kezdő tipp 2024.09.04., szerda
13 perc

Az AI átformálta az egész világot röpke 2 év alatt, és ezt a legtöbb marketing szakember szeretné beépíteni a mindennapi munkavégzésébe. Szerencsére számtalan lehetősége van az AI-nak, hogy könnyebbé tegye a tartalomgyártást számunkra.

Íme, a 10 eszköz amik meg fogják könnyíteni az életedet!

Vágjunk is bele!

TARTALOMJEGYZÉK

  1. Az AI tartalom gyártásra való használatának 5 előnye

  2. 10 db AI tartalom gyártási eszközök, amik megkönnyítik az életedet

  3. 3 tipp az AI használatához a tartalom gyártásban

Olyan AI eszközök ezek, amelyek szöveges vagy vizuális tartalmak gyártását végzik el, előzetesen megadott parancsok által.

Mindezt különböző AI technológia által végzik, amiket már szinte mindenki ismerhet. Csak, hogy felsoroljunk néhányat: ilyen a ChatGPT, a Midjourney, a Jasper, és még sok más.

AZ AI TARTALOM GYÁRTÁSRA VALÓ HASZNÁLATÁNAK 5 ELŐNYE

Az AI olyan apró, jelentéktelen, de időigényes feladatokat tud átvenni tőled vagy a csapatodtól, amelyek által sokkal több időd marad fontosabb dolgokra.

Ilyen feladatok például:

  • Korrektúra
  • Batch content létrehozása
  • Kutatás (például hatalmas mennyiségű adat elemzése)
  • Kommunikáció
  • Feliratozás
  • Alap grafikai tervezés

Lehet, hogy egy ötletgeneráló gépezet vagy, aminek nincs szüksége segítségre, viszont a legjobb ötletgazdák is beleütközhetnek bizonyos akadályokba. Ekkor jön képbe az AI, ami segíthet az ötletek gyűjtésében, ezáltal nem lassul le a csapat munkája.

Ne aggódj, a kivitelezés teljesen a te feladatod lesz, így emberi marad, viszont az ötletek generálása azért lehet jó, mert az AI által más nézőpontból láthatod a témát és így kreatívabbá válhatsz.

Csakúgy, mint a Google és más keresőmotorok, a közösségi média platformok is gyakran saját SEO szabályokkal állnak elő, amiket követni kell. Ha még mindig próbálsz rájönni, hogyan tudnád a legeredményesebben optimalizálni a tartalmadat, akkor az AI eszközök a segítségedre lehetnek.

Így a megfelelő kulcsszavakat, hashtageket, feliratokat és egyebeket tudsz majd használni, annak érdekében, hogy jó helyezést érjen el a tartalmad a feedben.

A kisebb csapatoknak több munkájuk van, aminek jelentős részét az AI magára tudja vállalni.

Sok közösségi média menedzser mindenesként funkciónál. Ha csak a tartalomgyártásra tudnak koncentrálni, átadva a részletes, időigényes feladatokat az AI-nak, azzal hatalmas teher eshet le a vállukról.

Azáltal, hogy a feladatokat könnyebbé, és a csapatokat szervezettebbé teszi, a hatékonyság szabadon növekedhet, legyen szó egy egyszemélyes, vagy egy teljes értékű nagy marketinges csapatról.

Tipp: Egy jó felhasználási módja az AI-nak, az a szövegek formázásában rejlik. Egyszerűen mondd meg neki, hogy egy szöveget szerkesszen át vázlatos formátumba, vagy esetleg táblázatosan.

10 AI TARTALOMGYÁRTÓ ESZKÖZ, AMELYEK KÖNNYEBBÉ TEHETIK AZ ÉLETEDET

Ezen AI eszközök hatalmas segítséget nyújthatnak, ha közösségi média szakember vagy és időt, valamint energiát szeretnél spórolni magad és a csapatod számára!

  1. ChatGPT
  2. Claude
  3. Midjourney
  4. Jasper
  5. Copy.ai
  6. Beautiful.ai
  7. Descript
  8. Invideo
  9. Canva
  10. OwlyWriter

A ChatGPT-t a legtöbb embernek nem kell bemutatni, mivel az AI generált tartalom gyártásnak a szinonímájává vált.

A ChatGPT egy természetes nyelvfeldolgozó (natural language processing (NLP)) chatbot ami képes az emberszerű beszélgetések megértésére és replikálására, ezek közé tartozik az online tartalom, a közösségi posztok, blogok, stb.

Annak ellenére, hogy nyilvánosan csak 2 éve érhető el, hatalmas pánikot keltett a tartalomgyártók és marketingesek körében, mivel azt hitték, már nem lesz szükség a munkájukra. Viszont a ChatGPT mégis csak egy gép, ami igaz, sok esetben nagyon hasznos, de képtelen helyettesíteni egy valódi ember gondolkodási mechanizmusait, képességeit.

