kezdő tipp 2023.01.17., kedd
3 perc

2023-as üzleti céljaid között szerepel, hogy márkáddal a közösségi média platformok élére törj? Akkor a legjobb helyen jársz! Az interword csapata idén is összegyűjtötte mire érdemes fókuszálni. Tapasztalatainkkal megfűszerezve elkészült az éves social media trendek blogunk!
Olvasd el, jegyzeteld ki a fontos dolgokat és vágj bele még ma!

Tudjuk, hogy a közösségi média egy napról napra változó terület, amelyet a megfelelő források nélkül lehetetlen figyelemmel követni. Emellett pedig a fogyasztási szokások is változnak a világban zajló események hatására. Mi mégis megpróbálunk útmutatást adni Nektek!

Erősebb pozíció az értékesítésben

A közösségi média eddig is jelentős szerepet játszott az egyes értékesítési fázisokban, például az ügyfélszerzésben. Úgy tűnik, hogy ebben az évben még erősebb pozícióval büszkélkedhet, ugyanis az emberek egyre nagyobb hitelességet tulajdonítanak ezeknek a platformoknak és nem mellesleg minden fontos információt bezsebelhetnek a kinézett termékről/szolgáltatásról. Az már nem újdonság senkinek, hogy például az Instagramon keresztül is lehet közvetlenül vásárolni - honlap, webshop nélül -, még ha hazánkban nem is túl népszerű ez funkció. 

+ Készíts rendszeresen, minél több értékesítéssel kapcsolatos tartalmat felületeidre!

Közösségi média hirdetések

Az algoritmus titkainak a leleplezése helyett, menj biztosra és fektess pénzt, energiát social media hirdetésekbe. Az organikus elérésekkel nem fogsz eljutni a valódi célközönségedhez, ráadásul rengeteg bevételtől is eleshetsz. Ha igazi áttörést szeretnél, akkor ismerkedj meg a hirdetéskezelővel és futtass rendszeresen kampányokat. Egy kis segítségért kattints ide!

Influencer marketing 

Vásároltál már influencer ajánlásának a hatására? Erre biztosan sokan igennel válaszolunk! Nem is meglepő, ugyanis az influencer marketing megállíthatatlanul szárnyal. A márkák rájöttek, hogy a megfelelő influencerekkel - akik közösségével egyezik a célközönségük - közösen óriási márkaismertségre tehetnek szert, sőt értékesítéseik száma is szélsebesen növekszik. 

A - rövidebb - videó tartalom továbbra is a trónon

2022-ben már sok márka vette a bátorságot, kipróbálta, majd beépítette a videóformátumot kommunikációjukba. És milyen jól tették! Ugyanis a videók átvették az uralmat a social platformokon. A felhasználók szívesebben néznek például Insta Reels és YouTube videókat, mint olvasnak bejegyzéseket. Ennek hatására felülmúlja az összes tartalomtípus organikus elérését.

A videós formátum közül is a rövidebbek virágoznak az utóbbi időben. A TikTok - amelyet már a márkák is bátran használnak - volt az úttörő platform, ezt szorosan követte az Instagram Reels. Sőt mára láthatjuk, hogy a Twitter algoritmusa is a rövid videós tartalmakat részesíti előnyben.

+ Összpontosíts az igazán rövid (7-8 mp) álló formátumú videóra, amelynek az első 2-3 másodperce a legfontosabb. Továbbá törekedj a valóban egyedi tartalmak létrehozására. 

A TikTok felgyorsul a hirdetők & fogyasztók piacán

A TikTok még népszerűbb lesz - igen még ennél is - ehhez hozzátesz az is, hogy felkarolja a kiterjesztett- és a virtuális valóság formátumait, amiben teljesen úttörőek. A TikTok kifejezetten a mesterséges intelligencia miatt lett igazán népszerű, nemcsak a rövid, vicces videók miatt. 

Ebben az évben már szinte kötelező a TikTok-on márkaként jelen lenni. Ha csak arra gondolunk, hogy egyes statisztikai adatok alapján a felhasználók naponta 95 percet töltenek a felületen. Megmutathatjuk márkánk új, szórakoztatóbb oldalát. Sőt a a TikTok hirdetések is egyre népszerűbbek és kétség nélkül szabadjára engedhetjük fantáziánkat.

Fókusz a felhasználók által generált tartalmakon

Eddig is jól hasznosítható és értékes volt a vásárlók által generált tartalom, 2023-ban még nagyobb piacot befolyásoló erővé nő. Buzdítsuk vevőinket social tartalmak létehozásra termékünkről/szolgáltatásunkról. Cserébe fel is ajánlhatunk például kedvezményeket.

