haladó tipp 2024.08.07., szerda
13 perc

Szeretnéd, ha az AI válaszai még pontosabbak lennének?
Ismerd meg a Prompt Engineering legfontosabb szabályait, és tudd meg, hogyan érheted el a legjobb eredményeket. Olvass tovább!

A prompt engineering a nagy nyelvi modellekkel való kommunikáció, azon belül is a kívánt outputok kiváltásával foglalkozó tudomány, valamint művészet. Finoman strukturált utasítások, kérdések vagy promptok / parancsok elkészítését foglalja magába, amelyek egyfajta irányvonalat adhatnak a mesterséges intelligencia számára a tartalomgyártás, az adatelemzés és egyéb kérések esetében, minél inkább a te igényeidet szolgálva.

Gondolj a prompt engineering-re úgy, mint a generatív AI általános nyelvi feldolgozáson alapuló “programozására”. Csakúgy, mint amikor szoftverfejlesztők kódok írása által utasítást adnak egy számítógépnek, hogy milyen komplex feladatot végezzen el, úgy a prompt-mérnökök szavak és mondatok által ugyanezt teszik az AI modellekkel. Ennek célja, hogy minél specifikusabb végeredményt tudjon létrehozni az AI.

A kulcs ahhoz, hogy szakértője legyél az AI prompt-engineering-nek az az, hogy tisztán érthető, specifikus és logikusan rendszerezett információkkal lásd el az AI-t, ami segít abban, hogy minél jobban megértse a releváns kontextust, a célt és az elvárt végeredményt. Minél relevánsabbak és részletesebbek a promptok, annál jobban tudja felfogni és teljesíteni a kérésedet/parancsodat.

Azért, hogy minél jobb eredményeket tudj az AI prompt engineering-el elérni, Chris Penn, a Trust Insights társalapítója és az AI prompt engineering vezető szakértője, azt ajánlja, hogy használd a ‘RACE’ keretrendszert:

R - Role (Szerep)

Az első lépés egy effektíven működő prompt létrehozásában feltétlenül a szerep meghatározása, amit szeretnél, hogy az AI is magára öltsön a válaszadásnál. Azáltal, hogy meghatározod a szerepét, segítesz az AI modellnek annak a megértésében, hogy milyen perspektívát, hangnemet és szakértelem szintet használjon a tartalom generálásánál.

Például, ha egy olyan blogot szeretnél írni, ami bemutatja a terméked előnyeit, akkor érdemes lehet azzal kezdened a promptodat, hogy:

  • “ Viselkedj úgy, mint egy tapasztalt tartalomgyártással foglalkozó gazdasági szakember, aki olyan meggyőző blogírásra specializálódott, ami által elérhetővé válik szoftver termékek egyedi értékajánlatának kiemelése. “

A szerepkör előzetes meghatározásával a mesterséges intelligenciát arra készteted, hogy a kívánt nézőpontnak és szakértelemnek megfelelő tartalmat hozzon létre.

A - Action (Művelet)

A következő lépésben meg kell határoznod, hogy milyen feladatot hajtson végre az AI. Ebben a részben kell egyértelmű utasításokkal ellátnod az AI-t, hogy megértse, milyen fajta tartalmat kell generálnia.

Ha folytatjuk továbbra is a blog-poszt-os példánkkal, akkor fogalmazhatunk így:

  • “ A feladatod az, hogy írj egy meggyőző, 1.000 szavas blogot, amely bemutatja az új projektmenedzsment-szoftverünk 5 legfontosabb előnyét kisvállalkozások számára. “

Minél pontosabbak és részletesebbek a műveleti utasítások, annál jobban megérti az AI, hogy milyen jellegű tartalmat kell létrehoznia.

C- Context (Kontextus)

A kontextus a legfontosabb a prompt engineering esetében. Minél több és jobb háttérinfót, részletet tudsz biztosítani az AI számára a márkádról, a közönségedről, az iparágadról és a pontos céljaidról, annál hatékonyabban tud majd személyre szabott választ létrehozni.

