haladó tipp 2024.07.08., hétfő
5 perc

Mennyire vagy a számok embere? Szereted a statisztikákat? Egyáltalán foglalkozol az eredményeiddel? Mi erősen javasoljuk, ugyanis lekövethető mutatók nélkül, lehetséges, hogy feleslegesen mozgatod meg az elméd nap, mint nap.

Elhoztunk most neked 12 db mérőegységet, kezdve az alapos közönség- és kulcsszókutatással, egészen a fejlett analitikáig és a felhasználói elköteleződési stratégiákig, melyek segítik jobban megérteni vásárláóidat, optimalizálni a tartalmaidat, és számszerűsíteni a komplett PR hatást.

A hagyományos „tölcsér” megközelítés, amely a márkaismertséggel kezdődik, elavult egy olyan világban, ahol az ügyfelek útjai gyakran egy egyszerű Google kereséssel kezdődnek.

1. Kezdjük a közönségkutatással 

A közönségkutatás megmutatja, kik a vásárlók, mit keresnek és hol érhetjük el őket.

Például, a SparkToro egy olyan online eszköz mely segítségével megtudhatjuk, hogy havonta hány ember keres rá egy bizonyos kifejezésre. A közönségkutató eszköz megmutatja, mely webhelyeket látogatják, milyen kulcsszavakat használnak és milyen demográfiai jellemzőik vannak. Jelenleg 5 ingyenes keresést biztosít az oldal, de minimális előfizetéssel határ a csillagos ég. 

Az eszköz:
www.sparktoro.com

2. Jöhet a kulcsszókutatás 

Miután megértettük, ki is a mi célcsoportunk, kiket kell megszólítanunk, a legjobb, ha kulcsszókutatást végzünk, hogy mérhessük az érdeklődést egy téma vagy keresési kifejezés iránt.

Például a Google Trends megmutatja, milyen keresési kifejezéseket használnak az emberek. Ezeket az adatokat alkalmazva, felmérhetjük az érdeklődést egy adott téma iránt, mielőtt releváns tartalmat hoznánk létre.

Van még mit a tejbe aprítani, ugyanis a Trends Explore ingyenes eszközt is bevethetjük. Itt ahogy beírjuk a kérdésünket, látni fogunk egy listát a témákról és keresési kifejezésekről. Ha egy releváns téma megjelenik a legördülő listában, kattintsunk rá az adatok megtekintéséhez. Ellenkező esetben használjuk a keresési kifejezést.

A témák megbízhatóbbak, mert az adott kifejezést és rövidítéseket is tartalmazzák, valamint minden nyelvet lefednek. A Trends Explore eszköz megjeleníti a „növekvő” és a legnépszerűbb keresési érdeklődéseket a kapcsolódó témák és keresések között. A „növekvő” témák és keresések a legnagyobb növekedést mutatják az előző időszakhoz képest. A keresési érdeklődés százalékos emelkedése minden téma vagy keresési kifejezés mellett található. Az „áttörő” keresések több mint 5000%-kal nőttek az adott időkereten belül. Ezeket általában friss hírek vagy internetes mémek vezérlik. A legnépszerűbb témák vagy keresések a legmagasabb keresési volumenűek a kiválasztott időszakban. Ezek 1-100 közötti indexált és normalizált értékek.

Az eszköz:
www.trends.google.com/trends

3. A keresési arányok monitorozása következik

A Google Trends lehetővé teszi a keresési arány mérését, ami kulcsfontosságú PR mutatóvá vált, mert korrelál a nagyobb webhely forgalommal.

Például összehasonlíthatjuk akár öt különböző téma vagy kifejezés keresési arányát.

Az eszköz:
www.trends.google.com/trends

4. A megjelenítések számának összehasonlítása se maradjon el

A megjelenítések száma is mérvadó a digitális térben, azonban bizonyos esetekben az eredmények származhatnak botoktól, robotoktól és különböző szoftverektől egyaránt. Ezért alternatívaként használhatjuk a SparkToro közönségkutató eszközt, amely becsléseket ad, hogy kb hány embernek jelenik meg az adott oldal. 

Az eszköz:
www.sparktoro.com.

5. A hivatkozás kattintások számolására is törekedjünk

Ezért javasoljuk a Google Kampány URL Készítőjének használatát, amely kampány paramétereket ad hozzá az URL-ekhez a hivatkozás kattintások nyomon követéséhez egy cél oldalon.

