Amennyiben digitális hirdetéseket (pl.: Facebook, Instagram, Google Ads) indítasz, bizonyos mérőszámokat érdemes az egyes kampányok után áttekinteni. Ezek közé tartozik az Impression is!
Az impression - megjelenés - azt mutatja, hogy hány alkalommal találkozhatott egy user a hirdetéssel. Persze ez még nem azt jelenti, hogy meg is nézték az adott tartalmat, így a statisztikákban és riportokban egyéb KPI-okkal együtt alkalmazható csak eredményesen. Viszont egy márka, kedvezmény vagy egyéb ajánlat népszerűsítésére indított hirdetéssorozat esetében az egyik legfontosabb mérőszámnak bizonyul.
A megjelenítéseket érdemes a kattintásokkal összehasonlítani. Így megkapjuk az átkattintási arányt, ami már sokkal konkrétabb adatnak bizonyul a hirdetések elemzésekor. Ha A/B tesztet futtatsz, nézd át, melyik promotált tartalmad milyen impression rate-et produkált és mennyi látogatót eredményezett a honlapodon vagy a landing page-en.
Fontos azonban, hogy a megjelenítés akkor tud hasznos információt szolgáltatni számodra, ha jól céloztál, azaz olyan személyeknél jelenik meg a tartalom, akiket érdekelhet is az ajánlatod.
Amennyiben kifejezetten a magas megjelenítésekre szeretnél hirdetést létrehozni - pl.: minél több emberhez eljusson a márkád vagy egy új termék híre - a hirdetési modellek közül a CPM - cost per thousand impression - kampánytípust érdemes választani. Ezzel ugyanis arra “öszönözzük” a hirdetési felületeket, hogy minél többször és több felhasználónál jelenítsék meg az adott promóciót, azaz a vállalkozás ismertsége és népszerűsége nő(het).