Sorozatunk előző részében általánosságban megvizsgáltuk a streaming óriás marketingstratégiáját, most pedig gyakorlati szemszögből közelítjük meg Instagram kommunikációjukat, és összegyűjtjük a legjobb megoldásokat, amelyeket neked is érdemes lehet beépíteni a stratégiádba!
Netflix az Instagramon
Ahogy már azt az előző részben is taglaltuk, a Netflix sikeres kommunikációja abban rejlik, hogy rajongóként kommunikálnak a követőikkel és azt vallják, hogy egy márka csak hiteles hangon érhet el sikereket. Mi sem bizonyítja ezt jobban, minthogy online kommunikációjuk több nyelven, külön külön profilokon zajlik. Gondoljunk csak a nagy márkákra: szinte mindegyikre jellemző, hogy egy oldallal rendelkeznek és angolul kommunikálnak - ez a legegyszerűbb és a leglátványosabb megoldás, hiszen a követők a világ összes tájáról egy oldalon gyűlnek össze. A streaming platform azonban úgy döntött, hogy nem a rajongók számára helyezik a hangsúlyt, hanem az országok külön-külön rendelkeznek egy saját Netflix profillal. Költségesebb? Biztosan. Több munkával jár? Igen. Az országok számára releváns tartalmakat osztanak meg, amitől mindenki megszólítottnak érzi magát? Igen. Tehát megéri a Netflixnek? IGEN!
Lássuk, milyen tartalmak emelkednek ki a magyar Netflix (@netflixhu) kommunikációjában.
Kezdjük a hightlightokkal: rengeteg hasznos, érdekes, interaktív tartalom! Bár nem túl megszokott, hogy ennyi lementett történetet lássunk egy márkától, mindegyik okkal van ott.
-
Találunk filmajánlókat, témákra bontva: nyári filmek, gyorsan megnézhető sorozatok, nyelvtanuláshoz javaslatok, vagy a téli időszakra adventi naptár formájában egy válogatást.
-
Vannak ingyenes tartalmak is, például rengeteg “screenshot-olható” háttérkép a legnépszerűbb sorozatokból.
-
Szórakoztató tartalmak: sok-sok kvízben, illetve szavazásban vehetünk részt ha követjük az oldalt, továbbá játékot is találunk, ahol két kép között a különbségeket kell megtalálni, illetve a kulisszák mögé is bekukkanthatunk.
És akkor lássuk a bejegyzéseiket (spoiler: azok is kiemelkedőek)
-
Reakcióra buzdító tartalmak: Sok képleírásban tesznek fel kérdéseket. De nem akármilyeneket, hanem biztosra mennek abban, hogy mindenképpen érkezzen rá válasz! Erre hoztunk egy vicces példáz, melynek az eredményessége a 483 beérkezett kommentben is megmutatkozik:
- Mémek: A magyar Netflix is erős mémek tekintetében, ez esetben talán a képek többet mondanak a szavaknál, így hát jöjjön egy válogatás
Egy biztos: nagyon értik a rajongók nyelvét!
Tehát mit érdemes ellesned a streaming óriástól? Az őszinteség, kreativitás és humor szórakoztatja az embereket, ezért a te területeden is próbáld meg megtalálni azokat az eszközöket, amivel ilyen közvetlenül és felszabadultan kommunikálhatsz a követőiddel.
Próbáld meg ne csak tájékoztatni őket az újdonságokról, de mindezt szórakoztatóan előadni - a kvízek, szavazós matricák például erre tökéletesek! Engedd be őket a kulisszák mögé és éreztesd velük, hogy valóban fontos a véleményük a számodra! Használd a kérdések matricát, vagy írj olyan képaláírásokat, amikre kommentekben tudnak majd válaszolni! A legjobb, ha nemcsak a kérdésre adnak választ, hanem még egy beszélgetés is elindul a követők között!