A kampány, amely Rihanna győzedelmes visszatérését népszerűsítette, figyelemre méltó volt. A limitált kiadású Fenty Beauty termékektől a látványos videókig Rihanna különböző taktikákat használt, hogy felkeltse az érdeklődést a szereplése iránt, átirányítsa a figyelmet a vállalkozásaira és kapcsolatot teremtsen közönségével.
És sikerült neki.
Íme három fontos tanulság, amit a marketingesek és a közösségi média szakemberek tanulhatnak Rihanna marketingstratégiájából!
Céljaidtól függően egy sikeres marketing kampány növelheti márkád ismertségét, javíthatja honlapod látogatottságát, vagy építhet egy elkötelezett közösséget.
Rihanna stratégiája mindhárom célt teljesítette, mivel zene-, szépség- és divatmárkáit ötvözte a következőkkel:
- Korlátozott kiadású merchandise bemutatása,
- Érdeklődés felkeltése a közösségi médiában,
- Történetmesélésre épített kommunikáció.
Korlátozott kiadású merchandise bemutatása
Miután bejelentették, hogy Rihanna lesz az LVII. Super Bowl halftime show főszereplője, a Fenty marketing csapata kemény munkához látott.
A Fenty Beauty limitált kiadású termékeket dobott piacra - mint például az NFL-logós Gloss Bomb szájfény (teljesen új árnyalatban):
Eközben a Savage x Fenty népszerűsítette a szuper exkluzív Game Day kollekciót:
A show után pedig a Fenty Beauty csapata részletesen bemutatta, hogy melyik termékekkel készült Rihanna színpadi sminkje.
Fő tanulságok:
- Korlátozott kiadású merchandise egyfajta kizárólagosság érzetet kelt - emellett nagyszerű eszköz az érdeklődés felkeltésére is. Ha nincs elegendő költségvetésed, akkor fontold meg az időzített promóciós kód vagy nyereményjáték lehetőségét.
- Hozz létre egy poszt-kampánytervet, hogy azonosítani tudd azokat az alkalmakat, amikor termékeidet érdemes népszerűsíteni és fenntartani az izgalmat.
Érdeklődés felkeltése a közösségi médiában
A félidős show előtt a rajongók megpróbálták kitalálni TikTokon, hogy Rihanna melyik számokat fogja elénekelni és vajon lesznek-e vendégfellépői.
A Fenty TikTok profilja is bekapcsolódott az izgatott várakozásba és posztjaikban utalásokat tettek, valamint a rajongók tartalmával is interakcióba léptek.
Még egy egyedi hangot is készítettek, melyet influenszerek használtak a Reels és TikTok videóikban.
@fentybeauty Isss officially #GAMEDAY bby!!! And shiiiii… @bretmanrock is showin’ y’all how to show up and show tf out ???????? Get ready to turn up that BAD GAL ENERGYYY⚡️ for Muva @rihanna’s MAJOR HALFTIME COMEBACK!! ????✨ Tag us in your #F#FENTYGAMEFACEransformations so we can hype y’all up too, #FentyFam ♬ BAD GAL RIRI ON THE WAY - Fenty Beauty
A Fenty márkához kapcsolódó fiókok a show közben és után is posztoltak az előadásról, így RiRi továbbra is az emberek figyelmében maradt.
Fő tanulságok
- Legyél jelen ott, ahol a célközönséged megtalálható. Legyen az az Instagram, TikTok vagy Twitter - készíts mémeket, interaktív posztokat és reakciós tweeteket, amelyeket a követőid szívesen likeolnak és osztanak meg.
- Dolgozz együtt olyan alkotókkal, akik segítenek a kampányod népszerűsítésében - az esemény előtt és után is.
Történetmesélésre épített kommunikáció
Bármilyen marketing kampányról is legyen szó, a történetmesélés az egyik legfontosabb összetevője. Ez nem véletlen, hiszen ez ad lehetőséget arra, hogy megosszuk a márka céljait és miértjét.
Rihanna csapata ezt a lehetőséget használta ki abban az Apple Music reklámban, melyet a Super Bowl előtt tettek közzé. A videóban az egyik legnépszerűbb dalával ötvözve emlékeztették a nézőket az énekesnő származására, értékeire és hazaszeretetére Barbados iránt.
És az eredmény? Több mint 54 millió megtekintés és 40 ezer hozzászólás.
Fő tanulságok
- Ha történetmesélést alkalmazol, építsd érzelmi alapra (például nosztalgiára), hogy a nézők emocionálisan kapcsolódhassanak és emberi arca legyen a márkádnak.
- Videótartalom esetén használj erős horgokat, hogy felkeltsd nézőid figyelmét.
- A videótartalmat más platformokra is adaptáld, mint például Instagram, YouTube és TikTok, hogy szélesebb közönséget érhess el.
Ha van valaki, aki tudja, hogyan kell igazán kihasználni egy nagy pillanatot és “ragyogni, mint egy gyémánt”, az Rihanna.
A tanulság ebből pedig az, hogy egy sikeres marketingkampány felépíti a hype-ot (és fenntartja azt), növeli a forgalmat és kapcsolatba lép a közönséggel.
Reméljük, hogy ezek a leckék Neked is hasznosak voltak és használatukkal te is Rihanna nyomába léphetsz!