info tipp 2023.10.10., kedd
7 perc

Minden közösségi médiában megosztott poszt célja, hogy interakciót váltson ki a közönségből. Na de milyen tartalmat hozz létre, ha aktív kapcsolatot szeretnél építeni a közönségeddel? Egyáltalán hol érdemes őket közzétenni?

Mutatunk 11 tartalomtípust, és a hozzá passzoló legjobb felületet, ahol megoszthatod őket!

1. Rövid videók

Az elmúlt években  minden közösségi média platformon hatalmas sikert arattak a rövid videók, mára pedig a leggyakoribb és legnépszerűbb tartalmakká váltak. Hatékonyságuk épp a terjedelmükben rejlik: egy percnél rövidebb idő alatt képesek az információkat lebontani és bemutatni - amit a mai, egyre inkább elfoglalt felhasználók előnyben részesítenek.

A legjobb platformok a rövid videókhoz:

  1. TikTok: a világ legnépszerűbb közösségi média platformjaként vezető a versenytársak között.
  2. Instagram: 2020 óta van lehetőség Reels videók készítésére, az algoritmus is szereti őket.
  3. YouTube: szitén 2020 óta tölthetünk fel Shorts videókat, amik mára már szintén jelentős követőtáborral rendelkeznek.

2. Hosszú videók 

Hosszú videó alatt a 10 perces, vagy annál hosszabb tartalmakat értjük. A rövid videókkal szemben legnagyobb előnyük, hogy lehetőséget kínálnak egy téma részletesebb kifejtésére, valamint kiválóan alkalmasak a közönséggel való kapcsolat kialakítására is. Néhány példa a hosszú videótartalomra, amit érdemes lehet marketingcélokra felhasználni: dokumentumfilmek, márka sorozatok, videó profilok, interjúk stb.

A legjobb platform a hosszú videókhoz:

Egyértelműen a YouTube az ideális választás, ha hosszabb videókat szeretnél közzétenni, leginkább azért, mert a többi közösségi média felület nem enged ilyen terjedelmű tartalmat feltölteni.

3. Felhasználók által generált tartalom (UGC - User Generated Content)

A felhasználók által generált tartalom, vagyis UGC, olyan, márkával kapcsolatos tartalom, amit a rajongók, fogyasztók vagy felhasználók hoznak létre. Az UGC kihasználja a szájról szájra terjedő marketinget a bizalom és a közösség érzésének kialakításához. Emellett az bemutatja a termékek vagy szolgáltatások valós felhasználási módjait, ami miatt követőink szívesebben próbálják ki azokat.

A legjobb platformok az UCG tartalmakhoz:

Instagram és TikTok: mindkettő rendkívül hatékony a vizuális tartalmak, különösen a rövid formátumú videók esetében, ami a legjobb módja egy termék bemutatásának.

4. Élő közvetítések

Az élő közvetítés az elmúlt években olyan mértékű népszerűségre tett szert, hogy nemcsak a már korábban népszerű felületek alakítottak ki ilyesfajta funkciót, hanem már direkt erre specializálódott platformok is megjelentek. 

A márkáknak az élő közvetítések lehetőséget kínálnak a közösségükkel való valós idejű interakcióra, autentikusabb képet nyújtanak magukról, mint az előre gyártott tartalmak.

A legjobb platformok az élő közvetítésekhez:

  • Twitch: eredetileg a videójáték-tartalom köré épült, de mára már több márka használja élő közvetítések alkalmával.
  • YouTube, Instagram és TikTok Live, attól függően, hogy a célközönség hol tölti a legtöbb időt.

5. Szavazások és kérdések

Ha bevonnád, vagy interakcióra ösztönöznéd a közönséged, a szavazások és a kérdések bizonyulnak majd a legjobb barátaidnak.

Legyen szó egy konkrét közösségi platform szavazás funkciójának használatáról vagy egy nyitott végű kérdés feltételéről, ez egyszerű módja lehet az interakció növelésének és hasznos adatok gyűjtésének.

A legjobb platformok a szavazásokhoz és kérdésekhez:

  1. Instagram: a Stories használható mind szavazás, mind kérdésmatrica létrehozásához. Készíthetsz akár kérdést feltevő kreatívot is, amit aztán feltölthetsz posztként (vagy akár hirdetésként is), így az emberek válaszolhatnak a hozzászólás szekcióban.
  2. LinkedIn: itt is találsz külön szavazás funkciót, ami alkalmas például a közönség tapasztalatainak vagy véleményének megismerésére. 
  3. X (Twitter): bármilyen kérdéssel kapcsolatos tartalom számára kiváló hely, mivel az ide feltöltött tartalom nagy része szövegalapú.
  4. Facebook: szavazást tarthatsz Facebook csoportokban, vagy feltehetsz kérdéseket gyakorlatilag bármelyik funkció használatával (poszt, Stories, stb.)
  5. Reddit: ha aktív vagy a Reddit-en, érdemes fontolóra venni a platform szavazás funkciójának vagy kérdések feltevésének használatát.