A blog promptot tekintve, ilyen plusz kontextusra gondolhatsz:

  • “ Célközönségünk a kisvállalkozások tulajdonosai és vállalkozók, akik egyszerűsíteni szeretnék a működést és növelni a termelékenységet.
  • Márka hangunk professzionális, informatív és empatikus. Célunk, hogy oktassuk és inspiráljuk olvasóinkat, miközben termékünket értékes megoldásként tüntetjük fel a kihívásaikra.
  • A blognak a szoftverünk öt fő előnyére kell összpontosítania: a jobb csapatmunka, a projektek jobb átláthatósága, az egyszerűsített feladatkezelés, az automatizált jelentéskészítés és a más eszközökkel való zökkenőmentes integráció.
  • Légy szíves, csatolj valós példákat, statisztikákat és vásárlói beszámolókat az említett előnyök alátámasztására."

A kontextus-gazdag prompt írásával rengeteg információval láthatod el az AI-t, ami lehetővé teszi, hogy olyan blogbejegyzést hozz létre, ami tényleg a célközönségedhez szól, és összhangban van a márka üzenetével.

E - Execute (Végrehajtás)

Az utolsó elem a ‘RACE’ keretrendszer lépéseiben az, hogy megfogalmazd a kívánt formátumot, amiben szeretnéd, hogy megjelenjen a generált válasz, valamint bármi egyéb formai kérést is megfogalmazhatsz.

A blog posztos példánál:

  • " Kérlek, a blogbejegyzést beszélgetős, magával ragadó stílusban írd meg, amely könnyen olvasható és érthető.
  • A bejegyzést úgy strukturáld, hogy legyen bevezetés, öt fő rész (minden előnyhöz egy-egy), és egy zárás, amely összefoglalja a legfontosabb pontokat, és tartalmaz egy erős cselekvésre való felhívást (CTA-t).
  • Használj címsorokat, alcímeket, felsorolásokat és rövid bekezdéseket a szöveg tagolása és az olvashatóság javítása érdekében.
  • A tartalom vizuális alátámasztására csatolj releváns képeket, grafikonokat vagy infografikákat (egyelőre használhatóak helyőrző helykitöltő képek).
  • Optimalizáld a posztot a SEO szempontjából a releváns kulcsszavak és kifejezések természetes beépítésével, valamint a meta címkék és leírások beillesztésével."

Ha a ‘RACE’ keretrendszer segítségével gondosan megtervezed a promptokat, hatékonyabban tudsz majd együttműködni az AI-al, és olyan tartalmakat hozhatsz létre, amelyek valóban rezonálnak a közönségeddel, és elősegítik a marketingcéljaidat.

Annak ellenére, hogy a ‘RACE’ keretrendszer egy szilárd alapot biztosít, még így is korrigálnod kell egyes dolgokat, amit esetleg nem vagy nem teljesen pontosan fogalmaztál meg az eredeti promptodban.
Ezt nevezik a generált tartalom optimalizációjának. Itt jön képbe a ‘PARE’ keretrendszer, ami egy strukturált megközelítést nyújt az AI válaszának megismétléséhez és minőségének javításához, mindaddig amíg el nem éri a magas követelményeket.

P- Prime (Alapozás)

Az első lépés a ‘PARE’ keretrendszerben az az, hogy a mesterséges intelligenciát az adott feladathoz kapcsolódó további kontextussal és információkkal látjuk el. Ehhez hozzátartozik például az, hogy megkéred az AI-t, hogy ismertesse a már létező tudását és felfogását a témával kapcsolatban, ami által a felszínre kerülhetnek hiányos területek a tudása terén a témát illetően, ezzel segítve téged, hogy pontosan ezekkel egészítsd ki az eredeti promptot.

