A Clubhouse egy villámgyorsan fejlődő csevegés központú közösségi alkalmazás. Töretlen sikerét a számok is remekül mutatják, hiszen 2020 márciusában csupán 1500-an használták, ma pedig már 8,1 millió aktív felhasználója van. Sokak szerint, ez lehet a következő nagy közösségi applikáció.
Mi a manó az a Clubhouse?
Az alkalmazásban beszélgetéseket és interjúkat hallgathatunk meg izgalmas témákról virtuális szobákban. Leginkább a podcast tovább fejlesztett verziója ez az app annyi különbséggel, hogy a beszélgetések “élőben” zajlanak és nem visszahallgathatóak. Ráadásul nem lehet rögzíteni és publikálni a csevegéseket, ezért sokkal természetesebb és nyíltabb beszélgetések zajlanak.
Kedved szerint léphetsz be a szobákba, és hallgathatod a csevegést, de csak akkor szállhatsz be a beszélgetésbe, ha az admin jogot ad hozzá. Létrehozhatsz Te is egy szobát, ahol eldöntheted kikkel szeretnél beszélgetni. Minden este több, mint 1.000 szobában folyik aktív társalgás. A jelenlévők zenélnek, filozofálnak vagy népszerűsítik vállalkozásukat.
Meghívóval tudsz csak regisztrálni
Egyenlőre még nem tudja bárki kipróbálni, mert meghívásos alapon működik a regisztráció. Emiatt persze még nagyobb a felhajtás a Clubhouse körül, ráadásul sokan értékesítik meghívójukat Facebook csoportokban vagy az Ebayen. A fejlesztők már keresik a megoldást arra, hogy megnyithassák az egész világnak a Clubhouse-t. Minden új felhasználónak lehetősége van 2 ismerősét meghívni, de ha valaki felszólal egy beszélgetésben, akkor kaphat plusz meghívót is.
Tipp: Ha végre valahára hozzájutottál egy meghívóhoz akkor fontos, hogy minél több információt megadj az érdeklődési körödről. Az applikáció ez alapján fog neked szobákat és beszélgetéseket ajánlani.
Forrás: Clubhouse
A Clubhouse-nak ezekre kell majd odafigyelnie
A legtöbb közösségi platform célja, hogy növelje a felhasználói számát és bővítse hálózatát. A Clubhouse célja is ez, de csakis úgy, hogy a közönség minősége és elköteleződése ne menjen ennek rovására. Lényegében az alkalmazás titka a minőségi beszélgetés és az elkötelezett használó. Nem véletlen, hogy csak meghívás alapján lehetünk a tagok.
Nem kell messzire mennünk, hogy találjunk olyan közösségi portált, ami lemásolta a Clubhouse lényegét, azaz audiochatet. A Facebookon a Messenger Szoba lehetőséget nyújt arra, hogy egyszerre akár 50 emberrel beszélgess videóhívásban. A Twitteren pedig az audio Space funkciónak köszönhetően, létrehozhatsz egy “teret”, ahol követőiddel beszélgethetsz.
Megesett az is, hogy hackerek rögzítették a szobákban zajló beszélgetéseket. A legfrissebb hír szerint, egy máig ismeretlen személy 2021. február 13-án több beszélgetést is kiszolgáltatott harmadik félnek. A felhasználót véglegesen kitiltották az oldalról és azt az ígéretet tették, hogy megerősítik az oldal védelmét, hogy a jövőben ilyen eset ne ismétlődhessen meg.
Érdekességek
- Elon Musk pár perc alatt megdöntötte a hallgatói létszámot, amikor nemrég Vlad Tenevvel, a Robinhood tőzsdei alkalmazás ügyvezetőjével indított egy beszélgetést. Ez akkora port kavart, hogy végül az egyik hallgató élőben közvetítette a csevegést a Youtube-on.
- Habár Clubhouse háttérműveleteinek nagy részét kínai rendszereken keresztül irányítják, a kormány mégis betiltotta az appot, mert rengeteg politikai és emberi jogi témában zajlottak beszélgetések. Bárki, bármilyen témáról és hangvételben kommunikálhat. Tegyük hozzá, hogy ezt már az USA is problémának érzi.
- Clubhouse adott otthont az Oroszlánkirály musical bemutatójának, ahol a teljes szereplőgárda és a kórus jelen volt. Több, mint 1.000 ember hallgatta élőben az előadást.
The live audio performance of #LionKingCH on @joinClubhouse is the most creative thing I’ve seen all year. @Lin_Manuel you would love this.
— Janine Sickmeyer (@myfriendjanine) December 27, 2020
- audience of 5,000+ socially distanced
- 41 cast members and narrators
- profile pics changing scenes
Kudos @noellechesnutw + cast!???????????? pic.twitter.com/SSwgggG9LV
A jövőben
- Lehetőség lesz majd előfizetni tagságra és jegyeket vásárolni felkapott beszélgetésekre.
- Népszerűsíteni fogják hirdetési lehetőségeiket márkák számára.
- A fejlesztők folyamatosan dolgoznak azon, hogy az applikáció Androidon is elérhető legyen.
- Biztonságosabb lesz az alkalmazás, azaz moderálni fogják a tartalmakat, hogy megszüntessék a zaklatást, valamint lépéseket tesznek a fiók védelme érdekében.
Zárógondolat
Lássuk be, nagy jövő áll a Clubhouse előtt, ha sikerül megőriznie a minőségi közönségét, beszélgetéseket. Érdemes figyelemmel követni hivatalos oldalukat, hogy minél előbb értesüljünk a tagsági lehetőségekről!
Források:
Clubhouse Faces New Security Questions After Significant Data Breach