nem lehet többet kihozni, tévedsz! Az AI ebben is barátod!
Mondjuk van egy új kutatási jelentésed, amit szeretnél népszerűsíteni. Mindössze annyit kell tenned, hogy bemásolod a jelentés szövegét egy generatív AI-ba, kérd meg, hogy készítsen belőle egy blog posztot vagy egy közösségi média bejegyzést, és emelje ki a legfontosabb pontokat, és Voilà! Pár perc alatt kész is pár órányi munkád!
Ha gyakorlatiasabban szeretnéd végezni a munkád, de nincs ötleted hogyan állj neki, kérd meg az AI-t, hogy készítsen egy alpontokra bontott összefoglaló jegyzetet a kiválasztott szövegből, kutatásból vagy jelentésből, amiből könnyebb elindulni!
Pár hasznos AI eszköz, ami ebben tud segíteni:
- OpenAI ChatGPT: A ChatGPT leegyszerűsíti a tartalom készítést azáltal, hogy utasításra összefoglal, egyszerűsít vagy akár új nézőpontot hoz létre meglévő információból, így ideális arra, ha egy hosszú, száraz szövegből, valami emészthetőbbet és könnyen befogadhatót akarunk készíteni.
- Wavve: Ha egy podcasted, vagy valamilyen hangfájlod van, amit népszerűsíteni szeretnél valamilyen közösségi médián, akkor valószínűleg ki kell próbálnod a Wavve-t. A Wavve lényegében átnézi a hangfájlt és megtalálja a számodra legtökéletesebb highlightokat, majd audiogramokat hoz létre feliratokkal és vizuális elemekkel a közönséged számára a munka töredékével.
2. Automatizált kulcsszókutatás
Tudtad, hogy az AI ebben is tud segíteni?
A mesterséges intelligencia rengeteg adatot képes egyszerre elemezni, így hasznos eszköz lehet a tartalmi stratégiákhoz illő kulcsszavak beazonosításához, valamint meg tudja mutatni a kulcsszavakkal kapcsolatos keresési adatokat és a hozzá tartozó versenytársakat is.
Emlékezz arra, hogy a chatbotok nem tudnak valódi kulcsszókutatást végezni saját maguktól, mivel el kell látni őket adattal vagy adatbázissal, viszont az biztos, hogy az adatfeldolgozásban nagy segítségedre lehet válhat.
Néhány hasznos AI eszköz, ami ebben tud segíteni:
- Surfer SEO: AI és machine learning segítségével időt takarít meg neked, ha kulcsszókutatás vagy csoportosítás a feladatod. Hatalmas mennyiségű adatot elemez, ezután javaslatokat tesz a kulcsszavakra, tartalomszerkezetre és témacsoportokra.
- INK: külön funkciókat hozott létre a kulcsszókutatáshoz és a kulcsszó csoportosításhoz. Lásd el alap adatokkal, mint az elsődleges téma a célközönség és az alapvető cél, az INK pedig letölthető listát fog adni, amiben kapcsolódó kulcsszavakat, a mennyiségükről, időbeli trendekről, CPC-ről, nehézségről fogsz információkat találni.
3. Tartalomelemzés
Ne pazarold az időd adathalmazok órákon át történő elemzésével, inkább hívd segítségül
az AI-t!
Képzeld el mekkora munka lenne, ha elemezni szeretnéd valamilyen közösségi média tartalmak teljesítményét az elmúlt hat hónapra vonatkozóan. Ehelyett a nyers teljesítményadatok beillesztésével rábízhatod ezt az AI-ra.
Ha esetleg az érdekelne:
- hogy melyek a legjobban teljesítő poszt stílusok egy táblázatszerű formátumban rendszerezve
- hogy melyik közösségi média platform biztosítja a legjobb befektetésarányos megtérülést (ROI),
akkor a jó hírünk van, mivel az AI ezekből mind képes rendszerezett táblázatokat vagy a számodra fontos információkat tartalmazó összefoglalót készíteni egy szempillantás alatt.
Biztos felkeltette az érdeklődésed, így mutatjuk is az erre legalkalmasabb AI eszközt:
- Polymer: segítségével könnyedén tudsz adatokat elemezni, vizualizálni és bemutatni. Számos különböző forrásból képes adatokat importálni, valamint segít beazonosítani, hogy melyik kreatív teljesít a legjobban és ennek fényében javaslatot tesz a hirdetési költségkeret optimalizálására. Ezen kívül adatvizualizációkat és egyéni grafikai megjelenítéseket is létre tud hozni.