Itt csak add meg a céloldal weboldalának URL-jét a kampányodhoz. Ezután töltsd ki a csillaggal jelölt mezőket, majd egy kampány URL generálódik számodra. Ezt az URL-t használhatod a horgony linkként is, vagy rövidítheted a Bit.ly segítségével is.

Az eszköz:
www.ga-dev-tools.google/campaign-url-builder/

6. Az eseményeket is nyomon követjük

A Google Analytics 4 (GA4) segítségével „eseményeket” is nyomon kell követnünk, amelyek specifikus viselkedési interakciókat mérnek a webhelyünkön.

Például, egy megadott időintervallum alapján lekövethető, hogy hányan görgettek le az oldal aljára, vagy hány fő olvasta el a cikkünket. 

Az eszköz:
www.analytics.google.com

7. Igenis vannak kulcsfontosságú események

A konverziókat átnevezték „kulcseseményeknek”, így a GA4-ben már az új kifejezés alatt találhatsz releváns információkat weboldalad legfontosabb interakcióiról. 

8. A webhely forgalma kulcsfontosságú 

A GA4 jelentései megmutatják azokat a weboldalakat, amelyeken a felhasználók voltak, mielőtt a honlapodra érkeztek, és megjelenítik ezen oldalak domain neveit mint a forgalom forrásait.

A hivatkozási csatorna méri azokat a felhasználókat, akik „szerkesztőségi” linkeken keresztül érkeztek más sitetokról (pl. blogok és híroldalak). Az organikus közösségi a csatorna, amelyen keresztül a felhasználók nem hirdetési linkeken keresztül érkeznek a honlapodra közösségi oldalakról, mint például a Facebook vagy Instagram.

9. A felhasználói elköteleződést érdemes javítani

A GA4-ben a „felhasználói elköteleződés” és az „elköteleződési idő” felváltja az Universal Analytics (UA) régi „visszafordulási arány” és „webhelyen töltött idő” mérőszámait.

A visszafordulási arány alapvetően hibás módja volt az elköteleződés mérésének. Ha valaki meglátogatta a webhelyedet, legörgetett egy blogbejegyzés vagy cikk 90%-áig, majd további oldalak meglátogatása nélkül elhagyta az oldalt, akkor az a munkamenet egy visszafordulás volt (egyetlen oldal megjelenítés) az UA-ban.

De a GA4-ben az elköteleződési arány azon munkamenetek százalékát jelenti, amelyek hosszabbak, mint 10 másodperc, legalább két oldalmegtekintést tartalmaznak, vagy egy kulcseseményt tartalmaznak.

10. Márkaismertség a középpontban

Ha a vállalatod vagy az ügyfeled célja a márkaismertség növelése, akkor a GA4 Üzleti célok gyűjteményét kell használnod.

A Demográfiai részletek jelentés egy előre elkészített részletes jelentés, amely kulcsfontosságú jellemzőket biztosít a webhelyet vagy alkalmazást használó emberekről, beleértve a felhasználók nyelvét, érdeklődési körét.

11. Leadek generálása 

Ez tartalmazza a Nyitóoldal jelentést, amely segít megérteni, hogyan lépnek kapcsolatba a látogatók a weboldaladdal. Megjeleníti az első oldalt, amelyre a látogatók érkeznek, amikor meglátogatják az oldalt, és jelzi, hány látogató landol minden egyes oldalon.

Ez az információ segíthet azonosítani, mely nyitóoldalak teljesítenek jól, és melyek szorulnak fejlesztésre.

12. Az online értékesítés ösztönzése 

Az E-kereskedelmi vásárlások jelentés megmutatja, mely termékek vagy szolgáltatások kerülnek eladásra. A Vásárlási útvonal jelentés megmutatja, hány felhasználó esik ki az értékesítési tölcsér egyes lépéseinél. A Fizetési folyamat jelentés részletezi a felhasználók számát és százalékos arányát, akik elindították és befejezték az értékesítési tölcsér egyes egymást követő lépéseit egy e-kereskedelmi oldalon.

Konklúzió

Na most, hogy már látod a legfontosabb mutatókat, célszerű átgondolnod, hogy melyek szorulnak frissítésre és nagyobb összpontosításra. Szolgáltatástól és területtől függ a helyes stratégia kidolgozása, ám abban egyetérthetünk, hogy a statisztikát minden egyes esetben nyomon kell követni, ha célunk a fejlődés megőrzése. 

Valami nem világos? Kérj bátran segítséget!

Forrás: Seo metrics digital pr mesasurement