haladó tipp 2021.04.26., hétfő
5 perc

A közösségi média felhasználók napi szinten felbecsülhetetlen mértékű adattal találkoznak a virtuális világban. Ezért hatalmas a harc a vállalatok, vendéglátóhelyek, rendezvények, de még a települések között is. Győztesként pedig az jön ki, aki a legtöbb, számára releváns személy figyelmét tudja felkelteni.

Miért fontos az eseménymarketing?

Rendezvények szervezése és tartása mindig egy hatalmas lehetőségnek számított mind a cégek, mind pedig a vendéglátósok számára. Ezzel ugyanis óriási mértékben tudják növelni a vásárlók elköteleződését. Hogy miért?

A rendezvények segítségével nemcsak eladunk. A fő cél persze az, hogy minél több jegyet értékesítsünk, nagy forgalmat bonyolítsunk le egy étteremben vagy a bemutatott termékek eladási aránya szökjön az egekbe. Ez viszont nem személytelen, értékesítés orientált módon történik.

Van ott valami plusz, amire minden embernek szüksége van az életében: ez pedig maga az élmény!

Azzal, hogy a rendezők élményt nyújtanak, jóval több interakciók tudnak kiváltani vásárlóikból, illetve több testimonialt szereznek. Ez pedig nem egy utolsó szempont a mai kiélezett piaci verseny során!

Azonban egy esemény megszervezése hatalmas idő- és energiabefektetést igényel, ezért sok esetben olyan lehetőségekkel nem élnek a rendezők, mint a közösségi platformokon létrehozható különböző kampányok és hirdetések. És ez sajnos nagy hiba! Akár egy fesztiválról, koncertről, konferenciáról vagy kirakodó vásárról beszélünk, a célunk, hogy minél több emberhez eljusson a híre. Ezért már a szervezés kezdeti szakaszában be kell terveznünk a social media kampányokat.

Hogy megkönnyítsük a tervezés folyamatát, összegyűjtöttünk 13 hasznos tippet!

Először is fogalmazd meg magadnak: mi az esemény célja! Szórakoztatni szeretnél? Promótálnád az új terméked? Esetleg képzéseknek ad otthont a rendezvényed? Pontosítsd magadban, hogy aztán a közönséged számára is egyértelmű lehessen!

Sokféle esemény típusról beszélhetünk, így a közönséged definiálása is kulcsfontosságú. Életkor, lakhely, foglalkozás, esetleg nem, hobbi és különböző élethelyzetek (mint például ballagás, pályaválasztás vagy esküvő) szerint szűkítheted a célcsoportod.

Erre abban az esetben még nagyobb szükséged lesz, ha hirdetést is szeretnél létrehozni az eseménynek. A kampányban add meg a pontos paramétereket, így valóban azokhoz fog eljutni a híred, akiket érdekelhet a rendezvény.

Apróságnak tűnhet, de ez is része a sikeres eseménymarketingnek! Facebookon is, de főként az Instagramon a #-ek segítségével tudunk hasonló tartalmakra rákeresni, illetve be is követhetjük őket. Ha konstans használod a saját hashtaged - mint például a #teraszodik -, rákeresve minden ehhez köthető tartalmad megjelenik. Emellett a résztvevőket is buzdíthatod az egyedi hashtaged használatára, így a vendég posztok és sztorik is könnyebben megtalálhatók.

A rendezvény végeztével is fordíts nagy figyelmet a hashtaggel ellátott tartalmakra! Reagálj rájuk szívecskével, köszönő kommenttel, illetve ha minőségben megfelelőnek találod, oszd tovább sztoriban! Ennek nemcsak reklám értéke van, hanem még szimpatikusabbá válhatsz mások szemében!

A közösségi média nagy vívmánya az influencer marketing. Élj hát vele Te is!

Természetesen itt nem kell feltétlenül a mega-influencerekre koncentrálni. Gondold át, kik lehetnek a Te szempontból releváns, a célcsoportod számára pedig vonzó személyek. Egy városi rendezvényen lehet egy helyi híresség, konferencia esetében egy szakmailag elismert személy, termékbemutatónál pedig olyan influencer, aki hitelesen elő tudja adni, hogy ő is az adott termék fogyasztója.

A szerződés aláírása előtt győződj meg róla, hogy valódiak a követői, illetve a rajongó táborához mérten megfelelő like számmal rendelkezik!

A  posztok és grafikák készítése előtt érdemes döntést hozni a stílusról. Ha megvan az alap koncepció, készítsd el a kreatívod különböző méretmutációkban - többek között Facebook bejegyzés és borítókép, Instagram sztori, bejegyzés, banner és landing page kezdőkép méretekben.

A grafikák mellett gondold át alaposan a posztok szövegét és stílusát is! Ha magázó, közvetlen formában kezded meg a kommunikációt, ne válts át időközben hivatalos hangnemre. Az emojik közül válaszd ki a hozzád leginkább passzoló 10-15 db-ot, amelyek szintén visszatérő elemként jelenhetnek meg a posztjaidban.