4. A tartalom optimalizálása
A remek marketing-szakemberek felismerik, hogy a SEO optimalizálás a kulcs a sikerhez, de a múltban ritkán volt rá elég idejük, erőforrásuk, vagy akár tudásuk.
Itt jön a képben az AI.
Képes elemezni egy tartalmi elemet amit már elkészítettél és ajánlatot tesz arra, hogy hogyan lehet optimalizálni még jobb eredmények elérése érdekében. Azt is lehet kérni tőle, hogy ajánljon megfelelő helyeket a belső linkekhez, formázási lehetőségeket, vagy még akár újrafogalmazási javaslatokkal is képes ellátni!
Pár hasznos AI eszköz, ami ebben tud segíteni:
- Yoast SEO: Egy rendkívül népszerű WordPress bővítmény, és nem is akármilyen. Tartalom elemzést képes elvégezni, majd utána adatokkal szolgál az olvashatósággal, kulcsszóhasználattal, és összességében a keresőoptimalizálással kapcsolatban.
- Semrush SEO Writing Assistant: Ha olyan tartalmat akarsz gyártani, amellyel szinte képes vagy tönkretenni a versenytársaid, akkor ez az eszköz hasznos lehet számodra. Olyan AI-t használ ami elemzi az adataid, majd tippeket ad, hogy a tisztázatot SEO-barátabbá tudd tenni, valamint hogy a hangnemed és stílusod konzisztensé és egybefüggővé tudd tenni.
5. Személyre szabás és szegmentálás
Csak add meg az AI eszközödnek a közönségeddel kapcsolatos adatokat és azt, hogy mit keresel és máris szegmentál.
Ezeknek a generált adatoknak a felhasználásával képes lehetsz arra, hogy még részletesebb, kiválóbb és még személyre szabottabb tartalmat tudj készíteni, ami tényleg a célcsoportodnak szól.
Sőt, az AI képes más nyelveken íródott adatbázisokat lefordítani és elemezni.
Pár hasznos AI eszköz, ami ebben tud segíteni:
- Copy.ai: Egy olyan AI fordítóeszköz, amely SEO-barát módon fordítja le a marketing tartalmakat, termékleírásokat és ebook-okat.
- Dynamic Yield: Ez az AI eszköz segít abban, hogy a vásárlói adatokhoz sok forrásból tudj hozzájutni, digitálisan és offline is. Komplex szegmentációt képes végrehajtani.
Minőség és kreativitás az AI részéről
Az AI magas minőségben képes technikai válaszokat biztosítani, mint például formátum módosítások, összefoglalók és elemzések készítése, viszont a kreatív megoldást igénylő kérés vagy kérdés a legtöbb esetben egy érzelmi mélység nélküli válaszban fognak kimerülni.
A technikai feladatokat jól végrehajtja, viszont olyan feladatok amiknél érzelmi véleményre lenne szükség, mint példának okáért a kreatív történetmesélés, azt csak hiányosan képes elvégezni.
Fontos kérdés, amit sokan feltesznek, hogy fel tudja-e majd váltani az emberi írás, festés, alkotás kreativitását az AI?
Erre az egyszerű válasz: NEM
Lényegében csak utánozni tud egyes írási stílusokat, amik ugyancsak be lettek táplálva az adatbázisába. Ennek függvényében elmondható, hogy nem kell emiatt félnünk!
Mire lehet számítani a jövőben?
"A jövőben valószínűleg egyre kifinomultabb mesterséges intelligenciák fognak megjelenni, melyek mélyebb kontextus megértésre, fokozott kreativitásra és különféle digitális eszközökbe való zökkenőmentes integrációra lesznek képesek."
Tehát fényes jövője van az AI-nak és az iparágnak, ami a fejlesztésével és a használatával foglalkozik. Egyfajta aranybánya.
Kísérletezz! Gyakorolj! Próbálgass!
Mindig légy nyitott az újabbnál újabb dolgokra, találmányokra, mivel - ahogy lehet is látni-, exponenciálisan fog felgyorsulni az újabbnál újabb eszközök és módszerek piacra kerülése.
Összefoglalva
- Az AI forradalmasítja a marketing és SEO világát, jelentős időmegtakarítást és versenyelőnyt kínálva.
- Az AI eszközök segítenek a tartalom újrafelhasználásában, kulcsszókutatásban, tartalomelemzésben, optimalizálásban és személyre szabásban.
- Az AI nem helyettesíti az emberi kreativitást, de hatékony eszközként támogatja a tartalomstratégia kialakítását.
Forrás: Content Creation In An AI World