info tipp 2022.09.09., péntek
8 perc

Egy poszt sikeressége két tényezőből áll össze: minőségi tartalom és megfelelő időzítés. Egyik sem működhet a másik nélkül. Ennek fontosságát ismerve pedig összegyűjtöttünk pár tippet, hogy könnyebben ki tudjatok igazodni az Instagram útvesztőjében.

Az Instagram - akárcsak a közösségi média általában - egy folyamatos fejlődésben lévő ökoszisztéma. Az pedig, hogy mikor számíthatunk a legnagyobb aktivitásra, függ az iparágunktól és a célközönségünktől is.

Rengeteg időt lehet eltölteni azzal, hogy kiválasszuk a tökéletes képet, megfogalmazzunk egy igazán érdekes és sokatmondó leírást, vagy kidolgozzunk egy bombabiztos hashtag-stratégiát. De mindez hiába, ha posztolás után mindössze 5 like és néhány spam komment érkezik a bejegyzésre.

Mi is sokat dolgoztunk azon, hogy megértsük az Instagram algoritmusának működését és lépést tartsunk vele. Összegyűjtöttünk hát néhány tippet és konkrét időpontot, amik már beváltak, és reméljük, hogy nektek is segítségetekre lesz!

Mikor a legaktívabbak az Instagram felhasználók?

Először is mindig vedd figyelembe, hogy belföldre, vagy külföldre szeretnéd targetálni a posztodat. Ha az utóbbi, akkor nézz utána, hogy esetleg az adott ország másik időzónában van-e. Ha igen, akkor az ottani időzóna szerint gondolkozz!

Ha ez megvan, akkor gondold át logikusan, hogy mit csinálnak az emberek egy nap. Például reggel felkelés után sokan nézik meg a telefonjukat, töltenek el pár percet a közösségi platformokon, vagy görgetik a híreket. Tehát reggel 7-8 óra ideális alkalom lehet a posztolásra.

A következő alkalom, amikor az emberek online vannak, az az ebédszünet, ezért 11 és 1 óra között is ideális lehet a közzététel. Emellett még a munkaidő letelte után, vagy az esti órákban, lefekvés előtt is sokan lépnek fel a közösségi oldalakra.

Vasárnaponként a csúcsidő általában délután 6 és 8 óra közé esik.

  • Reggel, felébredés utáni időszak,
  • ebédidő,
  • és este, vagy a lefekvéshez közeli időpontra.

Azonban, ismét fontos megemlíteni, hogy a közzététel ideje függhet a közönség életkorától, demográfiai adataitól és a munkájától is. Ez különösen igaz az esti posztokra, ezért mindenképpen ásd bele magad kicsit jobban a témába, hogy pontosabban megismerd célcsoportod életritmusát.

A legjobb időpontok az Instagramon való posztoláshoz

Tehát, most bontsuk le a napokat és a közzétételi időpontokat:

Hétfő: 6:00, 11:00, 13:00

Kedd: 8:00-10:00, 14:00

Szerda: 9:00-11:00

Csütörtök: 11:00-14:00, 19:00

Péntek: 10:00-12:00, 14:00-16:00

Szombat: 8:00-11:00

Vasárnap: 18:00-20:00

Kerülendő időpontok

Térjünk vissza ismét az emberek természetes szokásaihoz.

A hétvégéken általában alacsonyabbb az elköteleződési szint, de nem kell azért teljesen lemondanunk róla. Szombaton például könnyen érhetünk el tetszőleges eredményeket, ha a megfelelő időben posztolunk. A fogyasztási cikkeket kínáló márkák pedig általában nagy sikereket érhetnek el vasárnap esténként.

Ettől függetlenül, az általános igazság az, hogy a vasárnap általában a legrosszabb nap a posztolásra, mivel az emberek azt a napot többnyire pihenéssel töltik, vagy készülnek már a következő hétre, így kevesebb időt töltenek a közösségi média platformokon. Vasárnap után a következő nap, amikor valószínűleg a legkevesebb eredményt fogod elérni, az a hétfő. Gondolj bele, elkezdődik a hét, visszakerülnek az emberek a munkába, nem lesz idejük a telefonjuk nyomkodásra.

A legjobb időpontok Instagram Reels posztoláshoz

A TikTok és az Instagram Reels korszakában élve, egyszerűen nem lehet elhanyagolni a videóalapú tartalmak gyártását.

Instagram Reels: A nagy összefoglaló blogunkból, és ingyenesen letölthető Instagram Reels kisokos anyagunkból mindent megtudhatsz erről a témáról!