6. Influencer együttműködések

Az elmúlt években az influencerek teljesen “átvették” a közösségi médiát: hűséges követőtáborokat és közösségeket építettek, akik szórakozásra, inspirációra, ajánlásokra és tanácsokra számítanak tőlük.

Az influencer kampányok sokféle formát ölthetnek, de a legsikeresebb együttműködések azok, amikor a választott személy hű marad önmagához, azaz azonosulni tud a márkával, esetleg a mindennapi életében is jelen van.

A legjobb platformok az influencer együttműködésekhez:

  1. Instagram: mivel az Instagram influencerei jó kapcsolatot ápolnak követőikkel, így ez a legjobb választás az influencer együttműködésekhez. 
  2. TikTok: kiváló lehetőség a Z generáció elérésére, hiszen ők ezen a közösségi oldalon a legaktívabbak.
  3. YouTube: a YouTube felületén találod a világ legismertebb és legkedveltebb tartalomgyártóit, akik akár több millió főt számláló követőtáborral rendelkeznek.
  4. Twitch: a játékvilággal kapcsolatban álló márkáknak érdemes figyelembe vennie, hogy a Twitch alkotók is hatalmas rajongótáborokkal rendelkeznek, akiket élő adások segítségével érhetnek el.

7. Infografikák és táblázatok

Az infografikák és táblázatok jó példák arra, amikor a közösségi média tartalmak csak vizuális elemek segítségével is képesek megragadni a figyelmet és átadni a kívánt információt. Az infografikák nagyszerű példái azoknak a tartalmaknak, amelyeket minimális időbefektetéssel minden évben frissíthetsz, hogy naprakészek maradjanak.

A legjobb platformok az infografikákhoz és táblázatokhoz:

  1. Facebook
  2. Twitter
  3. Instagram
  4. Pinterest
  5. LinkedIn

8. Mémek

Bár a márkáknak ügyelniük kell arra, hogy milyen mémeket osztanak meg, ha helyesen használják őket, hatalmas lehetőség rejlik bennük. A felhasználóknak azonnali reakciójuk lehet, hogy interakcióba lépnek velük, és megosztják barátaikkal. 

A legjobb platformok a mémekhez:

  • Instagram, Facebook és X (Twitter)
  • LinkedIn: ha professzionális, vagy munkával kapcsolatos mémet osztanál meg.

9. GIF-ek

A Graphics Interchange Format, röviden GIF, kis, hang nélküli videók vagy animációs klippek, amelyek népszerűek a közösségi média felhasználói körében. Általában a hangulatunk kifejezésére, vagy egy adott helyzet ábrázolására használjuk, gyakran reakcióként megosztva egy közösségi tartalomra.

A legjobb platformok a GIF-ekhez:

  • X (Twitter) és Facebook 
  • GIPHY: ha saját GIF-eket szeretnél létrehozni

10. Webináriumok és események

A webináriumok általában bemutatók, amelyek egy konkrét témát dolgoznak fel, gyakran külső szervezetek előadói segítségével. Kiváló módja annak, hogy a közönséget egy adott témáról vagy termékről tájékoztasd, valamint platformot biztosítanak a valós idejű beszélgetésekhez is. Ezek lehetővé teszik a mélyebb kapcsolatot a követőiddel és akár egy globális közönség elérését is. 

A legjobb platformok a webináriumokhoz és eseményekhez:

A LinkedIn a legjobb hely a webináriumok és események promótálásához és megrendezéséhez. Az összes szükséges funkcionalitást is kínálja, és olyan közönséget vonz, amely valószínűleg oktatási és szakmai tartalmat keres. Emellett a Facebook és a YouTube is jó választás lehet.

11. Versenyek és nyereményjátékok

Ha arra vágysz, hogy követőid aktívak legyenek az oldaladon, egy-egy versennyel, vagy nyereményjátékkal megragadhatod a figyelmüket. Ennek leggyakoribb formája egy különleges díj felajánlása - bármi, ami a márkádhoz kapcsolódik - cserébe azoknak a felhasználóknak a részvételéért, akik meghatározott interakciókat végrehajtanak (például kommentelés, egy barát megjelölése, követés, lájkolás és megosztás stb.).

A legjobb platformok a versenyekhez és nyereményjátékokhoz:

Valószínűleg az Instagram a leggyakrabban használt közösségi média platform a versenyekhez és nyereményjátékokhoz, de emellett az X (Twitter), a Facebook, vagy akár a TikTok is sikeresnek bizonyulhat. 

Zárógondolat

A közösségi média számos lehetőséget kínál különböző tartalmak megosztására. Bár a felsorolt példák jó kiindulópontot jelentenek, minden közönség egyedi, ezért meg kell találnod, a saját oldaladon mi működik leginkább, mi váltja ki a legnagyobb aktivitást a követőidből.

Válogass a fenti listából, hogy melyek építhetők bele a jövőbeni tartalmaidba. Kezdj el kísérletezni, és figyeld meg a reakciókat!

Forrás: 11 Social Media Content Types And Examples 

Utolsó módosítás2024. 09. 18.