Middle of the funnel (MOFU) - az értékesítési ciklus középső szakaszában az emberek elfogadták, hogy konkrét megoldandó problémájuk van, és aktívan keresik a megoldást. Különféle lehetőségeket kutatnak, és gondosan mérlegelik mindegyik értékét. (Sokan ezt tartják a tölcsér legkritikusabb szakaszának.)
Mivel a MOFU látogatói még mindig azt keresik, hogyan oldhatnák meg problémáikat, ezért fontos, hogy ebben a fázisban ne áruljunk el túl sokat. Ehelyett add meg nekik azokat az információkat, amelyekre szükségük van a következő lépés megtételéhez, és segíts nekik megválaszolni a felmerülő kérdéseket. A MOFU szakasz arról szól, hogy felhatalmazzuk őket arra, hogy a lehető legfelkészültebben léphessenek át a döntési szakaszba.
Ez a szakasz jó alkalom lehet arra is, hogy egy e-mail címért cserébe hasznos tartalmakat küldjünk a felhasználóknak.
Mi a célod?
Amellett, hogy segíted érdeklődőidet a megfelelő döntéshozatalra rávezetni, muszáj egy kicsit saját márkád népszerűsítését is bevonnod. Ebben a ciklusban meg kell mutatnod, hogy miért járna jobban az ügyfél, ha nem mástól, hanem tőled vásárolna?
Íme néhány ötlet a MOFU-tartalomhoz:
- Blog: válaszolj egy konkrét kérdésre, amely kapcsolódik termékedhez.
- Esettanulmány: Segíts vásárlóidnak megérteni akár videón keresztül, hogy terméked milyen előnyöket nyújt.
- Webinárium: Tarts képzést egy témában és hagyj időt a kérdésekre.
Ahhoz, hogy ebben a szakaszban eredményesek legyünk, érdemes olyan kulcsszavakat használnunk mint a “legjobb” vagy “előnyök", ugyanis ezáltal az érdeklődő még közelebb kerülhet kérdése megválaszolásához.