A WOM egy mozaikszó. Jelentése szájról szájra terjedő marketing (word of mouth marketing). Ahhoz, hogy kialakíts egy szuper WOM stratégiát, alaposan meg kell ismerned az ügyfeleidet, az igényeiket és az érdeklődési körüket.
Ezeket az ismereteket felhasználva képes leszel meghaladni az elvárásaikat. Az ügyfelek profiljának és gondolkodásmódjuknak való megfelelés, és a szükségleteik és problémáik megoldása pozitív élményekkel jár az üzleti kapcsolatban, ami végül a jó hírek terjesztésére ösztönzi őket.
WOM előnyei
Költséghatékony értékesítési stratégia: Minden ügyfeled további embereknek ajánlhatja a termékeidet, így a szájról szájra terjedő marketing lehetőséget nyújt számodra arra, hogy folyamatosan növeld a branded.
Márkatámogatás: Azonnali eladások helyett olyan magas minőségű érdeklődőkhöz férhetsz hozzá, akik hosszú távon a lojális vásárlóiddá válhatnak. Jobb, ha olyan követőbázissal rendelkezel, amely támogatja a vállalkozásodat, minthogy felületes emberek vásároljanak tőled, akik bármikor elhagyhatnak.
Piackutatás: A szájról szájra alapú marketing egy másik előnye az értékes információkhoz való hozzáférés. Az ügyfelektől kapott visszajelzések révén megértheted az ajánlások vagy vásárlások hátterében álló tényezőket. Az ügyfeleknek lehetnek kreatív ötleteik a termékeid és szolgáltatásaid javítására.
Fontos megjegyezni, hogy ezen keresztül negatív vélemények is gyorsan terjedhetnek. Ha kritikával találkozol, próbáld pozitív helyzetté alakítani.
Egy jó példa WOM stratégiára
Kiváló módja a szájról-szájra terjesztésnek, ha a márkánk egy erős ajánlói programmal rendelkezik, amely ideális esetben jutalmazza a vásárlókat a szóbeszéd terjesztéséért. A népszerű online fájltároló szolgáltatás, a Dropbox pontosan ezt tette, amikor elindították a szolgáltatásukat, extra tárhelyet ígértek az ügyfeleknek minden barátjukért, akit meghívnak az oldalra. A tanulság ebből, hogy ne becsüld alá az ajándék termékek erejét, akkor ha a vásárlók ösztönzéséről van szó.