haladó tipp 2023.01.20., péntek
5 perc

Miért fontosak a blogok? Olvasd el, hogy a SEO-szakértők milyen trükköket alkalmaznak a célközönség elérésére és növelésére a hatékony blog stratégiák létrehozásához.

A blogolás még mindig releváns? Igen! A számok egyértelműen ezt mutatják.

Havonta 70 millió új bejegyzés jelenik meg, a világháló 42%-a csak a WordPressre épül. Ennek eredményeképpen a blogolás még mindig kiemelkedő része az online marketing stratégiának. Sőt, egy nemrégiben készült felmérés szerint az összes létező tartalommarketing mód közül, mint például a videók, infografikák, e-könyvek és online események, a vállalkozások 90%-a használt blogokat a marketingjének segítésére az elmúlt 12 hónapban. Ezt megfelelő stratégiával és a blogolással kapcsolatos prioritásokra összpontosítva érheted el, mint például a SEO, valamint azzal, hogy időt szánsz ügyfeleid megértésére, amit egy kicsit később fogunk tárgyalni.

Ha csak most kezdesz bele a SEO-ba, vagy eddig csak tartalommarketinges voltál, akkor elgondolkodhatsz azon, hogy érdemes-e még mindig blog stratégiákat kiépíteni, vagy időt fordítani a blog témák keresésére. Nos, igen érdemes. Bár a közösségi média a tartalomstratégia alapvető részévé vált, ez nem jelenti azt, hogy a blogok háttérbe szorultak. A blogolás több forgalmat hoz, és segíthet a márkaismertség és a hiteles brand kiépítésében. Ezekből a kattintásokból és forgalomból vásárlók lesznek, és segítenek egy hűséges fogyasztói réteg kiépítésében. A vállalkozásodnak megfelelő, hatásos blogok készítése már egy másik téma.

Habár ezek fontosak, elengedhetetlen időt szánnod egy hatékony stratégia kialakítására, amely eljut a célközönségedhez és növeli azt, és visszacsábítja az embereket a weboldaladra.

Miért releváns még mindig a blogolás?

Mint említettük, a blogok segítenek a márkád iránti hűség és a bizalom kiépítésében. De hogyan? Ha olyan tanácsokat és megbízható információkat adsz, amelyeket olvasóid hasznosítani tudnak, hiteles leszel az adott témában. A blogírás egy nagyszerű módja annak, hogy lassan ápold közösséged, és bizonyítsd szakértelmedet, amikor az iparágadról és termékeidről van szó.

A tartalom javításának lényeges része az E-A-T koncepció, amely a szakértelem (expertise), a tekintélyesség (authoritativeness), és a megbízhatóság (trustworthiness) szavakat jelenti. Bár ez nem rangsorolási tényező, a Google megosztotta, hogy az E-A-T alapvető fontosságú az algoritmusa számára, és abban is nagy szerepet játszik hogy hogyan elemzi és ismeri fel a tartalmat. Ez azt jelenti, hogy a tartalmadnak pontosnak, informatívnak kell lennie és hasznos információkat kell tartalmaznia az egész weboldalon.

A nagyszerű tartalom létrehozásának következő része, hogy biztosítsd, hogy az keresőmotor-optimalizált legyen. A SEO szempontjából hasznosak azok a blogok, amelyek a fogyasztók által a te iparágában feltett kérdésekre adnak választ. Emellett a kulcsszavak beépítése a magával ragadó és egyedi címsorok és alcímek, valamint a jól megválasztott egyedi tartalmak közé, biztos módja a láthatóságod növelésének. A linképítés a webhelyed más oldalain, blogjain és termék oldalain segíthet a márkád láthatóságának, ismertségének és tekintélyének növelésében.

Az is fontos, hogy figyelj az általád tárgyalt témához hasonló blogok hosszát, hogy biztos lehess benne, hogy teljes mértékben lefedd a témát amivel foglalkozol, és megfelelj annak a hossznak, amely segít a keresőmotorok találati oldalain (SERP) való rangsorolásban. A képek egy másik nagyszerű módja a tartalom és a láthatóság növelésének, amiről később még többet fogunk beszélni. Most pedig térjünk rá a márkaismertségre.

