haladó tipp 2024.04.25., csütörtök
5 perc

Ha Meta hirdető vagy, akkor az alábbiakkal már találkozhattál. A célod az, hogy olyan hirdetéseket futtass, amelyek sok konverziót hoznak, ám van, hogy elakadsz és a kampányaid egyáltalán nem konvertálnak, vagy a vásárlások száma meglepően alacsony.

Ilyen helyzetekben könnyű a Meta-t hibáztatni a rossz teljesítményért, azonban tudnod kell, hogy a konkrét gikszer a te beállításaidban keresendő. Vagyis az algoritmus szapulása helyett, hibaelhárítást kell végezned, hogy azonosítsd azokat a konkrét tényezőket, amelyek a rossz eredményekhez vezetnek, hogy kezelni tudd azokat.

Ne pazarold a pénzt, hiszen a konverziók hiánya valószínűleg legalább az alábbiak egyikére vezethető vissza. Mutatjuk őket sorban, röviden kifejtve!

1. Pixel, API vagy esemény problémák

Ha itt hibáztál, nincs esélyed. Az események határozzák meg a konverziók alapjait. Az algoritmus pedig tanul ezekből az attributált konverziókból, hogy módosítsa és a saját belátása szerint “tökéletesítse” a kampány megjelenítését.

Ha egyik fenti kódsor sincs beállítva, akkor egyáltalán nincs értelme hirdetni. A Facebook pixel beállítása a legalapvetőbb lépés. De az attribúció hiányos lesz, ha nem állítod be a Konverzió API-ját is - legyen az web vagy CRM verzió.

Ám a dolog itt még mindig nem komplett, hiszen megadott események nélkül a mérések csak libegő számok a nagy semmiben. Néhány esetben az események beállítása egyszerű folyamat, más esetekben azonban bonyolult lehet. Ennek eredménye lehet a nem megfelelő matek, az eltűnő értékek.

Ez azonnal összezavarja a Meta-t, ami befolyásolhatja az eredményeidet. Lehet, hogy minden helyesen van beállítva, de az is gond lehet, ha rossz eseményre optimalizálsz! A hirdetők gyakran azért teszik ezt, mert nem tudnak kilépni a tanulási fázisból azáltal, hogy az általuk választott konverziós eseményre (például egy vásárlásra) optimalizálnak, ezért esetleg valami másra fókuszálnak, amely akár több elérést generálhat.

2. Teljesítménybeli cél

Egy biztos módja annak, hogy csalódást okozz magadnak a konverziós eseményeid kapcsán az az, ha olyan teljesítménybeli célt állítasz be, amely nem egy konverzióra vonatkozik.

A teljesítménybeli cél lehet a legfontosabb lépés, amit beállítasz egy kampány létrehozásakor. Ez határozza meg, hogy mit szeretnél elérni a kampányoddal. Az itt megadott paraméter azt is befolyásolja, hogy ki látja a hirdetéseidet. Az algoritmus pedig dinamikusan frissíti a megjelenítést, hogy több a fentiekben megadott cselekvést kaphass a hirdetéssel találkozóktól.

Ha teljesítménybeli célt állítasz be hivatkozás kattintással, landing oldalak megtekintéséhez, Thru Play-hez, posztok megtekintéséhez vagy valamilyen más felsőbb szintű cselekvéshez, ne lepődj meg, ha teljes küzdelem lesz akár egy releváns konverzió megszerzése is.

Miért? A Meta algoritmusát nem érdekli, hogy konverziókat kapsz-e az ilyen esetekben. Az egyetlen fontos szempont számára az, hogy olyan kattintásokat és cselekvéseket zsebeljen be számodra, melyek pontosan illeszkednek a teljesítménybeli célodhoz! 

Ha konverziókat szeretnél, állíts be egy teljesítmény célt, amely ezt tükrözi.

3. Hirdetésszöveg vagy kreatív

Ezt a részt egyszerűen össze lehet foglalni azzal, hogy ha rossz hirdetést készítesz, ne is várj konverziókat. Nézzünk is bele mélyebben!

Értsd meg, hogy az emberek nem robotok. Nem elég az, hogy készítesz egy szipi-szupinak titulát hirdetés és pakk, jönnek a konverziók. A kreatív és a szöveg mellett neked, mint saját személyednek is óriási szerepe van a feladatban.

