haladó tipp 2024.05.27., hétfő
5 perc

A Meta hirdetés célzás és közönség választás folyamata jelentősen fejlődött az elmúlt néhány évben. Jelenleg a közönség bővítés lehetősége és a teljes algoritmikus célzási kényszer nehezíti a hirdetők mindennapjait.

De jó oka van a Meta-nak arra, hogy miért voltak szükségesek ezek a változások, még akkor is, ha ez a partnerek zavarodottságát okozta. Az egész a Meta-ra nehezedő szabályozási nyomással kezdődött, amely a célzott csoportokkal való visszaélésekhez kapcsolódott, például a választások manipulálása vagy diszkrimináció. Emellett az is problémát jelentett, hogy  a megbízható adatok elvesztek a célzáshoz használt követési lehetőségek változásai miatt.

Végül a Meta saját AI és gépi tanulásba való beruházása is közrejátszott, hiszen van, amikor Meta jobban megtalálja az ideális közönséget automatikusan, mint te manuálisan.

Jelenleg két döntési lehetőségünk van. Az Advantage+ célközönség az alapértelmezett módszer, de lehetőség van az Eredeti Célközönségekre is visszaváltani. Természetesen, ha így teszünk, folyamatos ismételt figyelmeztetésekkel találkozunk, hogy “Nem kéne, nem javasolt!”.

Nekünk is talán könnyebb lenne, ha kijelenthetnénk, hogy vagy ezt, vagy azt a megoldást használd és kész, ám sajnos ez nem ilyen egyszerű. Ugyanis van, amikor az Advantage+ Célközönség a tökéletes választás és van, amikor valószínűleg teljesen rossz útra visz. A legtöbb hirdető félreérti, mikor melyik megközelítést kell alkalmazni.

Érthető, miért van ilyen nagy zűrzavar. Számos változó befolyásolja a dolgot. Míg az Advantage+ Célközönség viszonylag egyértelmű, az Eredeti Célközönségek különbözőképpen viselkednek a teljesítménybeli céloddal kapcsolatosan.

Na nézzük, hogyan is működik az Advantage+ Célközönség!

Korlátozások:

Az Advantage+ esetében az általad begépelt meghatározások javaslatokként működnek, melyek nem kötelezőek. Ezek az útmutatók tartalmazhatnak egyedi közönségeket, hasonmás közönségeket, életkori tartományokat, nemeket és részletes célzást egyaránt.

Figyelj arra, hogy az ajánlásaid ne legyenek korlátozóak. Jó, ha tudod, hogy ha nem adsz meg javallatokat, a Meta a pixeladataiddal, konverziós adataiddal és a hirdetéseiddel való korábbi elköteleződéssel kezdi a keresést azon emberek után, akik valószínűleg végrehajtják a célcselekvésedet.

Kiterjesztés:

A Meta kezdetben prioritásként kezeli az általad felkínált közönség javaslatokat, mielőtt sokkal szélesebbre nyitná az ollót. Végül az algoritmus bárkinek megmutatja a hirdetésedet (feltéve, hogy ezt a Célközönség beállítás engedélyezi), ha valószínűleg több olyan cselekvéshez vezet, amit akarsz, ahogy azt a teljesítménybeli célod meghatározza.

Ezzel szemben, hogyan működik az Eredeti Célközönség?

Az Eredeti Célközönségek lehetővé teszik, hogy a célzást úgy használd, ahogy "régen" tetted - de nem úgy, ahogy több évvel ezelőtt megszoktad. Valójában ez a folyamat csak nagyobb ellenőrzést biztosít, mint az Advantage+ Célközönség. Igaz számos változót ki-be kapcsolhatsz, amelyek befolyásolhatják a hirdetéseid megjelenítését.

Korlátozások:

A Meta nem jeleníti meg a hirdetéseidet olyan embereknek, akik nincsenek benne a kiválasztott helyszínekben, életkori tartományban, nemekben, kizárásokban (egyedi közönség vagy részletes célzás) vagy nyelvekben.

Sajnos vannak arra utaló jelek, hogy a részletes célzási kizárások megszűnhetnek, de a Meta jelenleg azt mondja, hogy ennek még nem jött el az ideje.

Mutass irányt!

A fent felsorolt korlátozásokon kívül, mint hirdető megadhatsz egyedi célközönségeket, hasonmás célközönségeket és részletes célzást is. Ám ne lepődj meg, hogy a sok beállítást követően a Meta itt-ott belenyúl a megjelenítésbe, és saját szakállára mutogatja a számára fontosnak és “értékesnek” tartott felhasználók számára.

Röviden

Ha az Advantage+ Célközönség be van kapcsolva, akkor a hirdetéseidet olyan embereknek is megjelenítheti, akik nincsenek benne a kiválasztott egyedi közönségekben, ha ez jobb eredményekhez vezet. Az eredeti verzió pedig a te általad megadott paramétereket követi le. Ennyi.

Advantage+ Hasonmás Célközönség

A hasonmás célközönségek lehetővé teszik egy olyan emberek csoportjának létrehozását, akik hasonlóak azokhoz, akik valamilyen módon kapcsolatban állnak veled. Amikor létrehozol egy ilyen hasonmás közönséget, az adott ország vagy országcsoport legfelső 1-10%-ra koncentrálhatsz, akik a leginkább “hasonlítanak”.

Amikor hasonmás közönséget adsz meg célzásra, az Advantage+ Hasonmás Célközönség lehetővé teszi, hogy a Meta a kiválasztott százalékon kívül is megjelenítse a hirdetéseidet, ha ez szolgálja a teljesítménybeli célod.