Ha például egy új, fenntartható divatmárka közösségi médiakampányán dolgozol, kérdezd meg a mesterséges intelligenciát:

  • " Mit tudsz a fenntartható divatipar jelenlegi trendjeiről és kihívásairól? Kérlek, ossz meg velem néhány kulcsfontosságú meglátást és statisztikát, amelyek relevánsak lehetnek a kampány szempontjából. "

A mesterséges intelligencia válasza tartalmazhat információkat a környezetbarát ruházat iránti növekvő fogyasztói keresletről, a gyors divat környezeti hatásáról, valamint példákat a sikeres fenntartható divatmárkákra és marketingstratégiáikra.

A mesterséges intelligencia ilyen módon történő alapozásával elősegíted a tudásbázisának aktiválását, és értelmes kontextust hozol előtérbe, amely tájékoztathatja és javíthatja az általa generált tartalmat.

A - Augment (Bővítés)

Amint megalapoztad az AI tudását, itt az ideje bővíteni azt (ha szükséges) azáltal, hogy további információt, pontosításokat vagy követelményeket táplálsz be az eredeti válaszára alapozva.

A fenntartható divatra vonatkozó példánkban felülvizsgálhatod az AI alap válaszát, és azonosíthatod azokat a területeket, ahol konkrétabb útmutatást adhatsz, például:

  • "Köszönöm ezeket a meglátásokat! Hogy kampányunkat még célzottabbá tegyük, kérlek, koncentrálj a következő kulcsfontosságú szempontokra:
    • Az átláthatóság és a nyomonkövethetőség fontossága a fenntartható divatellátási láncokban
    • Az influencer marketing szerepe a fenntartható divat népszerűsítésében az ezredfordulósok és a Z generáció körében
    • Konkrét példák arra, hogyan minimalizálja márkánk a környezeti lábnyomát innovatív anyagok és gyártási folyamatok révén."

Azáltal, hogy az AI megértését ezzel a további kontextussal bővíted, segíthetsz finomítani a tudásbázisát, valamint afelé irányítani, hogy még relevánsabb és a kampánycélokhoz igazodó tartalmat hozzon létre.

R - Refresh (Frissítés)

Miután alapoztál és bővítettél, ideje, hogy leteszteld és generálj az AI-al valódi tartalmat a kampányodhoz. Viszont valószínűtlen, hogy az első próbálkozásra sikerülne az AI-nak. Itt jön képbe a frissítés fázis.

A frissítés magába foglalja a generált AI-tartalom felülvizsgálatát, és a javítandó területek azonosítását, valamint az AI visszajelzéssel való ellátását arról, hogyan finomítsa a generált tartalmát.

Fenntartható divatkampányunk esetében előfordulhat, hogy az AI generál pár közösségi média posztot, és észreveszed rajtuk, hogy bár informatív a tartalmuk, de hiányzik belőlük a közösségi médiában a figyelem megragadásához elengedhetetlenül fontos történetmesélő elem.

A mesterséges intelligencia megközelítésének felfrissítése érdekében a következő visszajelzést adhatod:

  • " Köszönöm a kiinduló posztokat! Tele vannak nagyszerű információkkal, de még vonzóbbá és érzelmileg meggyőzőbbé kell tennünk őket, hogy a görgetőket megállítsuk. Kérlek, próbálj meg több személyes történetet, inspiráló üzenetet és erőteljes cselekvésre való felhívást beleszőni, amelyek a közönségünk értékeit és vágyait érintik. Például kiemelhetnéd az egyik kézművesünk történetét, és azt, hogy hogyan befolyásolta pozitívan az életét a márkánkkal való együttműködés, vagy rajzolhatnál egy képet a fenntartható divat jövőjéről, amiért dolgozunk, és meghívhatnád a követőinket, hogy legyenek részesei a mozgalomnak. "

Azáltal, hogy ilyen konkrét, megvalósítható visszajelzéseket adsz, irányítod a mesterséges intelligenciát, hogy továbbfejlessze és javítsa a kezdeti eredményt, közelebb hozva azt az általad keresett, nagy hatású tartalomhoz.

