Minden közösségi médiában megosztott poszt célja, hogy interakciót váltson ki a közönségből. Na de milyen tartalmat hozz létre, ha aktív kapcsolatot szeretnél építeni a közönségeddel? Egyáltalán hol érdemes őket közzétenni?
Mutatunk 11 tartalomtípust, és a hozzá passzoló legjobb felületet, ahol megoszthatod őket!
1. Rövid videók
Az elmúlt években minden közösségi média platformon hatalmas sikert arattak a rövid videók, mára pedig a leggyakoribb és legnépszerűbb tartalmakká váltak. Hatékonyságuk épp a terjedelmükben rejlik: egy percnél rövidebb idő alatt képesek az információkat lebontani és bemutatni - amit a mai, egyre inkább elfoglalt felhasználók előnyben részesítenek.
A legjobb platformok a rövid videókhoz:
- TikTok: a világ legnépszerűbb közösségi média platformjaként vezető a versenytársak között.
- Instagram: 2020 óta van lehetőség Reels videók készítésére, az algoritmus is szereti őket.
- YouTube: szitén 2020 óta tölthetünk fel Shorts videókat, amik mára már szintén jelentős követőtáborral rendelkeznek.
2. Hosszú videók
Hosszú videó alatt a 10 perces, vagy annál hosszabb tartalmakat értjük. A rövid videókkal szemben legnagyobb előnyük, hogy lehetőséget kínálnak egy téma részletesebb kifejtésére, valamint kiválóan alkalmasak a közönséggel való kapcsolat kialakítására is. Néhány példa a hosszú videótartalomra, amit érdemes lehet marketingcélokra felhasználni: dokumentumfilmek, márka sorozatok, videó profilok, interjúk stb.
A legjobb platform a hosszú videókhoz:
Egyértelműen a YouTube az ideális választás, ha hosszabb videókat szeretnél közzétenni, leginkább azért, mert a többi közösségi média felület nem enged ilyen terjedelmű tartalmat feltölteni.
3. Felhasználók által generált tartalom (UGC - User Generated Content)
A felhasználók által generált tartalom, vagyis UGC, olyan, márkával kapcsolatos tartalom, amit a rajongók, fogyasztók vagy felhasználók hoznak létre. Az UGC kihasználja a szájról szájra terjedő marketinget a bizalom és a közösség érzésének kialakításához. Emellett az bemutatja a termékek vagy szolgáltatások valós felhasználási módjait, ami miatt követőink szívesebben próbálják ki azokat.
A legjobb platformok az UCG tartalmakhoz:
Instagram és TikTok: mindkettő rendkívül hatékony a vizuális tartalmak, különösen a rövid formátumú videók esetében, ami a legjobb módja egy termék bemutatásának.
4. Élő közvetítések
Az élő közvetítés az elmúlt években olyan mértékű népszerűségre tett szert, hogy nemcsak a már korábban népszerű felületek alakítottak ki ilyesfajta funkciót, hanem már direkt erre specializálódott platformok is megjelentek.
A márkáknak az élő közvetítések lehetőséget kínálnak a közösségükkel való valós idejű interakcióra, autentikusabb képet nyújtanak magukról, mint az előre gyártott tartalmak.
A legjobb platformok az élő közvetítésekhez:
- Twitch: eredetileg a videójáték-tartalom köré épült, de mára már több márka használja élő közvetítések alkalmával.
- YouTube, Instagram és TikTok Live, attól függően, hogy a célközönség hol tölti a legtöbb időt.
5. Szavazások és kérdések
Ha bevonnád, vagy interakcióra ösztönöznéd a közönséged, a szavazások és a kérdések bizonyulnak majd a legjobb barátaidnak.
Legyen szó egy konkrét közösségi platform szavazás funkciójának használatáról vagy egy nyitott végű kérdés feltételéről, ez egyszerű módja lehet az interakció növelésének és hasznos adatok gyűjtésének.
A legjobb platformok a szavazásokhoz és kérdésekhez:
- Instagram: a Stories használható mind szavazás, mind kérdésmatrica létrehozásához. Készíthetsz akár kérdést feltevő kreatívot is, amit aztán feltölthetsz posztként (vagy akár hirdetésként is), így az emberek válaszolhatnak a hozzászólás szekcióban.
- LinkedIn: itt is találsz külön szavazás funkciót, ami alkalmas például a közönség tapasztalatainak vagy véleményének megismerésére.
- X (Twitter): bármilyen kérdéssel kapcsolatos tartalom számára kiváló hely, mivel az ide feltöltött tartalom nagy része szövegalapú.
- Facebook: szavazást tarthatsz Facebook csoportokban, vagy feltehetsz kérdéseket gyakorlatilag bármelyik funkció használatával (poszt, Stories, stb.)
- Reddit: ha aktív vagy a Reddit-en, érdemes fontolóra venni a platform szavazás funkciójának vagy kérdések feltevésének használatát.
