A rövid videós trendhez kapcsolódva a Reels mára a Meta leggyorsabban növekvő tartalomfelülete lett, és gyorsan értékes eszközzé vált az ismertség növelésében, valamint számos alkotó és márka elérésében.
Persze, csak ha sikerül elkapnod a lényegét.
Mint minden közösségimédia-oldal esetében, itt is van lehetőség sikerre és nagy nyilvánosságra, de az unalmas, túlzottan promóciós vagy erősen forgatókönyvezett Reels-ek általában nem teljesítenek olyan jól. Ahogy a legtöbb tartalomtípus esetében, így ehhez is szükség van egy bizonyos szintű kreatív lendületre és megértésre ahhoz, hogy a tartalom rezonálni tudjon a célközönséggel.
Tehát hogyan érdemes megközelíteni a Reels-t?
A héten a Meta új Reels-tippeket osztott meg @coconutandbliss, @gourmetemperor, @olinhi és @bradboy alkotók tanácsai alapján, akik mind mutatós eredményeket értek el a témában.
Ezeket a tanácsokat a Meta egy 8 kulcspontból álló listában foglalta össze:
- Kísérletezz a Reels-ekkel, hogy növeld az elérésed a követőiden túl.
- Maradj eredeti és hiteles, nyugodtan tedd bele a saját személyiségedet a tartalomba.
- Használd az elemzéseket ahhoz, hogy átlásd mi működik jól és mi kevésbé.
- Feliratok használata egy új közönséghez juttathatja el Reels-edet.
- Igyekezz látványos elemeket és szerkesztéseket alkalmazni, hogy felkeltsd az emberek figyelmét.
- Használd a Reels-eket arra, hogy kiemeld a hosszabb formátumú videókat.
- Nézd meg, hogy mások mit csinálnak a közösségben, hogy inspirációt szerezz.
- A következetesség kulcsfontosságú. Találd meg, mi az ami működik a számodra, és építkezz arra.
Ezen megjegyzések némelyike bár meglehetősen általános, mégis segíthetnek egy kis útmutatást adni a Reels videók készítésében.
“A Reels-eket hosszabb videóink kiemelésére használjuk, azaz oldalunk és tartalmaink népszerűsítésére.” - @bradboy
Ez egy viszonylag kis erőfeszítést igénylő módszer a Reels klipek létrehozására, és a Meta éppen erre a célra új szerkesztő eszközöket adott hozzá a funkcióhoz. Ez egyszerű módja lehet a Reels kipróbálásának, miközben hosszabb tartalmaidat is reklámozhatod.
“Ahhoz, hogy kiérdemeljem a szeretetét és támogatását, minden videómmal olyan történetet kell megosztanom, amivel azonosulni tud a közönség. Ha úgy érzik, hogy nekik szól, akkor kitartanak mellette.” - @olinhi
Megérteni, hogy mivel tud a közönség azonosulni, és mit szeretnének látni tőlünk, kulcsfontosságú ahhoz, hogy releváns tartalmat tudjunk gyártani számukra. A Reels erre nyújt egy új és kiváló lehetőséget, mely segítségével személyes hangvételű tartalmakon keresztül alakíthatsz ki kapcsolatot a közönségeddel, vagy a célcsoportoddal.
Kutasd fel, hogy mi a közönséged érdeklődési köre, ismerd meg, majd építkezz erre a tudásra.
“Minden jelenetből választok 1-2 másodpercet, majd amikor szerkesztek, összeillesztem őket. Ez kiküszöböli az ismétlődő vagy szükségtelen felvételeket.” - @gourmetemperor
Egy másik kulcsfontosságú tipp a következetességre vonatkozik: az egyik alkotó megemlítette, hogy hetente körülbelül ötször posztol Reels-t. Persze, lehet, hogy neked nincs szükséged - vagy csupán nem szeretnél - ennyi bejegyzést közzétenni, de ez mégis ad egy átfogó képet arról, hogy mások hogyan, milyen gyakoriságban ütemezik tartalmukat a gyorsabb növekedés érdekében.
Apropó kulcsfontosság! Letöltötted már ingyenes Instagram Reels kisokosunkat? Anyagunkban minden információt kézhez kapsz, amire szükséged lehet egy Reels készítéséhez!
Ez az összefoglalónk segíthet kialakítani a saját Reels-stratégiádat - és mivel a rövid formátumú videók fogyasztása és népszerűsége továbbra is növekszik, szerintünk mindenképpen érdemes megbarátkozni a gondolattal és beépíteni a kommunikációdba.
Ha belevágnál, de nem tudod pontosan, hogy mi az a Reels, vagy hogyan kezdj bele, Instagram Reels: A nagy összefoglaló blogunk segítségedre lehet!
Alkotásra fel! :)