E - Evaluate (Értékelés)

A legutolsó lépés a ‘PARE’ keretrendszerben az, hogy értékeld az újradolgozott, újragenerált tartalmat az eredeti céljaidhoz és kritériumaidhoz képest. Ehhez hozzátartozik az AI által legutóbb generált tartalom felülvizsgálata, hogy valóban megfelel az elvárásaidnak összességében.

A fenntartható divatkampányos példánkban, átolvasnád a legutóbb generált posztot és ilyen kérdéseket tennél fel magadnak, mint:

  • Ez a tartalom hatékonyan kommunikálja a márkánk egyedi értékajánlatának és a fenntarthatóság iránti elkötelezettségét?
  • Az üzenet meggyőző, érzelmileg átható, és valószínűleg elkötelezettségre és cselekvésre ösztönzi a célközönségünket?
  • A bejegyzések vizuálisan vonzóak, határozott képekkel és formázással, amelyek összhangban vannak a márkaarculattal?
  • A tartalom optimalizálva van minden egyes közösségi médiaplatformra, megfelelő hashtagekkel, címkékkel és cselekvésre való felhívásokkal?

Ha a válasz a kérdéseidre egy egyhangú “IGEN”, akkor gratulálunk - sikeresen együttműködtél az AI-al egy nagy-hatású tartalom létrehozásában a kampányod számára. Ha még mindig vannak javításra szoruló területek, akkor ismételd meg a frissítés és értékelés szakaszokat, amíg teljesen nem leszel elégedett a végeredménnyel!

A ‘PARE’ keretrendszert követve a következő szintre emelheted a parancs írás tudásodat, valamint addig ismételheted meg, ahányszor csak szeretnéd, amíg el nem éred a kívánt eredményeket. Ez a megközelítés biztosítja, hogy ne elégedj meg az AI első válaszával, mivel az esetek túlnyomó többségében az úgy sem a legjobb. A keretrendszerek által szorosan együtt tudsz működni a technológiával, hogy olyan tartalmat hozz létre, ami meghaladja az elvárásaidat és valódi eredményeket hoz majd a márkádnak.

Légy konkrét és részletes:
Adj alapos kontextust és utasításokat a promptokban, hogy az AI megértse és pontosan generálja le a kívánt tartalmat.

Használj példákat:
Tisztázd az elvárásaid azzal, hogy példákat hozol a kívánt tartalom típusára, például linkeket a vonatkozó bejegyzésekre vagy példákat a stílusra és a hangnemre.

Kísérletezz:
Próbálj ki különböző felszólításokat és megközelítéseket, hogy megtaláld, mi működik a legjobban az egyedi igényeidnek megfelelően.

Együttműködés:
Dolgozz együtt a csapatoddal (ha van), a promptok kidolgozásában és finomításában, és az eredmények javítása érdekében használd ki a munkatársak meglátásait és visszajelzéseit.

Koncentrálj a célokra:
Igazítsd a promptokat a marketingcélokhoz, hogy a generált tartalom támogassa a kívánt eredményeket, például a márkaismertséget vagy az elkötelezettséget.

Szerkeszd az AI tartalmakat:
Használd az AI által generált tartalmat alapként, de mindig vizsgáld felül és finomítsd azt, hogy megfeleljen kritériumaidnak és márkád hangjának.

Maradj naprakész:
Légy naprakész az AI és a prompt mérnöki tevékenység legújabb eredményeivel kapcsolatban az iparági hírek olvasásával, rendezvényeken való részvétellel és más szakemberekkel való kapcsolattartással.

KÉSZHEZ KAPNÁD A MEGFELELŐ PARANCS LISTÁT?

Emeld a következő szintre kreativitásod és hatékonyságod Instagramon az ingyenes gyűjteményünkkel! Kattints a bannerre és zsebeld be ami jár neked! 

  • Ezen két keretrendszernek a használatával máris többszörösére növelhető az AI által generált tartalmak minősége és a saját hatékonyságod!
  • A legfontosabb a folyamatos tesztelés!