Evezz új platformok vizeire

Biztosan neked is megvan az a 2-3 platform, amelyekhez évek óta ragaszkodsz. Ez így rendjén is van, de mi a helyzet az új platformokkal? Nem óczkodhatsz tőlük örökké. Tanulj meg alkalmazkodni és próbáld ki a márkádat új terepeken. Vitathatatlan, hogy a kezdeti időszak energiaigényes lesz, de hidd el meglesz az eredménye. Vágj bele alapos  kutatómunkával, hogy kiderüljön melyik felületen nyitottak márkádra az emberek.

Készíts aktuális mémeket

A mémek megkérdőjelezhetetlenül felültek a közösségi média trend vonatára. A humor már régóta a marketing része, viszont ezt nemrég ismerték fel sokan és kezdték el alkalmazni kommunikációjukban. 

Ossz meg néha vicces mémeket platformjaidon! Ez szólhat szinte bármiről az ízlés határain belül, ami mosolyt csal mások arcára. Sokszor elég ennyi, hogy egy márka közvetlenebb, szimpatikusabb legyen az emberek számára.

Instagram trendek összefoglalva

A következőkben megmutatjuk, hogy milyen főbb trendek fogják uralni az Instát!

  • Továbbra is a csúcson az influencer marketing. Ha még nem tetted volna, akkor feltétlenül próbáld ki!
  • Reel, reel, reel! Nem tudjuk eléggé hangsúlyozni, hogy helyezz fókuszt erre a tartalomtípusra! Már csak azért is, mert az algoritmus kiskedvence. 
  • Összpontosíts a felhasználók által generált tartalmakra. Oszd meg őket felületeiden, így erősítve a megbízhatóságot.
  • Feeded, tartalmaid legyenek átláthatóak. Azaz, ha például potenciális felhasználó téved oldaladra, akkor számára is teljesen egyértelmű milyen terméket / szolgáltatást kínálsz.
  • Használd a link matricát értékesítős storyjaidnál.
  • Próbáld ki az Instagram Shopot. Szuper felület arra, hogy az elszánt felhasználók azonnal vásároljanak a platformon belül.
  • Építsd be marketingstratégiádba eszközként a DM üziket. Ez az egyik leghatásosabb módja, hogy közvetlenül kapcsolatba lépj követőiddel. Így igazán személyes kapcsolatot építhetsz ki vásárlóiddal.
  • A Meta külső alkotókkal fog együttműködni, hogy a VR világ, azaz a digitális művészet még inkább kibontakozhasson a közösségi médiában. Ide sorolható a GIF és a 3D-s tartalmak.
  • Erősítsd és tudatosítsd márkád személyiségét tartalmaidban! 
  • Készíts nyersen őszinte posztokat, amelyek a színtiszta valóságot tükrözik, például beszélj nehézségeidről. Ez nagyszerű módja annak, hogy gyarapítsd követőtáborodat.

A közösségi média határain túl

Kétség nem fér hozzá, hogy az emberek sokkal szívesebben vásárolnak olyan márkáktól, amelyektől megkapják a kellő figyelmet. A vállalkozások idővel felismerték, hogy figyelmet kell fordítani a személyes kapcsolatok erősítésére a vásárlóikkal. 

Szabd személyre üzeneteidet célközönséged különböző szegmenseire. Fogalmazd meg mondanivalódat sokkal ütősebben, kreatívabban! Figyelj oda vevőid igényeire, óhajaira. Tudjuk ez rengeteg áldozattal jár, de hidd el kifizetődik hűségükkel! Viszont mindehhez elengedhetetlen, hogy úgy ismerd célközönségedet és a buyer personad-at, mint a tenyeredet. 

Néhány tíz évvel ezelőtt még senkit sem érdekelt például, hogy a vállalkozások hogyan bánnak alkalmazotjaikkal. Ez viszont már merőben megváltozott. Sokkal érzékenyebb világban élünk és a fogyasztókat érdekli, sőt szeretnék ismerni a termékek ellátási láncait. Mondjuk, ha kiderül egy márkáról, hogy gyermekmunkásokat alkalmaznak, akkor sokan elhatárolódnak az adott cégtől.

Célszerű márkaként kommunikálni, mit képviselünk a társadalmi kérdésekben.

A mesterséges intelligencia a küszöbön

Kreatívjainkat már el tudjuk készíteni a mesterséges intelligenciával, különböző képszerkesztő programok segítségével. Hamarosan a Microsoftnak lesz egy olyan eszköze, amely hirdetési kampányainkhoz fog kreatívokat készíteni.

Hallottál már a ChatGPT-ről? Ha még nem, akkor csekkold legfrissebb blogunkat a témában!

Greb Jarboe, a SEO-PR elnöke és társalapítója mondatait idézve zárjuk blogunkat: “2023-ban oda kell korcsolyáznunk, ahol a korong található”.
Sok sikert kívánunk!

Források:
13 Social Media Trends You Need to Understand in 2023
Expert Social Media Marketing Predictions For 2023
14 trends for 2023 on Instagram