A Quintly - egy közösségi elemzésekkel foglalkozó platform - 34 ezer üzleti Instagram profilt és 5.4 millió posztot elemzett az idén január 1. és június 30. közé eső időintervallumból.
A report up-to-date rálátást ad arra vonatkozóan, hogy mi az, ami a brandeknek működik jelenleg az Instán, és mint tudjuk - a folyton változó algoritmus és az állandó fejlesztések eléggé megnehezítik a dolgukat.
Poszt típusok
Először is fontos leszögezni, hogy a brandek a képes tartalom posztolását helyezik előtérbe (a videó helyett például).
Ez nem túl meglepő, mert sokkal egyszerűbb esztétikus képeket produkálni, mint jó videót. A képek nemcsak a videókat előzik meg, de a carousel (lapozgatós) formátumú posztokat is. Ez mindössze annyit jelent, hogy a brandek a kizárólagos képes tartalom posztolásával jó néhány lehetőséget kihagynak.
Egyértelmű, hogy a brandek számára ajánlott színt vinni a posztolt tartalomfajtákba, hiszen a carouselek 24.9%-kal magasabb engagementet vonzanak a képeknél, a videók 19.4%-kal előzik meg a carouselt, és összességében a videók pedig 49%-kal jobban teljesítenek a képeknél.
Képaláírások hossza
A poszt fajtákon túlmenően a következő kulcsfontosságú elemek a captionök / képaláírások voltak, pontosabban, hogy azok hossza hogyan járul hozzá a poszt teljesítményéhez.
A Quintly elemzése alapján a brandek többsége több mint 150 karakteres captionöket használ, de vannak, akik a 300-at is túllépik.
Érdekes módon a nagyobb profilok (1-10 millió követő) számára az üres caption volt engagement szempontjából a célravezető, de mindenki másnak az 1-50 karakterig terjedő leírások bizonyultak a legsikeresebbnek.
Tehát minél rövidebb a caption, annál jobb, de több brand ehhez nem ragaszkodik.
Emojik használata
Az emojik is vizsgálat alá voltak vetve, a Quintly kutatása szerint azonban a brandek nagyrésze nem használ emojikat.
Pedig kellene, hiszen ahogy az ábra is mutatja, minél több emojit használnak egy captionben, annál magasabb az interakciók száma.
Az emojik lehet, hogy elsőre mesterkéltnek hatnak a márkák posztjainál, és talán nem is tűnnek hitelesnek vagy elég profinak, de a számok itt azt sugallják, hogy megéri velük próbálkozni, mert az emoji nélküli posztok produkálják a legalacsonyabb engagementet.
Hashtagek mennyisége
Végül, az utolsó főbb elemzési szempont volt a hashtagek használata a mennyiség függvényében.
Nem meglepő módon a Quintly úgy találta, hogy a kisebb profilok több hashtaget használnak, a nagyobbak pedig már nem érzik ennek szükségét.
És ez teljesen logikus is, hisz a kutatás eredményei szerint a kisebb profilok ténylegesen magasabb engagementet produkáltak több hashtag használatával.
Minél nagyobb a közönség, annál nélkülözhetőbb a hashtag használat, de a többség (kisebb profilok) számára javasolt a használatuk.
Érdekes tény, hogy a nagyobb profilok esetében megfigyelhető, hogy ha ők hashtageket használnak, kevesebb interakciót produkálnak. Lehetséges, hogy így kevésbé tűnnek autentikusnak a posztjaik a követők számára, de feltételezhetően az Insta algoritmus nem díjazza az amúgy is nagy elérésű profilokat még pluszba a hashtag elérésekkel is. Nehéz emögött rámutatni a logikára, de megfontolandó a kísérletezéskor.
A profilod teljesítménye rengeteg faktortól függ, de az itt boncolgatott tényezők segíthetnek megérteni ezeket a folyamatokat és jobb irányba terelni a megközelítést.
A teljes kutatást itt találod.
Forrás: Social Media Today