haladó tipp 2024.01.08., hétfő
5 perc

A Meta hirdetésekről már sok szót ejtettünk, azonban egy fontos komponensét még érdemes érinteni, ez pedig a kreatív. Pontosabban a kreatív elemek minőségi elhelyezése.

Miről is van szó?

Kreatív alatt a feltöltött és a hirdetésben megjelenítendő képeket, videókat, vagyis vizuális tartalmakat értjük. Ezeknek többfajta verziója létezhet, ám a Meta további átdolgozható opciókkal is kecsegtet, ha szeretnénk megspékelni az eredetit. 

Gyakori baklövés, hogy sok hirdető elfelejti optimalizálni a kreatívjait platform elhelyezés szerint, vagyis bepipálja a szokásosan megadott helyeket és mindenhova ugyanazt a tartalmat tölti fel hasonló minőségben. Ez öreg hiba, mutatjuk miért!

Ugrás a hirdetéskezelőre és töltsünk fel egy képet vagy videót!

Amint a fentiek egyike felkerült és az adott hirdetésünkhöz kiválasztottunk egy variánst, a Meta különböző cselekvésekre kér fel minket. Pl: Válasszunk, vágjunk vagy cseréljük ki a kreatív elemeket a különböző platform elhelyezések alapján.

Minden elhelyezésnek más az ideális képaránya, hiszen van ami négyzet alakú, álló vagy fekvő stb. Ergo egy előre megfabrikált kép nem minden esetben fog passzolni minden elhelyezésnél. 

Célszerű első körben felépíteni a hirdetés vázát, majd módosítani és ha kell farigcsálni a látványon. Ezért is, miután beállítottuk a kreatív elemeket minden elhelyezési platformra, kattintsunk a folytatáshoz és egyenlőre okézzunk le mindent. Írjuk meg a reklám szövegét, adjuk meg a címét, leírását, URL-jét. Miután befejeztük a hirdetésünk létrehozását, látni fogunk egy gyors előnézetet a jobb oldalon. Ha pedig rákattintunk az Advantage Preview (Speciális előnézet) lehetőségre a jobb felső sarokban, akkor az összes elhelyezésen megjelenítendő formát is szemügyre vehetjük. 

Itt ugyanúgy megjelennek a testreszabások, a szöveg és cím opciók módosulásai.

Nekünk pedig itt érdemes fürkésző szemekkel vizsgálódni, hiszen ha olyan előnézetekkel is találkozunk melyek kevésbé “szépek”, ekkor egyszerűen tudjuk cserélni vagy módosítani azt. Gondolunk itt vágási hibára, lemaradt és elcsúszott szövegre, képi deformációra. 

Nézzük meg azt is, hogy a szöveget hogyan jelenítik meg. A fő szöveg hosszúsága néhány elhelyezésben lecsökkenhet, mint másokban, van ahol pedig az ékezetek maradnak le. 

Figyeljünk tehát ezek módosítására!

Ha bezárjuk az előnézetet, és visszalépünk a hirdetés kreatív szakaszába, akkor ott láthatjuk a média elemek megjelenítését csoportosítva, ahogyan az első feltöltéskor hagytuk. Itt akár több elhelyezést is szerkeszthetünk egyszerre megváltoztatva vagy megvágva a kreatívot. 

Hasonlóképpen elhelyezésenként szerkeszthetjük a szöveget, a címet vagy a leírást. Ide tartozik a több szöveg opció szerkesztése is, ha megadtuk őket (de ezek csak a hírfolyamokra vonatkoznak).

Néhány esetben hozzáadhatunk termékcímkéket is, ezzel is elősegítve a jövőbeli konverziókat. De még zenei aláfestéstre is van lehetőségünk, legyen szó akár csak egy képről. 

A videók esetében lehetőségünk van testreszabni a bélyegképet, melyet vagy automatikusan választáson hagyunk, vagy manuálisan magunk adunk meg egy tetszőleges elemet. Továbbá, ha szeretnénk automatikusan generálhatunk vagy akár kézzel feltölthetünk feliratokat is a mozgóképünkhöz. 

De a lista itt még nem ért véget, ugyanis lehetőségünk van szavazás beállítására is, vagy hozzáadhatjuk és testre szabhatjuk a szövegátvilágítás opciót egyaránt, de ne felejtsük el, hogy logót is elhelyezhetünk a videó egy meghatározott pillanatában. 

Mi a tanulság?

Amikor képek és videók feltöltésére kerül sor, a legfontosabb, hogy látványos elemeket készítsünk. Győződjünk meg róla, hogy minden elhelyezési platformhoz megfelelő alakú, magasságú és méretű kreatívokat szolgáltatunk.

Ezen túlmenően figyeljünk még arra, hogy a szöveg minden elhelyezésben hibátlanul fessen. Hiszen gondolj csak bele, ha a mondandódból hiányzik egy betű, vagy ékezet átfog menni az az üzenet rendesen? Aligha. Ne feledd, módosítani bármikor tudsz, ezért szánj rá időt!

Forrás: Customize meta ad creative by placement