Az új és eredeti tartalmak révén márkád jobban kiemelkedhet versenytársaid közül. Amikor a felhasználók válaszokat keresnek a kérdéseikre, vagy szeretnének többet megtudni, a te márkád lesz a SERP-ek élén, és a szükséges információkat nyújtja számukra. Minél többet fektetsz be a blog stratégiába, annál több lehetőséged van arra, hogy növeld márkád ismertségét nem csak a SERP-kben, hanem a közösségi médiában történő megosztások révén is.

Ha a fogyasztóknak tetszik a tartalmad, valószínűleg többet is akarnak majd. Kiváló módja az új látogatók megszerzésének, ha feliratkoznak az e-mail listádra. Így kevésbé lesz tolakodó, mint egy hirdetés, amely arra kéri őket, hogy iratkozzanak fel a hírleveledre, hogy kapjanak egy kupont.

Bár ez nagyszerű taktika lehet látogatók szerzésére, a blogok segítenek mélyebb kapcsolatot építeni, mielőtt elkérnéd az adataikat. Ha úgy döntenek, hogy végigolvassák a webhelyeden található tartalmat, akkor már tetszik nekik az írásod, és többet szeretnének megtudni rólad és a vállalkozásodról. Az egyedi, hasznos tartalmak révén szorosabb kapcsolat alakul ki a márkád és olvasóid között. Ezután beépítheted a feliratkozási opt-in felugró ablakot a blogod végére, vagy amikor görgetnek, így gyorsan megadhatják az adataikat, és folytathatják az olvasást.

A legtöbb tartalomgyártó egyik célja az új és meglévő ügyfelekkel való kapcsolatépítés folytatása. A blogok több megosztható tartalmat nyújtanak, mint a termékek vagy szolgáltatások posztjai, amelyeket a fogyasztóid megoszthatnak másokkal a közösségi médiában. Idővel a fogyasztóknak a blogjaidon keresztül történő emlékeztetése a márkádra segíthet abban, hogy az olvasóid hosszú távon vásárlóvá váljanak. Emellett a blogok érdekes élményeket adhatnak hozzá a vásárlói utazáshoz, és különböző lehetőségeket kínálnak tartalmaid megosztására.

Általában a fogyasztóidnak nincs sok idejük blogokat olvasni, ezért fontos, hogy megtaláld, mi az, ami rezonál velük, hogy az oldaladon tartsd őket. A blogok arra szolgálnak, hogy megpróbáld a vásárló helyébe képzelni magad, és válaszolj a kérdéseikre. Így időt szánsz arra, hogy tovább kutass és megértsd a célpiacod, ők pedig megkapják azokat az információkat amelyekre igazán szükségük van. A blogok emellett hívogatnak az értékelések és visszajelzések szerzésére is. Nagyszerű fejlesztési területeket és új ötleteket találhatsz a blogok bevonásával. Például lehet, hogy valaki hagyott egy kérdést, és ez a kérdés remek témát teremt egy újabb blogbejegyzéshez. Ez kiváló a jövőbeli inspirációhoz, az ügyfeleiddel való kapcsolatteremtéshez, és az igényeik megértéséhez.

Mi a blogolás jövője?

A blogolás az évek során meglehetősen átalakult az optimalizálási stratégiák és az olvasókkal való kapcsolattartás gyakorlatai terén. A Google Trends azt mutatja, hogy a tartalommarketing és a blogolás egy bizonyos ponton összeolvad, bár a hangsúly most a tartalom egészére helyeződik át. Nem elég egyszerűen beírni a kulcsszavakat és azt, amit a Google szerinted hallani akar. Minden tartalomhoz szakértelem és többszörös átgondolás szükséges. Ezért most merüljünk el abban, hogyan élesztheted fel blogodat, hogy biztosan eltaláld a célt.

