Mindannyian szeretjük átlátni a pénzügyeket, nincs ez másként a Hirdetéskezelő megnyitásakor sem. A rendelkezésünkre álló büdzsé logikus felosztása kulcskérdése a minőségi kampányok delegálásnak. Legyen szó akár saját vagy ügyfél által kezelt keretről, a felelősség mindig óriási, hiszen az eredménytelen elégetés veszélye mint Damoklész kardja mindig ott lóg a fejünk felett.
A büdzsé kérdése
A képlet nem teljesen fekete és fehér, ugyanis a hideg kampányok mellett, a remarketing fekete lova mindig nagy kérdéskört jelent. Különböző teóriák léteznek, melyek számos érvvel próbálják alátámasztani, hogy mennyit is érdemes a havi keretből rászánni. A legáltalánosabb ismérv a 80-20-as szabály, vagyis a költségkeret 80%-át fordítsuk hideg közönségekre, 20%-át pedig remarketingre.
Viszont itt megint beköszön a szubjektivitás mércéje és nem mindegy, hogy egyénileg ki mekkora összeggel dolgozik. Alap tézis, hogy minél alacsonyabb a költségkeret, annál többet érdemes a remarketingnek szentelni. Miért? Mert ez az az alacsonyan csüngő gyümölcs, amely csak a leszakításra, vagy a vétlen kosárba zuhanásra vár!
Számszerűsítve
Vigyük kicsit gyakorlatiasabb közegbe a témát! Tegyük fel, hogy a termék ára 5.000 Ft, és napi 500 Ft költségkeretünk van. Előfordulhat, hogy egy hónap alatt egyetlen terméket sem adunk el hideg közönséget megcélozva, mivel még bizalmatlanok, vagy nem határozták el magukat a döntés mellett. Ők potenciálisan látják a hirdetést az egyéni és részletes beállításoknak köszönhetően, azonban instant nem fognak lecsapni az ajánlatra.
Ilyen esetben ajánlott a már meglévő ügyfeleket ismételten megszólítani, kiegészítve a honlap látogatóival, az aktív felhasználókkal, vagy a kosár elhagyókkal. Tehát kicsi napi büdzsével érdemesebb a már “ismertebb” szegmenst puhítani, mintsem újakat megismerni.
A közönség száma
A remarketing esetében kiemelten fontos a növekedés, mutatjuk miért!
1. Látogatóból vásárló
Azáltal, hogy bővítjük a remarketing listát, több potenciális vásárlót érhetünk el, akik már korábban érdeklődtek a termékeink vagy szolgáltatásaink iránt. Ez lehetővé teszi, hogy célzott hirdetéseket jelenítsünk meg számukra, amelyek jobban illeszkednek az igényeikhez és érdeklődési körükhöz. Ez növeli az esélyét annak, hogy visszatérő látogatókból tényleges vásárlókká váljanak.
2. Brand tudatosság
Ha tovább bővítjük a remarketing listát, több embernek mutathatunk meg hirdetéseket és tartalmat, ami növeli a brand tudatosságát és az emlékezetességét.
3. Konverziós arány
Azok a látogatók, akik már korábban érdeklődtek a termékeink vagy szolgáltatásaink iránt, magasabb konverziós aránnyal rendelkezhetnek, mint az új látogatók. A remarketing lista bővítése révén több olyan potenciális vásárlót érhetünk el, akik nagyobb valószínűséggel hajlandók vásárolni vagy további interakciókat végezni a vállalkozásunkkal.
4. Eredmény optimalizálás
A remarketing lista bővítése lehetővé teszi számunkra, hogy jobban optimalizáljuk a hirdetési kampányainkat. Az új látogatók bevonása és az érdeklődésük fenntartása révén több adatot és visszajelzést kapunk a célközönségről. Ez lehetővé teszi számunkra, hogy finomhangoljuk a hirdetéseinket és a tartalmunkat, és jobban megértsük, hogyan hatnak a felhasználókra.
Számít a terület is!
A vállalkozás profilja is nagyban befolyásolhatja a büdzsé felosztását. Ha egy kávét áruló céget nézünk, akkor feltételezhető, hogy több visszatérő vásárlóra is számíthatunk, mivel a kávé mint termék nekik napi szükséglet. Elfogy a készletük, majd újra szükségük van ránk. Ebben az esetben a remarketing a költségkeret nagyobb részét foglalhatja el, hiszen ők hozzák a forgalom jelentős részét.
Ellenben ha egy szoftvert kínálunk, akkor a megközelítés már differens. Ha valaki egyszer megvásárolja ezt a szoftvert, előfordulhat, hogy nincs oka az újbóli vásárlásra, hacsak nem promótálunk további frissítéseket vagy más kapcsolódó eszközöket. Emiatt a meglévő ügyféllista nem annyira hasznos a célzáshoz, vagyis ebben az esetben javasolt kisebb összeget tenni a remarketingre.
Ne engedd el!
Néhányan azt az érvet hangoztatták, hogy az általános célzás fejlődésével többé nem kell a költségkeretet a remarketingre fordítani. Ők abban hisznek, hogy a részletes beállítások alapján az algoritmus ugyis megoldja további időráfordítás nélkül is. Azért ez korántsem igaz, kiegészítő kampányként a háttérben nyugodtan futhat, hiszen a potenciált mindig magában hordozza.
Összefoglalva
A remarketing egy olyan online marketing technika, amely lehetővé teszi az üzleti vállalkozások számára, hogy célzott hirdetéseket és tartalmat jelenítsenek meg azoknak az embereknek, akik már korábban kapcsolatba kerültek a márkávall. A remarketing során cookie-kat vagy más követési technológiákat használunk, hogy azonosítsuk és nyomon kövessük a webhely látogatóit, majd adataik alapján célzott hirdetéseket jelenítsünk meg nekik később más online platformokon.
A remarketingre szánt pénzösszeg a vállalkozások költségvetésétől, a konkrét céloktól és a piaci feltételektől függ. Nincs egyetemesen érvényes válasz arra, hogy mennyi pénzt érdemes rászánni a teljes költségvetésből. Azt javasoljuk, hogy az online hirdetési költségvetés meghatározásakor vedd figyelembe az üzleti céljaidat, a célközönséged méretét, a hirdetések típusát és a vállalkozásod specifikus igényeit.
Forrás: 80-20 Rule: Facebook Ads Remarketing and Your Budget