Jegyezd meg, ezt nem lehet kikapcsolni, amikor konverziókra optimalizálsz! A Meta bejelentette az év elején, hogy ez az alapértelmezett beállítás lesz az finomításnál hivatkozáskattintásokra és érkezési oldal megtekintésekre is (bár sok hirdető még mindig lehetőséget kap a kikapcsolásra - még).

Advantage+ Részletes Célzás: 

A hirdetők részletes célzással célozhatják az embereket az érdeklődésük és viselkedésük alapján a Meta alkalmazások családján belül és kívül. Az Advantage+ Részletes Célzás lehetővé teszi a Meta számára, hogy olyan embereket is elérjen, akik nincsenek benne az előre beállított adathalmazban, ha ez javítja a teljesítményt.

Hasonlóan az Advantage+ Hasonmás Célközönséghez, az Advantage+ Részletes Célzás alapértelmezett beállítás, és nem lehet kikapcsolni, amikor konverziókra optimalizálsz. Itt szintén olyan hír kapott szárnyra, hogy a Meta ezt is alapértelmezetté tenné a hivatkozáskattintások és érkezési oldal megtekintések optimalizálásánál.

Összefoglalás az ellenőrzésről

Számos oka lehet annak, hogy valaki egyik vagy másik megközelítést részesíti előnyben. Sok hirdető számára az ellenőrzés és kontroll lehetősége kulcskérdés. Éppen ezért a lenti listában összeszedtünk egy kis segédletet.

Advantage+ Célközönség

Korlátozható:

  • Helyszínek
  • Életkor
  • Nyelvek
  • Kizárt egyedi célközönségek

Megadható javaslatok:

  • Egyedi célközönségek
  • Hasonmás célközönségek
  • Életkori tartomány
  • Nem
  • Részletes célzás

Eredeti Célközönségek

Korlátozható:

  • Helyszínek
  • Életkori tartomány
  • Nem
  • Nyelvek
  • Érdeklődési körök
  • Kizárások

Opcionális kiterjesztési opciók:

  • Advantage+ Egyedi Célközönség
  • Advantage+ Részletes Célzás (minden, kivéve a konverziókat, hivatkozáskattintásokat és érkezési oldal megtekintéseket)
  • Advantage+ Hasonmás Célközönség (minden, kivéve a konverziókat, hivatkozáskattintásokat és érkezési oldal megtekintéseket)

Kényszerített kiterjesztési opciók:

  • Advantage+ Részletes Célzás Targeting (konverziók, hivatkozás kattintások és érkezési oldal megtekintések esetén)
  • Advantage+ Hasonmás Célközönség (konverziók, hivatkozás kattintások és érkezési oldal megtekintések esetén)

Emlékeztetőül felhívjuk a figyelmedet, hogy nem minden Ads Manager verzió rendelkezik kényszerített közönség bővítéssel a fentiek alapján, ám nem árt, ha tudsz róla, mivel a Meta bejelentette, hogy hamarosan itt is változások lesznek.

Mikor használd az Advantage+ Célközönséget?

Az Advantage+ Célközönség algoritmikus célzást használ, minimális korlátozásokat szabva arra, hogy kiket lehet elérni, hogy a legkívánatosabb cselekvéseket a legalacsonyabb költséggel párhuzamba hozza.

Az az állítás, hogy az Advantage+ Célközönség alacsonyabb költségeket eredményez, nehéz vitatni (vagy cáfolni). A kérdés a minőséggel kapcsolatos.

Advantage+ Célközönség, kapcsold be, ha…

  • Amikor vásárlásokra optimalizálsz. Lehet azt mondani, hogy inkább az Advantage+ Vásárlási Kampányt kellene használni, de az Advantage+ Célközönség is jó lehetőség. Az algoritmus nem tévedhet alacsony minőségű vásárlásokkal kapcsolatban. Mindent megtesz, hogy a legtöbb vásárlót bevonzza a legalacsonyabb kiadással. 
  • Amikor más típusú konverziókra optimalizálsz. Az Advantage+ Célközönség nagyon hatékony a lead kampányok futtatásában. Figyeld, hogyan teljesít és ha a minőség aggodalomra ad okot, nyugodtan tudsz változtatni rajta.

Eredeti Célközönség, kapcsold be, ha…

  • Felső tölcséres optimalizálás. Amikor csak lehetséges, válassz egy teljesítménybeli célt, amely közel áll a tölcsér aljához (konverziók vagy lead-ek). Az algoritmus célja, hogy minél több ilyen cselekvést érjen el számodra. De ha hivatkozáskattintás, érkezésioldal megtekintésekre, poszt elköteleződésekre, ThruPlay-re vagy valamilyen más felső tölcséres cselekvésre optimalizálsz (és nincs más választásod), az Eredeti Célközönséget válaszd!
  • Remarketing. Ha olyan hirdetéseket akarsz futtatni, amelyek csak egy egyedi célközönségen belüli emberekhez jutnak el. 

Ésszerű megközelítés

Reméljük, hogy ez a blog némi tisztánlátást ad arról, hogyan működik ez a két módszer, és mikor érdemes használnod őket. Találd meg, melyik működik számodra igazán. De mindenekelőtt, győződj meg arról, hogy az indokaid, amelyek alapján azt teszed, amit teszel, tényeken és nem feltételezéseken alapulnak.

Ha azt gondolod, hogy a célzási bemeneteid kritikusak a hirdetéseid teljesítménybeli céljának szempontjából, akkor valószínűleg az esetek többségében az Eredeti Célközönségeket fogod előnyben részesíteni. De bátorítunk, hogy kérdőjelezd meg ezt a feltételezést. Kísérletezz alaposabban az Advantage+ Célközönséggel. Emlékezz, hogy szegmenseidet a Meta gyakran amúgy is kibővíti, hiába az Eredeti Célközönség, mint kiindulási alap.

Forrás: Advantage audience vs original audiences