Valójában az itt meghatározott üzenet talán fontosabb mint valaha. A célzás sikerességének nagy része a hirdetéseden múlik. Itt dől el, hogy bevonzod-e a tökéletes közönséget.

Íme néhány példa arra, hogy hol hibázhat a hirdetésed!

  • A szöveged nem inspirál cselekvésre.
    Egy jó leírás legfontosabb ismertetője, hogy inspirál, cselekvésre ösztönöz és érdeklődést vált ki az olvasóban. De itt még nem állunk meg, mert konkrét felszólításra is szükség van, hogy utat mutass az ajánlott cselekvés kapcsán.
     
  • Hirdetésed nem világosan közvetíti a terméked / szolgáltatásod értékét.
    Gondold át, mi teszi különlegessé? Mi a fogyasztó fájdalma, amit a te terméked / szolgáltatásod meg tud oldani? Nem mindig könnyű ezt a receptet megfogalmazni egy hirdetésben, azonban ez kizárólag a Te feladatod!
     
  • A szöveged nem strukturált, vagy tele van elírásokkal.
    Az elírásokkal és nyelvtani hibákkal teletűzdelt hirdetés elriasztja az olvasókat. Nem kell mindig gombolyított és lingvisztikai zseninek tűnnöd a sorok között, ám a hiteles üzenet és érthető megfogalmazás alapvető követelmény.
     
  • A kreatív homályos, nem éles, vagy rosszul kivitelezett.
    Egy összevagdosott kép, vagy vízjellel ellátott, másoktól “elcsent” grafika nem túl bizalomgerjesztő. De nyugi a másik oldal sem túl kecsegtető, hiszen a csúcsszuper képek sem hoznak már túl jó eredményeket. Reálisan és valósághűen kell képviselned az üzenetedet! 
     
  • A kreatívod nem optimalizált a megjelenítési helyekre.
    A hirdetéseid sokféle helyen fognak megjelenni, különféle képarányokkal és design specifikációkkal. Néhányat automatikusan kezel majd helyetted a rendszer. De a kreatívod akár olyan módon is vágásra kényszerül, hogy ez csúnyán befolyásolja a márka imidzsét. A szöveget is korlátozhatja a karakterszám, ez által befolyásolva az kommunikációdat.
     
  • A hirdetésedet negatív kommentek özönlik el, amelyekre nem reagálsz.
    Publikálod a hirdetéseidet, majd elfelejted figyelni a reakciókat? Örök hiba! Ha negatív kommentekkel találkozol, érdemes azonnal reagálni rájuk, vagy ha nyomdafestéket nem tűrő a stílus, jobb törölni azt. Valamilyen módon kezelni kell minden beérkezett interakciót, különben könnyen befolyásolhatják a jövőbeli konverziók számát. 

4. Hatástalan ajánlat

Az ajánlat laza összefüggésben áll a szöveggel, holott mégis van különbség. Lehet, hogy minden jól működik a hirdetéssel, de maga az ajánlatod nem vonzó. Hiába a kreatív és tetszetős szöveg, ha nem szimpatikus a terméked / szolgáltatásod.

Érdemes kísérletezned, hiszen egy szövegmentes hirdetés, sima képpel is képes konverziót hozni. Mindig azt gondold át, hogy Te valójában cselekednél az üzeneted olvasva, vagy te is tovább pörgetnéd a Feed-et? 

5. Landing oldal problémák

Mindent jól csinálsz. Helyesen állítottad be a pixelt, a Konverziók API-t és az eseményeket. Létrehoztál egy fantasztikus hirdetést egy inspiráló cselekvésre és egy olyan ajánlattal, amit nem lehet visszautasítani. De még mindig nem jönnek a valós eredmények.

Ilyen esetekben érdemes a landing oldaladra gyanakodni! Itt viszont könnyen problémákba ütközhetsz, hiszen az ügyfeleid honlapjait nem feltétlenül tudod kedved szerint szerkeszteni és átkonfigurálni. 

Fontos, hogy légy résen és mindenképpen kommunikáld a partnered felé a javaslataidat!

  • Betöltési és kapcsolódási problémák.
    Végre! A hirdetésed inspirált egy potenciális vásárlót a cselekvésre. Izgatottá vált és átlépne az oldaladra, ám a betöltési sebesség eléggé hátrányos, sőt pillanatok múlva össze is omlik. Ne becsüld alá a célközönséged türelmét. Ilyen esetekben köszönik szépen és már lépnek is. Abban biztos lehetsz, hogy többet nem keresik fel az oldaladat! 
     
