info tipp 2023.08.14., hétfő
5 perc

Mindannyian hallottuk már a közvetlen környezetünkben, hogy a “A Meta hirdetések nem működnek, kidobott pénz az egész”. Természetesen a hárítás és hibáztatás tudatalatti emberi tulajdonság, mégis túl gyakran kárhoztatjuk a platformot, az algoritmust, vagy más rejtélyesnek ítélt dolgokat, amelyeket igazából nem is értünk. A bökkenő pedig pont ebben az értetlenségben lakozik, ugyanis ha valami nem tiszta a számunkra, egyből menekülünk és sündisznó pozícióban várjuk mástól a megoldást, holott nekünk magunknak kell jobban megismerni ezen eszköz minden részletét.

A Meta hirdetések nem a varázslatról és a mágiáról szólnak, csupán előre megadott parancsok alapján futtatott hirdetésekről van szó. Nagy probléma az is, hogy egyes hirdetők az óriási elvárásaik mellett minimális kozkácatvállalással indulnak neki a feladatnak. Azonnali sikerre szomjaznak és egyből megsértődnek, ha nem úgy alakulnak a dolgok. Mégis érdemes szót ejteni arról a sok kritikus tényezőről, melyek alapvetően befolyásolják a kampányunk teljesítőképességét. 

Íme egy rövid lista melyek hatással vannak a teljesítményre:

  • A vállalkozás iparága
  • A vállalkozás ajánlata 
  • A vállalkozás terméke
  • A termék ára
  • A célközönság
  • Az optimalizálás
  • Hirdetések elhelyezése
  • Kreatívok
  • Szövegek
  • A vállalkozás honlapja
  • stb.

Korábbi blogunkban már beszámoltunk a különböző Advantage célzási lehetőségekről, ezért ennek részleteiben most nem merülünk el. 

Ellenben két fontos, gyakran vita tárgyát képező komponensre érdemes figyelni!

A teljesítménycél a hirdetéssorozaton belül kerül kiválasztásra, és meghatározza az optimalizálást és a megjelenítést. Az optimalizálás módja befolyásolja, hogy ki látja hirdetését. A Meta azoknak az embereknek fogja megjeleníteni a hirdetését, akik nagy valószínűséggel végrehajtják a kívánt műveletet. 

A költségkeret ismét nem központi kérdés, mivel ez az összeg, naponta vagy élettartam alapján fedezi a Facebook-kampányainkat. Tartja a mondás, hogy minél nagyobb büdzsével dolgozunk, annál jobb eredményeket érhetünk el. Ez részben igaz, viszont nem hanyagolható el a többi tényező sem a listából! 

Mi segíthet?

A tesztelés egy jó opció! Természetesen nem lehet mindenen egyszerre kísérletezni, mégis több változó létrehozása és mixelése különböző eredményeket hozhat. Jegyezd meg, a Facebook hirdetési tárháza kimeríthetetlen, ezért a “Nem működik” kifejezés nem helyénvaló, ugyanis lehet, hogy csak nem próbáltál ki minden lehetőséget. 

Előnyök és hátrányok

Minden előre megadott paramétert ellenőriz az algoritmus és igyekszik hozzá igazodni, de a kontroll nála is csak részleges, hiszen korlátozva van a megadott beállítások alapján, nem beszélve magáról a vállalkozás profiljáról, ami igencsak erős szűrő lehet.  

Valószínűleg sokkal nehezebb érdeklődést kelteni és jövedelmező hirdetéseket létrehozni egy ügyvédi iroda számára, mint egy menő és profi sportcsapat számára. Az iparág lehet beépített előny vagy hátrány. Ez nem jelenti azt, hogy ügyvédi irodaként nem futtathatunk hatékony hirdetéseket, ámbár az eredmények egész mást fognak mutatni. 

Egy pozitív hírnévvel rendelkező márka számára is könnyebb lesz jó eredményeket elérni, mint egy teljesen új startupnak, ami épp egy egy zsúfolt piacra kíván betörni. Ez persze ismét nem teszi reménytelenné az indulást, de az elvárásoknak és hozzáállásnak fel kell nőnie a feladathoz. 

Vannak más kérdések is, amelyek nem tartoznak közvetlenül a Facebook keze alá, de mégis van aki hatással lehet rá, ezek pedig mi vagyunk! Hogy mire gondolunk? A vállalkozásunk webhelyére! A rosszul teljesítő honlap kritikus problémát okozhat, amely hatást gyakorol a hirdetéseink teljesítményére. Persze tudjuk, adódhatnak helyzetek amikor nem tudunk változtatni a webes tartalmunkon, ekkor érdemes bevetni a Meta sajátos módszereit, mint például az “Azonnali élmény funkciót”. Ilyenkor hirdetés szinten, helyben tudunk létrehozni akár egy mini katalógust is, megkímélve a honlapunkat a temérdek kattintástól. 

Itt az álmok mit sem érnek, realistaként többre viszed!

A kérdés egy része a reálitásé. Át kell gondolni, hogy valójában mi a cél, és ezért mit tudunk adni. Hiába van pénzünk, ha rosszul optimalizálunk, ahogy hiába tudunk mindent a rendszerről, ha nincs tőkénk. Vagyis tűzzünk ki reális célokat, hogy tudjuk, hogy az elért eredmények valójában kudarcnak minősülnek, vagy ténylegesen megfelelnek az elvárásainknak.

Tehát nem nyilváníthatunk semmit hibának, ha nem tudjuk, hogyan kell használni az adott eszközt. A Met hirdetések következetes sikerének eléréséhez fontos, hogy a rendszer tanulói legyünk, és alaposan ismerjük annak működését.

  • Milyen optimalizálást érdemes használni és miért?
  • Melyek mindegyiknek az erősségei és gyengeségei?
  • Milyen költségvetést érdemes használni és miért?
  • Hogyan befolyásolja ez a céljainkat?
  • Mivel érdemes kísérletezni?
  • Melyek azok a plusz beállítások, amelyek érdekesek lehetnek számunkra? 

Ne kapcsolgassunk vakon! Legyen hosszú távú tervünk és érvrendszerünk, mit, miért teszünk. A stratégiának több lépésből kell állnia, mivel nem mindegy, hogy értékesíteni akarunk egyből, vagy csak érdeklődőket gyűjteni. Sajátos szabályokat kell létrehoznunk. Tesztelnünk kell, és meg kell találnunk, mi működik és mi nem. Igaz ez eltarthat akár hetekig vagy hónapokig is, mégis teljesen kiismerjük a rendszert és annak minden ágát. 

Vagyis türelem! A valódi siker csakis erőfeszítések útján érhető el. Vállaljunk felelősséget a tetteinkért, ne egyből a Facebookot vegyük elő! Ha az eszközt hibáztatjuk csak a magunk dolgát nehezítjük meg, mivel kedvetlenné is válhatunk. 

Ne fogadd el az első kudarcot, vagy a másodikat. Próbálkozz és kísérletezz tovább!

Forrás: Stop balming meta when your ads arent working