Mielőtt elkészíted az első posztod, tervezd meg a menetrendet. Ha megvan már a pontos dátum, még könnyebben tudsz kalkulálni. Gondold át, hogy az esemény időpontjáig mennyi és milyen típusú tartalmakat szeretnél publikálni. Ha fotózásra vagy teaser film készítésére is szükség van, szervezd le minél előbb az időpontokat, nehogy kifuss az időből!

A tartalom naptár készítése előtt vedd fontolóra, hogy pontosan melyik közösségi média felületeken szeretnéd a rendezvényt hirdetni. Érdemes előzetes elemzést készítened, hogy a közönséged milyen platformokon érhető el, illetve honnan szereznek információkat a közelgő eseményekről - ehhez szintén szükséged lesz a célcsoport meghatározására!

Tipp: Ha szakmai konferenciát szervezel, ne feledkezz meg a LinkedIn-ről sem! A Facebook mellett ugyanis itt a legnagyobb az esélye, hogy rátalálj a potenciális résztvevőkre!

Egy hatásos, wow reakciót kiváltó videóval óriási mértékben meg tudod növelni az elérések számát! Ez pedig egyenes út a sikeres eseménymarketinghez!

Ha nem rendelkezel megfelelő eszközökkel és tudással, érdemes szakemberre bízni a teaser film készítését. Ezzel rengeteg időt spórolhatsz magadnak, ráadásul az eredmények is várhatóan jobban lesznek majd.

Az esemény létrehozásánál add meg a jegyértékesítő linkjét. Ezt ne felejtsd ki a meghirdetett posztjaidból sem!

Érdemes pontos leírást adni a vásárlás menetéről. Vezesd le a folyamatot pontokba szedve, hogy minimalizálni tudd a visszafordulási arányt!

Facebookon és Instagramon egyaránt indíthatsz nyereményjátékot! Fordíts kiemelt figyelmet arra, hogy ez teljesen szabályosan fusson, hiszen akár a bejegyzést vagy a hirdetési fiókod is letilthatják, ha nem tartod be az előírásokat!

Nyereményjátékot az esemény előtt is készíthetsz. Ebben az esetben invitáld játékra az eseményre visszaigazolt személyeket, és sorsolj közöttük jegyet vagy bármilyen értékes ajándékcsomagot.

A rendezvény alatt is tarthatsz nyereményjátékot! Kérd meg a résztvevőket, hogy posztoljanak fotót az esemény helyszínéről, taggeljék be az eseményt vagy az oldalad és használják az egyedi hashtaged. Az élő sorsolás még izgalmasabb, ezáltal marketing szempontjából is értékesebb lehet!

Nagy hiba megfeledkezni azokról a személyekről, akik már korábban bejelölték az “Ott leszek” és az “Érdekel” egyikét. Ez különösen igaz abban az esetben, ha hónapokkal az esemény kezdete előtt létrehozod már az eseményt. Ekkor könnyen megfeledkezhetnek a rendezvényről vagy túl későn szembesülnek az esemény időpontjáról - amire esetleg véletlenül rá is szerveztek egyéb programot.

Gyakori posztolással, érdekes információk megosztával, hirdetéssel, valamint nyereményjáték indításával azonban megakadályozhatod, hogy feledésbe merüljön a rendezvény időpontja!

Azaz liveolj! Mutasd meg, épp milyen szuper hangulat van, hátha még többen kedvet kapnak a későbbi csatlakozáshoz vagy a jövő évi részvételhez!

A rendezvény végeztével a legjobb még melegében begyűjteni a visszajelzéseket. Akár az eseményt követő este vagy másnap reggel megoszthatod a “Neked hogy tetszett?” típusú posztokat vagy kérdőívet.

Ha a regisztrációt e-mail cím megadásához kötötted, így is könnyedén elérheted a résztvevőket. Mivel ez nem publikus véleménynyilvánítás, sokkal személyesebb és őszintébb visszajelzéseket kaphatsz tőlük. Ezek egyrészt a jövőre nézve tanulságosak lehetnek, valamint - miután engedélyt kértél rá - akár posztolhatod is a social media felületeidre.

Interaktív módon is értékes visszajelzéseket gyűjthetsz! Ossz meg például Facebook vagy Instagram Story szavazást vagy kérd ki a követők véleményét, hogy milyen programokon vennének részt vagy kit látnának szívesen a következő eseményen!

Ehhez persze forgatnod kell a rendezvény során. Ha pedig még személyesebb összefoglalót szeretnél, gyűjtsd össze a résztvevők által posztolt tartalmakat! A hátulütője, hogy mindenkitől írásban engedélyt kell kérned a képek és videók felhasználására, viszont hidd el, megéri!

A közönség által készített tartalmak megosztása jóval magasabb bizalmi szintet és elköteleződési arányt eredményez mind a korábbi résztvevők, mind pedig a következő alkalom iránt érdeklődők szemében.

Zárógondolat

Az eseménymarketingnek nemcsak a résztvevők megszerzésére, de az utógondozásra is nagy figyelmet kell fordítania. Habár ez igen időigényes, a fenti pontok beiktatásával eredményesen és hatékonyan növelheted az események sikerességét!

Forrás: 17 Checkpoints for Social Media Event Marketing