Erre használd:

  • Ötlet generálás és brainstorming
  • Blog körvonalazása, nagyvonalú vázlatok írása
  • Poszt ötletek közösségi médiára

Erre NE használd:

  • Teljes szövegek gyártására
  • Történelmi vagy tényszerű adatok kutatására (mindig csekkold le ezeket kétszer)

A Claude egy olyan AI eszköz, ami biztos és megbízható információval látja el felhasználóit. Lényegében régebb óta érhető el, mint a ChatGPT, és az egyik fő riválisa a többi AI chatbot közül.

A weboldal szerint, a Claude képes “nagy mennyiségű információ feldolgozására, ötletelésre, szövegek és kódok generálására, segíthet megérteni témákat, nehéz helyzetekben való segítségre…”

Van belőle több fizetős és egy ingyenes próbaverzió is.

Erre használd:

  • Kódrészletek generálására a weboldaladhoz
  • Új tartalmi ötletek előállítására
  • Videók és podcastek feliratozására
  • Komplex információk megértésére.

Erre NE használd:

  • Teljes szövegek gyártására
  • Összefoglalásra.

A Midjourney egy grafika generáló alkalmazás. Könnyű használni és Discord botként is fut, hogy bármikor és bármilyen körülmények között tudj képeket és más képi műveket létrehozni.

Bárki képes megérteni a parancsírást a Midjourney-n, viszont ahhoz, hogy a megfelelő eredményeket kapd, egy picit több erőfeszítésre van szükség. Létezik több lehetőség arra, hogy specifikussá tedd a különböző művek generálását, mint például azzal, hogy parancsba adod-e az átlátszó hátteret, a méretarányt, a stílust, stb.

Erre használd:

  • Grafikák közösségi médiára
  • Logó koncepciók és projekt ötletek generálására
  • Különböző általad felhasználni kívánt grafikai elemek létrehozására

Erre NE használd:

  • Ha már előfizettél rá, akkor használd ki teljes egészében a csomagodat!
  • Túlságosan valósághű képeket generálására

Egy népszerű ChatGPT alternatíva a Jasper. Szöveges tartalmak generálására specializálódott, ezen belül: cikk, közösségi média, forgatókönyv írásra és még sok másra.
Még a képgenerálás felé is elmozdultak.

A Jasper attól más, hogy hangnem és márkahang megértése rendkívüli, így mindig hasonló hangvételű tartalmakat tudsz gyártani vele.

A tartalom gyártáson kívül, fordításra is tudod alkalmazni 30 különböző nyelven. A Jasper integrálja magába a Google Dokumentumot is.

Erre használd:

  • Tartalom lefordítására
  • Tartalom ötletek generálására és vázlatolására
  • Képek generálására közösségi médiára

Erre NE használd:

  • Nagyon fontos, fő tartalmi pillérek generálására (inkább a hézagok kitöltésére alkalmas a már létező tartalmakat elemezve)

Feladatok automatizálására lehet elsősorban használni, ami által még jobban csökkentheted a feleslegesen felhasznált időt, pénzt és erőt. Ez azt jelenti, hogy egyszerre tud segíteni az értékesítésben és marketingben!

Erre használd:

  • Ötletelés a tartalmakat illetően
  • Csatornák létrehozása (pipeline)
  • Fordítás

Erre NE használd:

  • Teljes értékű tartalomgyártásra
  • Kizárólag az értékesítésben való segítségre

Egy olyan AI eszköz, ami rengeteg dologban segíthet, ami fejfájást szokott okozni egy marketingesnek - prezentációk elkészítésében, közösségi média elemzések készítésében, új ötletek kigondolásában, stb.

Például a LinkedIn-re ugye PDF-ként is fel lehet tölteni a posztjainkat, a Beautiful.ai pedig engedi letölteni PDF formátumban a generált tartalmakat.

Körülbelül 2 percbe telik, mire elkészíthetsz vele egy gyönyörű prezentációt. Nem véletlenül az a neve, hogy Beautiful.ai!

Erre használd:

  • Marketing slideshow-k
  • Social media reportokhoz
  • Prezentáció lapok elkészítésére

Erre NE használd:

  • Mély, kutatást igényelő prezentációk elkészítésére

A Descript egy olyan AI eszköz, ami segít videókat és podcast-eket feliratokkal ellátni.

Mindössze annyi a dolgod, hogy feltöltöd a kívánt videót és rányomsz egy feliratozási betűtípusra. Nagyon egyszerű használni, és nagyszerűen el is végzi a munkáját. Van belőle ingyenes verzió is, ami viszonylag korlátozott, de a lényegét ki tudod próbálni.

Erre használd:

  • Feliratozásra
  • Hang- vagy videó vágásra

Erre NE használd:

  • Videó készítésre

Ha videó készítéshez keresel egy eszközt - nem csak videószerkesztésre - akkor megtaláltad! Parancs alapján létrehoz egy eddig még soha nem létezett videót, majd a videó nyelvén, tartalmán és más egyebeken tudsz változtatni további parancsokkal.