Hogyan alkalmazkodhatsz a változó időkhöz?

Amikor blogokról van szó, az alap, amire összpontosítanod kell, a minőség a mennyiséggel szemben. Ne készíts blogokat csak úgy, mert azt gondolod, hogy ez segíthet a márkád láthatóságában. A keresőmotorok ugyanúgy fejlődtek, mint a blogok, és jobban értékelik a minőségi tartalmat.

Emellett az embereknek nincs idejük hosszú, véget nem érő tartalmakat olvasni, ahol nehéz megtalálni a legfontosabb pontokat. A tartalmadnak leíró és vonzó címsorokra és alcímekre, valamint világos, tömör tartalomra van szüksége, releváns kulcsszavakkal. Hasznos, ha egy témát részletesen tárgyalsz, hogy valaki teljes egészében megértse, de a lényegre is térj ki - semmi felesleges kitérőre nincsen szükséged. Emellett elengedhetetlen egy hosszú távú tartalomstratégia létrehozása, hogy ne csak az általános üzleti célodat érd el, hanem valóban elérd és megértsd a célpiacod.

A többcsatornás történetmesélés a helyes út

A tartalom még mindig király, de a csatorna már királynő. A többcsatornás történetmesélés arról szól, hogyan terjesztheted a tartalmadat a különböző platformokon. Számos közösségi média oldal és üzleti lista létezik, ahol testre szabhatod és megoszthatod tartalmadat. Nézd meg, hogy a célpiacod hol aktívabb a leginkább. Lehet a Facebook vagy az Instagram ez a platform, amelyek népszerűsítik a blogodat, és visszahozzák közönséged az oldaladra. Megnézheted az üzleti listákat vagy könyvtárakat is, ahol tartalmat oszthatsz meg, például a Google üzleti profilod, ahol Google-bejegyzéseket oszthatsz meg.

A vizuális tartalom több olvasót vonz

A képek, infografikák, rövid videók és más vizuális tartalmak segíthet a témák feldolgozásában. Segítségükkel jobban kiemelheted a témákat, leírhatod a bonyolult fogalmakat, és lekötheted az olvasóidat. Ha szeretnél néhány tippet hogy hogyan hozz össze igazán eredményes vizuális tartalmat olvasd el blogunkat a témában.

Legyél látható a keresőben

A láthatóság megteremtéséhez elengedhetetlen, hogy egyedi tartalmat állíts elő, és arra összpontosíts, hogy az olvasókat lekösd. Emellett létfontosságú, hogy a tartalomkészítés során szem előtt tartsd az ügyfeleidet, hogy a tartalom ne essen le a SERP-ken, vagy ne vesszen el más hasonló tartalmak között. A márka láthatóságának növeléséhez kezdetnek érdemes felkutatni, hogy mit csinálnak a versenytársaid, és mi az, ami jól szerepel a SERP-ken. Ezután a tökéletes egyensúlyt a megnyerő rangsorolású blogtartalmak létrehozásához az jelenti, ha találsz egy egyedi nézőpontot, vagy arra építesz, amiről versenytársaid beszélnek, miközben szem előtt tartod azt, amire a fogyasztóidnak szüksége van.

A blogok még mindig relevánsak 2023-ban?

Igen, de a SEO-val párhuzamosan ez is fejlődik. A hatékony blogstratégia középpontjában a SEO trükkök állnak. Az online marketingstratégia minden változása ellenére, a blogok továbbra is kulcs pillérek maradnak.

Ha időt szánsz arra, hogy megértsd az egyszerű SEO-taktikákat és azt, hogyan érheted el a közönségedet, akkor biztosan virágzó alapot teremthet a blogbejegyzéseknek.

Ebben segítségedre lehet és jó ötleteket adhat már a mesterséges intelligencia is, ami nem más mint a ChatGPT. Ha érdekel ez a téma olvasd el blogunkat is a témában!

 

Forrás: 6 Reasons Why Blogging Is Important For Marketing And SEO