Tény, hogy a képekkel, videókkal és más vizuális elemekkel gazdagított online tartalmak sokkal nagyobb sikereket érnek el. Vizsgáljuk meg, miért van ez így!
Napi szinten az öt kulcsfontosságú érzékszervünk segítségével végezzük el a teendőinket és oldjuk meg problémáinkat. A legfontosabb közülük azonban a látás, amelyre a leginkább támaszkodunk. Ezért mondjuk azt, hogy az emberek vizuális lények.
Ha tartalmaidat képekkel, videókkal vagy infografikákkal színesíted, segítik az ötleteid átadását, így a mondanivalód megmarad az olvasókban.
Könnyebben átadják az üzeneted
A vizuális elemek felkeltik az olvasók érdeklődését, így a közvetíteni kívánt üzenetet jobban meg fogják érteni. Ezért használatuk rendkívül fontos a márkaépítésben és a marketingben.
Tartalmaid tervezését kezd az üzenet, a cél, a célközönség, és a használt eszközök meghatározásával.
Más sem bizonyítja ezt jobban, mint a következő adatok:
- A vizuális elemekkel gazdagított webtartalmak átlagosan 94%-kal több megtekintést kapnak.
- Az infografikák 12%-kal növelhetik egy webhely forgalmát.
- A tweeteket, amelyek képeket vagy videókat tartalmaznak, átlagosan 35-, illetve 28%-kal gyakrabban retweetelnek.
- Naponta több mint 100 millió órányi videót néznek meg a felhasználók a Facebookon.
A száraz statisztikákon túl, összegyűjtöttünk 6 okot, ami azt bizonyítja, hogy egy tartalomnak szüksége van lenyűgöző látványelemekre az üzenet teljes és hatékony közvetítéséhez. Lássuk!
1. Az emberek szeretik a látványos dolgokat
A vizuális tartalom felé vonzódásunk mögött nemcsak a rövid figyelmünk áll, hanem az így megszerzett információkat tovább tudjuk raktározni az emlékezetünkben. Ennek oka, hogy a látványelemek könnyebben értelmezhetőek és emészthetőek.
Valószínűleg ide vezethető vissza az is, hogy 2022-ben a videókból származó internetes forgalom tette ki a Föld teljes globális internetes forgalmának 82%-át.
A tartalomban (és a felhasználók preferenciáiban) drámai változás következett be a gyorsabb telefonok, a jobb képminőség, a gyorsabb internetkapcsolat, valamint a több elérhető tartalom és tartalomtípus növekedésével. Arra számíthatunk, hogy ez a tendencia a jövőben csak növekedni fog.
2. Kapcsolatokat teremt
A megfelelő látványelemek erős kapcsolatokat hoznak létre.
Az emberek felgyorsult életvitele miatt még nehezebb lett megragadni - és megtartani figyelmüket, ezért minden eszközre szükségünk van ahhoz, hogy a célcsoportunk valóban befogadja az általunk készített tartalmat.
A vizuális elemek pedig segítenek megteremteni ezeket a kapcsolatokat.
A látványelemek nemcsak lehetővé teszik a márkák számára, hogy javítsák és tisztázzák üzenetüket, hanem segítik a brand identitásának megszilárdítását is. Így válnak a márkanevek mindenki által ismert és használt szavakká (például gondoljunk az italnevekre).
Ezért fontos, hogy az összes megosztott tartalmat közzététel előtt márkajelzéssel lássunk el, így észrevétlenül építi az imidzset és beolvad a köztudatba.
3. Megragadják a figyelmet
Bár már többször szó esett róla, mégis talán ez a leglényegesebb pont a listában. Nem számít, milyen oldalról közelítjük meg, az emberek nemcsak szeretik a vizuális tartalmakat, hanem szükségük van rájuk.
Egy átlag olvasó esetében csupán néhány másodpercünk van arra, hogy felkeltsük a figyelmét. Videókkal, infografikákkal és releváns, jó minőségű fotókkal könnyebben elérhetjük őket is.
Azonban a mutatós látvány önmagában nem elég, győződj meg arról is, hogy tartalmad értékes közönséged számára.
4. Megmarad az emlékezetben
A vizuális elemek könnyebben megjegyezhetők. Ha bármilyen prezentációhoz látványelemeket társítunk, néhány órával később 80%-kal, míg pár nappal később 65%-kal nagyobb valószínűséggel idézik fel az ott hallottakat. Ezek a vizuális kapcsolatok gyakran hosszú ideig a helyükön maradnak, sőt van, hogy egy egész életen keresztül emlékezni fognak rá.
5. Segít a potenciális ügyfelek megszerzésében
A vizuális tartalom fokozott elköteleződéshez - a nagyobb elköteleződés pedig gyakran vásárláshoz vezethet.
A tartalommarketing stratégiánk céljai között pedig mindig szerepelnie kell a potenciális ügyfélszerzésnek. A megfelelő vizuális elemekkel és szöveggel ellátott tartalmakkal nagyon szép eredmények születhetnek. Az első benyomást a látvány fogja kelteni, ami alapján eldöntik, hogy érdeklődnek-e termékünk/szolgáltatásunk iránt, vagy sem.
Gondoljunk például a termékfotókra! Online vásárlás esetében az az első szempont, ami alapján választunk. Utána jön csak a termékleírás és az ár böngészése.
6. Tartalom újrahasznosítása
Különböző módok léteznek az adatok, tartalmak újrahasznosítására, amelyek meghatározott platformon, meghatározott közönségek számára vannak optimalizálva, beleértve a különféle tartalomformákat a kampány különböző szakaszaihoz.
Ne félj például egy felmérésed adatait újra felhasználni, készíts belőle blogbejegyzést, kördiagrammot, majd alakítsd infografikává, animált videóvá, sőt akár mémmé, mielőtt podcastedben beszélnél róla!
Összefoglalás
A vizualitás befolyásolja, hogy az emberek hogyan emésztik meg a tartalmat, hogyan értelmezik, megőrzik és még kapcsolatba is lépnek vele.
A vizuális elemek azt is befolyásolják, hogy az adott tartalom hogyan jelenik meg az organikus keresésben és az emberek hogyan reagálnak rá.
Fordítsd ezt az előnyödre és segíts követőidnek, hogy tartalmadat könnyebben és gyorsabban értsék meg!
Forrás: 7 Reasons Why Content Needs Amazing Images, Videos & Visuals