Erre használd:

  • Rövid videók készítésére

Erre NE használd:

  • Hosszú, információdús videók készítésére

A Canva egy jól ismert online grafikai szerkesztő alkalmazás, amit az utóbbi években már nemcsak képek, hanem dokumentumok, prezentációk, mini weboldalak és más egyéb grafikai megoldást igénylő munkákhoz is lehet használni. Mint más alkalmazások, a Canva is hozzáadott egy AI funkciót a repertoárhoz, amit úgy hívnak, hogy “Magic Design”

Hátterek eltüntetése, varázsradír, AI képkiegészítés a képméreten túl, stb. - csupán néhány a Canva számtalan funkciója közül.

Erre használd:

  • Minden grafikai igényed kielégítésére
  • Már létező tartalmak átdolgozására

Erre NE használd:

  • A semmiből ne építs vele várat - az alapvető grafikai gondolatokat bízd emberekre!

Ugyanúgy, mint a ChatGPT, szöveges parancsokat használ a tartalomgyártáshoz, na de akkor miben különbözik? Igaz, hogy a GPT nyelvi modelljén alapul, viszont jelentős része saját fejlesztésű.

Erre használd:

  • Egy poszt szöveg egyetlen hangnemben történő megírásához
  • Egy link általi poszt készítéséhez
  • Tartalmi ötletek generálásához kulcsszavak vagy témák alapján
  • A legjobban teljesítő posztjaid felismerésére és újradolgozására.

Ha meg tudod fogalmazni a parancsodat helyesen, akkor az OwlyWriter teljesíti azt!

3 tipp az AI tartalom gyártási eszközökhöz

Az AI arra hivatott, hogy az apróbb feladatokat végezze el helyetted vagy segítsen bennük, hogy te koncentrálhass a nagyobb feladatokra. Semmi esetben se használd arra, hogy kreatívan lustálkodj!

Bízd rá a fáradságos, aprólékos folyamatok elvégzését, például: meeting-en írt jegyzetek rendszerezése, ötletek táblázatos kialakítása, blogok újragondolása más formátumokban, stb. Továbbra is maradj egyedi, de könnyítsd meg az életed az AI-al!

Akkor is, ha egyre jobban bele szeretnéd építeni az AI-t a mindennapi munkába, tudnod kell, milyen korlátai vannak, amelyek még jobban megnehezíthetik az életed!

Számos tartalomgyártó a körvonalakat készíti el a tartalmához az AI-al, amit nagyon helyesen tesznek, viszont ha teljesen az ötlettől a végtermékig az AI-ra bízzuk a tartalomgyártást, akkor temérdek fontos információ maradhat ki, mint például a legújabb kutatások eredményei, szakértői vélemények, jelenlegi trendek, demográfia, valamint az iparághoz kötődő esettanulmányok.

Az AI egyszerűen még nem tudhat mindent. Talán a jövőben, majd lehetséges lesz ez, de több, mint valószínű, hogy sosem lesz képes az emberi kreativitásra. Nyugodj meg! Nem, nem fogja elvenni a munkádat, mindössze csak kiegészíti! Azok a cégvezetők, akik azt hiszik lecserélhetik a munkaerőt AI-ra, nem fogják tudni a legtöbbet kihozni ebből a technológiából.

Végül, talán a legfontosabb, hogy mindig legyen konzisztens a tartalmad!

Azáltal, hogy megadod az AI-nak az iparágad, terméked, céged vagy márkád stílusát, hangját, hangnemét és szóhasználatát, könnyebbé teszed számára azt, hogy segítsen a márkahangodhoz illő tartalmak gyártásában.

Jelenleg az AI modellek parancsok által működnek. A legjobb eredményeket úgy tudod elérni, hogy beleépíted a parancsaidba a márkád főbb jegyeit, jellemzőit.

Arra is felhasználhatod, hogy a márkahangod betáplálása után bizonyos tartalmaidat ellenőrizze, hogy megfelelnek-e a te márka tartalmi konzisztenciájának. Lehet, hogy azt jelzi, hogy a márkádhoz nem illő írásjelet használtál, vagy esetleg egy alternatív nyelvszerkezetet fog javasolni. Mindenesetre megnyugtató, hogy bármi hátráltató tényező nélkül tud ilyen javaslatokat tenni!

Összefoglalva

Már most számos kiemelkedő AI eszköz áll a rendelkezésünkre, ami azt jelenti, hogy a munkavégzés egyre könnyebb és könnyebb, viszont rengeteg dologra kell odafigyelni, hogy a generált tartalmak ugyanolyan jó minőséggel bírjanak, vagy még akár jobbal is, mint egy ember által készített tartalom.

Egy szó, mint száz: az AI erős bajtárs a tartalom gyártásban, de könnyen ellenséggé válhat, ha nem kezeljük megfelelően!