  • Rosszul megtervezett weboldal.
    Láttunk már mi is néhány fantasztikus hirdetést, melyek azonban borzasztó landing oldalakra vezettek át. Habár a csúnya hirdetések néha működhetnek, ne várd el, hogy ez párhuzamosan igaz lesz a gyötrelmes és látványban ingerszegény holnapokra. Itt is azonnal elveszted a látogató bizalmát.
     
  • Zavaros vagy hibás vásárlási folyamat.
    Több lépés szükséges a vásárlás teljesítéséhez, és ezek a lépések nem feltétlenül egyértelműek. Lehet, hogy az érdeklődő nem tudja könnyen frissíteni a kosarát vagy alkalmazni egy promóciós kódot. Ha túl bonyolulttá teszed a rendszer működését, ismételten elköszönhetsz a profittól.
     
  • A márka és az üzenet összhangja nem stimmel a hirdetéseddel.
    Ne becsüld alá a harmónia fontosságát. A színek, a márka és az üzenetnek összhangban kell lennie a hirdetéssel és landing oldallal.

6. Termékproblémák

Ha magabiztosan pipálod ki mindazt, amit eddig felsoroltunk, akkor elfogynak a kifogásaid és érdemes átnézned a probléma nyilvánvaló okára, magára a termékedre.

Hiszed, vagy sem, de van olyan helyzet, hogy senki sem akarja megvenni azt, amit árulsz. Oké vannak speciális szituációk, hogy talán nagy az árverseny azon a piacon stb és emiatt nem tudsz kiemelkedni. 

De többségében inkább az ajánlatban keresendő a baj forrása. Olyan esettel is számolnod kell, hogy a termékhez akár negatív vélemény párosul, bizalmatlanság, vagy egyszerűen feleslegesnek ítélik az emberek.

Itt sajnos nehéz okosnak lenni, mert néha hátraarcot kell mondani és találni valami más megoldást. 

7. CPM-hez kapcsolódó problémák

Amikor a CPM (költség ezer megjelenítésre) kapcsolódó problémákról beszélünk olyan CPM-re gondoljunk, amely már annyira magas, hogy gyakorlatilag lehetetlen redukálásra bírni.

Sok tényező határozza meg a magas CPM-et:

  • Verseny a közönségért
  • Szezonális verseny (pl: Black Friday, Karácsony stb.)
  • Elfáradt hirdetések magas megjelenítéssel
  • Negatív visszajelzés a hirdetésekre 
  • Felesleges módon korlátozod a közönséged méretét
  • Egy nehéz vagy vitatott iparág hirdetése

8. Túl alacsony a költségvetésed

Egyszerű, ha nem tudsz elég pénzt költeni konverziók generálására, akkor a megjelenítési algoritmus nem tud megfelelően tanulni az eredményekből. A nagyobb büdzsé segít a rendszernek megfelelően optimalizálni és módosításokat tenni, hogy sikerre vigye a kampányodat. 

Ha hetente 5 konverziót generálsz, mert napi 500 Ft-ot költesz, az algoritmus nagyrészt vakon fog működni. Nem fog kilépni a tanulási fázisból, és végül korlátozott állapotban marad.

Ez nem azt jelenti, hogy lehetetlen eredményeket elérni ebben a helyzetben, de a teljesítmény nem lesz stabil vagy optimális.

Érhető, hogy nem minden hirdető tud nagyobb büdzsével útnak indulni, de néhány esetben ez csak kifogás kérdése. Sokan sajnos úgy közelítik meg az online reklámokat, hogy a Meta levonja a kártyáról a pénzt, és jó ideig nem történik semmi kézzelfogható. Ez többségében igaz is (főleg, ha egy szolgáltatásról van szó). Ám idővel és folyamatos gondozással beérik a munka, és eljő az aratás pillanata. 

Összefoglalva

A fentiek mind iránymutatók és lehetséges buktatók. Mi azt javasoljuk neked, hogy tudatosan, tesztelve építsd fel a hirdetéseidet, gondold át a funnel folyamataidat és tedd fel magadnak a kérdést, hogy te vásárolnál-e magadtól? Kegyetlenül légy őszinte, mert sok-sok pénzt takaríthatsz meg vele! 

Forrás: Ads arent converting?