Az Instagram Reels videók ideális posztolási időpontjai napokra lebontva:

Hétfő: 6:00, 10:00, 22:00

Kedd: 2:00, 4:00, 9:00

Szerda: 7:00, 8:00, 23:00

Csütörtök: 9:00, 12:00, 19:00

Péntek: 5:00, 13:00, 15:00

Szombat: 11:00, 19:00, 20:00

Vasárnap: 7:00, 8:00, 16:00

Továbbá, a Hootsuite azt javasolja, hogy hétfőtől csütörtökig, 9:00 és 12:00 között tegyünk közzé Instagram Reels videókat.

Milyen gyakran posztoljunk?

Ez megint különböző tényezőkből áll össze. Először is, van elég terméked, témád és ötleted ahhoz, hogy naponta vagy hetente párszor közzétegyed?

A cél a következetes posztolás: Ha eltűnsz hosszabb periódusokra, nem vagy jelen következetesen, akkor elveszítheted a követőid érdeklődését, ami ahhoz vezethet, hogy kikövetnek.

Az sem jó, ha csak a rendszeres közzététel miatt, kényszerből teszel ki tartalmat. Inkább fordíts időt arra, hogy átgondolt, a közönséged számára is értékes bejegyzéseket készíts. Ez először lehet, hogy több időt fog igénybe venni, de hosszú távon garantáltan meglesz az eredménye.

Nem mellesleg, ha kevesebb, de értékesebb tartalmat gyártasz, a profilod kezelésére és a követőiddel való kapcsolatépítésre is fog időd maradni.

De, hogy mondjunk egy konkrét posztszámot is, először próbáld meg a heti fix 3 poszt mennyiséget belőni. Idővel ezen természetesen módosíthatsz, növelheted a bejegyzések számát. Ugyanakkor azt se felejtsd el, hogy nem csak posztolással lehetsz aktív az Instagramon, hiszen story-k, vagy akár élő videók is remek módjai lehetnek annak, hogy kapcsolatot építs követőiddel.

Noha az alapokat már átvettük, érdemes kidolgozni néhány taktikát annak a megállapítására, hogy megtudjuk, célközönségünk mikor van online.

Nézzük meg, mit tud az Instagram Insights.

Instagram Insights

Először is, ha eddig személyes profilként voltál fent az Instagramon, ahhoz, hogy el tudd érni az elemzési adatokat, váltsd át oldalad vállalkozói- vagy alkotói profillá. Ha ezt megtetted és az oldalad 100 vagy több követőt szerez, elérhetővé fognak válni számodra a demográfiai adatok - beleértve a követőid életkorát, nemét és tartózkodási helyét. Az Instagram Insights lehetőséget ad a nagy teljesítményű bejegyzések elemzésére is. Ez azért nagyon szuper, mert kapni fogsz egy visszajelzést arról, hogy mi működik és mi nem, így a jövőben könnyebben tudsz létrehozni hasonlóan jól teljesítő bejegyzéseket.

Ha pedig az elemzések során az eredményeket összekötjük a posztok közzétételi időpontjával, azt is látni fogjuk, hogy melyik megosztás során mekkora közönséghez sikerült eljutnunk.

Ellenőrizd versenytársaid tartalmát

Egy másik dolog, amit tehetsz, az az, hogy megnézed versenytársaid bejegyzéseit és közzétételi időpontjait. Például kedd délután 2 óra jól teljesített, vagy esetleg egy másik időpontban nagyobb elérésük volt? Ez azért jó stratégia, mert valószínűleg nagyon hasonló, vagy ugyanaz a célközönségetek, így ha valami nála működik, akkor az nagy eséllyel nálad is fog.

Pro tip - Content Calendar

Egy tartalomnaptár használata a legjobb módja a posztok megtervezésének és nyomon követésének. Segítségével gyorsabban és egyszerűbben ütemezhetsz, következetesebben gyárthatsz a tartalmat, átláthatod a teljes tematikádat, megkönnyíti a csapatmunkát, ráadásul az ideális posztolási időpontokat is vezetheted benne.

Ha nem használsz még tartalomnaptárat, de szívesen kirpóbálnád, töltsd le Ingyenes KÖZÖSSÉGI MÉDIA TARTALOMNAPTÁR 2024 táblázatunkat.

Záró gondolatok

Az biztos, hogy nem olyan egyszerű megtalálni a számodra tökéletesen működő időpontokat, de megéri belefektetni az időt és energiát. Ha megtetted, akkor képes leszel valóban hatékony Instagram-tartalomstratégiát kialakítani, amely megfelel márkád céljainak.

Bár a közzétételi idők az általános elkötelezettség kulcsfontosságú részét képezik, továbbra is ki kell választani a megfelelő hashtageket, látványelemeket és leírást a bejegyzésekhez. Végül pedig, ezeket a változókat egyensúlyba kell hozni, a követői bázis növelése és az elkötelezettség következetes növelése érdekében.

Forrás: blog.hootsuite.com/best-time-to-post-on-instagram/ 

Utolsó módosítás2024. 09. 17.