info tipp 2021.06.25., péntek
1 perc

Minden márka érdeke, hogy minél több embert szólítson meg és terelje őket a vásárlás irányába. Ez nem feltétlenül lesz működőképes, ha nem használják a perszonalizáció eszközét.

A perszonalizáció az ajánlat testreszabását jelenti. Gondolhatunk itt a hírlevél megszólítására - ha jól adod meg a neved, valószínűleg Téged szólítanak meg benne - , a webshopokban látható “Neked ajánljuk” mini katalógusra vagy azokra a social media hirdetésekre, amelyek beleesnek a te érdeklődési körödbe.

 

A marketing perszonalizáció stratégiájában fontos szerepet játszik a személyre szabott üzenet. Olyan kommunikációs megoldások, amelyek hatására a közönség tagjai magukénak érezhetik a közvetített tartalmat és a mögöttes értékeket. Előfordul, hogy olyan jól sikerül a személyre szabott üzenet behangolása, hogy a megcélzott felhasználó úgy érzi, mintha csak róla mintázták volna a hirdetésben megjelenő karaktert.

A perszonalizáció hátterében számos program és algoritmus állhat. A hírlevél feliratkozásnál ez viszonylag könnyen megoldható, hiszen ott Te adod meg a neved. Hirdetések esetében már ismerni kell a social media vagy a Google Ads célzási lehetőségeit.

Persze ez a személyre szabott kommunikáció is rejteget magában veszélyeket. Egyrészt nem szabad erőltetni, túl gyakori üzenetekkel vagy ajánlatokkal bombázni a hírlevél feliratkozót vagy a honlap látogatóit, másrészt gondosan kell bánni az adatkezelési tájékoztatóval. Feliratkozás vagy bármilyen regisztráció esetén részletes és pontos tájékoztatást szükséges adni a felhasználónak, hogy a megadott személyes adatokat milyen jogalappal, céllal és mennyi ideig használja az adat kezelője.