info tipp 2021.09.03., péntek
1 perc

Egyre több influenszer Insta oldalán találkozhatunk Follower Loops nyereményjátékokkal. Mutatjuk, mit is jelent ez pontosan!

Az Instagram Follower Loops egyfajta nyereményjáték. Magyarul talán “követői hurok”-ként fordítható és az MLM rendszeréhez hasonlítható a működési elve. Lényege, hogy az influenszer fizet bizonyos összeget a nyereményjáték tulajdonosának, hogy csatlakozhasson egy csoporthoz. Amint kialakult az érdekeltségi kör, megosztják a nyereményjátékot, melyben a hirdető arra kéri a követőket, hogy a leírásban vagy az Instagram storyban megjelölt profilokat kövessék be. Az eredeti posztot a résztvevő influenszerek szintén megosztják, így még több személyhez ér el a játék híre.


Mivel a játékban való részvétel minden egyes profil követésével lesz érvényes, így az influenszerek gyakorlatilag egymás követőtáborából építik a sajátjukat. Ezáltal legálisan, valódi személyekkel növelik az oldaluk elérését és a follower számot, annak reményében, hogy így még szorosabb üzleti kapcsolatot építhetnek ki a márkákkal.

Ez a fajta népszerűség növelési technika bizonyos profilok esetében kifejezetten jó eredményeket hozhat, máshol viszont inkább visszásan sül el az üzlet, ugyanis sok esetben a játékosok az eredményhirdetés után kikövetik a profilokat. Persze nem minden  felhasználó tart ekkora “rendet”  követett személyek listáján, így valószínűleg 1-2 játék végeztével jóval magasabb követőszámot tudhat magáénak az egyébként kevésbé népszerű véleményvezér. Ekkor azonban jön a második hátulütő, az engagement rate. Egyre több márka ez alapján választ együttműködésre partnert, viszont ha Follower Loops miatt növekedik egy profil követőtábora, valószínűleg kevesebb interakcióra számíthat a friss követőktől, így az elköteleződési arány is csökken.

Fontos: Nemzetközi viszonylatban több Instagram Follower Loops típusú nyereményjátékkal találkozhatunk. Viszont, mivel a friss követők nem a  tartalmakért, csupán az értékes ajándékokért lépnek kapcsolatba az influenszerek profiljával, a nagyobb márkák és ügynökségek megítélése alapján körülbelül a követő vásárlással van egy szintén. Így érdemes alaposan átgondolni, mielőtt valaki belevág az ilyen típusú együttműködésekbe!

Forrás: Unraveling the Bizarre Web of Instagram Follower Loops