A Meta-hirdetések auditálása során a kampányszintű elemzés kulcsfontosságú a hirdetési stratégia hatékonyságának felmérésében. Az alábbiakban áttekintjük azokat a főbb szempontokat, amelyeket érdemes figyelembe venni a kampányszintű audit során.
Aktív kampányok száma és gyakorisága
Fontos megvizsgálni, hogy jelenleg hány aktív kampány fut az adott fiókban, és az elmúlt 90 napban hány különböző kampányt indítottunk. Általános ajánlás, hogy korlátozzuk az egyidejűleg futó kampányok számát, mivel minden új kampány és annak hirdetéssorozatai tovább osztják a rendelkezésre álló költségvetést. Például egy 30.000 Ft-os havi költségvetést egy kampányra is fordíthatunk, vagy megoszthatjuk két, három vagy négy másik cél között. Ha minden kampányon belül több hirdetéssorozat is van, nehéz lesz optimális eredményeket elérni.
A kampányok gyakori indítása és leállítása szintén negatívan befolyásolhatja az eredményeket. Ezért érdemes figyelembe venni a kampányok futási idejét és a váltások gyakoriságát.
Használt célok és vásárlási típusok
A legtöbb esetben a hirdetők a “Licit" vásárlási típust alkalmazzák. A "Foglalás" (vagy "Elérés és gyakoriság") vásárlási típus lehetőséget ad a költségek rögzítésére, de magasabb költségvetési minimumokat igényel, és korlátozásokat vezet be. Ha a "Foglalás" típust használjuk, érdemes megjegyezni, hogy miért választottuk ezt.
Előnyben részesítjük a "Értékesítés" célt, amikor csak lehetséges. Ez nem feltétlenül jelenti azt, hogy mindig a "vásárlás" konverziós eseményre kell optimalizálni. Az "Értékesítés" kampányok további jelentési betekintéseket nyújtanak az "audience segments" révén, és technikailag sokféle tevékenységre optimalizálhatók ezen célon belül.
Továbbá a fiók prioritása lehet még leadgenerálás is, de ideális esetben a költségvetés legnagyobb részét valamilyen konverziós célra kellene fordítani. Ha kampányokat hozunk létre elköteleződésre (Engagement), forgalomra (Traffic) vagy ismertségre (Awareness), érdemes utána járni a kapott eredményeknek. Nagyon valószínű, hogy ezek felesleges kiadások, amelyeket hatékonyabban lehetne konverziókra fordítani.
Fontos megjegyezni, hogy a teljesítménybeli cél határozza meg, hogyan kerülnek kiszolgálásra a hirdetések, nem pedig a kampány célja. Ezért a kampány irányának kiválasztásakor a teljesítménybeli eredményre kell összpontosítani.
Költségvetés és ütemezés
A kampányok költségvetésének és ütemezésének áttekintése elengedhetetlen. Fontos megérteni, hogy a költségvetés napi vagy teljes kampányidőszakra vonatkozik-e, és hogy a kampányok folyamatosan futnak-e, vagy meghatározott időszakokra vannak ütemezve. Az is lényeges, hogy a költségvetés elosztása összhangban van-e a kampány céljaival és a célközönséggel.
Célközönség és szegmentálás
A célközönség meghatározása és a szegmentálás mértéke szintén kritikus tényezők. Túlzott szegmentálás esetén a hirdetések elérése korlátozott lehet, míg a túl általános célzás esetén a relevancia csökkenhet. Fontos megtalálni az egyensúlyt a célközönség mérete és a szegmentálás között a maximális hatékonyság érdekében.
Hirdetés elhelyezések és optimalizálás
A hirdetések elhelyezésének és az optimalizálási beállításoknak az áttekintése segít megérteni, hogy a kampányok hogyan érik el a közönséget. Az automatikus elhelyezések lehetővé teszik a platform számára, hogy a legjobb teljesítményű elhelyezéseket válassza ki, míg a manuális elhelyezések nagyobb kontrollt biztosítanak, de korlátozhatják az elérést. Az optimalizálási beállításoknak összhangban kell lenniük a kampány céljaival és a kívánt eredményekkel.
Összefoglalva
A Meta-hirdetések auditálása során a kampányszintű elemzés segít megérteni, hogy a költségkeret és a kampánystruktúra mennyire támogatja az üzleti célokat.
- Főbb vizsgálati szempontok:Kampányok száma és gyakorisága: Érdemes korlátozni az egyidejűleg futó kampányok számát, hogy elkerüljük a költségvetés szétaprózódását. Gyakori leállítás és újraindítás csökkentheti a hatékonyságot.
- Célok és vásárlási típusok: Az értékesítési kampányok („Sales”) gyakran előnyösebbek, mivel több betekintést nyújtanak és optimalizálhatóak különböző konverziókra. A teljesítménybelicél fontosabb, mint maga a kampánycél.
- Költségvetés és ütemezés: A költségek elosztásának összhangban kell lennie az üzleti prioritásokkal. Ideális esetben a legtöbb forrás konverziókra irányul, nem kevésbé hatékony célokra (pl. elköteleződés, forgalom).
- Kampánytípusok: A hirdetők használhatnak manuális értékesítési kampányokat vagy Advantage+ Shopping kampányokat. Az utóbbi főként e-kereskedelmi cégek számára előnyös, de más iparágakban is alkalmazható.
Kulcsüzenet
A kampányszintű audit célja annak meghatározása, hogy a kampánystruktúra, a költségvetés és a célok támogatják-e az optimális eredményeket. Az adatok elemzése segít feltárni az esetleges problémákat és javítási lehetőségeket, de a végső döntéseket mindig az eredmények alapján érdemes meghozni.