6. Influencer együttműködések
Az elmúlt években az influencerek teljesen “átvették” a közösségi médiát: hűséges követőtáborokat és közösségeket építettek, akik szórakozásra, inspirációra, ajánlásokra és tanácsokra számítanak tőlük.
Az influencer kampányok sokféle formát ölthetnek, de a legsikeresebb együttműködések azok, amikor a választott személy hű marad önmagához, azaz azonosulni tud a márkával, esetleg a mindennapi életében is jelen van.
A legjobb platformok az influencer együttműködésekhez:
- Instagram: mivel az Instagram influencerei jó kapcsolatot ápolnak követőikkel, így ez a legjobb választás az influencer együttműködésekhez.
- TikTok: kiváló lehetőség a Z generáció elérésére, hiszen ők ezen a közösségi oldalon a legaktívabbak.
- YouTube: a YouTube felületén találod a világ legismertebb és legkedveltebb tartalomgyártóit, akik akár több millió főt számláló követőtáborral rendelkeznek.
- Twitch: a játékvilággal kapcsolatban álló márkáknak érdemes figyelembe vennie, hogy a Twitch alkotók is hatalmas rajongótáborokkal rendelkeznek, akiket élő adások segítségével érhetnek el.
7. Infografikák és táblázatok
Az infografikák és táblázatok jó példák arra, amikor a közösségi média tartalmak csak vizuális elemek segítségével is képesek megragadni a figyelmet és átadni a kívánt információt. Az infografikák nagyszerű példái azoknak a tartalmaknak, amelyeket minimális időbefektetéssel minden évben frissíthetsz, hogy naprakészek maradjanak.
A legjobb platformok az infografikákhoz és táblázatokhoz:
8. Mémek
Bár a márkáknak ügyelniük kell arra, hogy milyen mémeket osztanak meg, ha helyesen használják őket, hatalmas lehetőség rejlik bennük. A felhasználóknak azonnali reakciójuk lehet, hogy interakcióba lépnek velük, és megosztják barátaikkal.
A legjobb platformok a mémekhez:
- Instagram, Facebook és X (Twitter)
- LinkedIn: ha professzionális, vagy munkával kapcsolatos mémet osztanál meg.
9. GIF-ek
A Graphics Interchange Format, röviden GIF, kis, hang nélküli videók vagy animációs klippek, amelyek népszerűek a közösségi média felhasználói körében. Általában a hangulatunk kifejezésére, vagy egy adott helyzet ábrázolására használjuk, gyakran reakcióként megosztva egy közösségi tartalomra.
A legjobb platformok a GIF-ekhez:
- X (Twitter) és Facebook
- GIPHY: ha saját GIF-eket szeretnél létrehozni
10. Webináriumok és események
A webináriumok általában bemutatók, amelyek egy konkrét témát dolgoznak fel, gyakran külső szervezetek előadói segítségével. Kiváló módja annak, hogy a közönséget egy adott témáról vagy termékről tájékoztasd, valamint platformot biztosítanak a valós idejű beszélgetésekhez is. Ezek lehetővé teszik a mélyebb kapcsolatot a követőiddel és akár egy globális közönség elérését is.
A legjobb platformok a webináriumokhoz és eseményekhez:
A LinkedIn a legjobb hely a webináriumok és események promótálásához és megrendezéséhez. Az összes szükséges funkcionalitást is kínálja, és olyan közönséget vonz, amely valószínűleg oktatási és szakmai tartalmat keres. Emellett a Facebook és a YouTube is jó választás lehet.
11. Versenyek és nyereményjátékok
Ha arra vágysz, hogy követőid aktívak legyenek az oldaladon, egy-egy versennyel, vagy nyereményjátékkal megragadhatod a figyelmüket. Ennek leggyakoribb formája egy különleges díj felajánlása - bármi, ami a márkádhoz kapcsolódik - cserébe azoknak a felhasználóknak a részvételéért, akik meghatározott interakciókat végrehajtanak (például kommentelés, egy barát megjelölése, követés, lájkolás és megosztás stb.).
A legjobb platformok a versenyekhez és nyereményjátékokhoz:
Valószínűleg az Instagram a leggyakrabban használt közösségi média platform a versenyekhez és nyereményjátékokhoz, de emellett az X (Twitter), a Facebook, vagy akár a TikTok is sikeresnek bizonyulhat.
Zárógondolat
A közösségi média számos lehetőséget kínál különböző tartalmak megosztására. Bár a felsorolt példák jó kiindulópontot jelentenek, minden közönség egyedi, ezért meg kell találnod, a saját oldaladon mi működik leginkább, mi váltja ki a legnagyobb aktivitást a követőidből.
Válogass a fenti listából, hogy melyek építhetők bele a jövőbeni tartalmaidba. Kezdj el kísérletezni, és figyeld meg a reakciókat!