info tipp 2021.05.28., péntek
1 perc

A Fast-moving consumer goods, azaz a gyorsan forgó fogyasztási cikkek egészen más marketingstratégia felépítését igénylik. Mutatjuk a sajátosságait!

Az FMCG marketing kifejezetten a fogyasztói csomagolt áruk, azaz napi, heti és havi rendszerességgel vásárolt árucikkek promótálását foglalja magába. Ide tartoznak a romlandó termékek (tej, zöldség, pékáru), illetve az olyan árucikkek, amelyeket rendszeresen vásárolnak a fogyasztók (üdítő, papír zsebkendő, konzerv). Mivel ezekre a termékekre alapból magas a vásárlási hajlandóság, legtöbb esetben szerepelnek az átlagos fogyasztói kosárban, így a marketing terén is meg kell különböztetni az SMCG - slow-moving consumer goods - (pl.: mobil, kozmetikumok) cikkektől. Különösen azért, mert a  gyorsan forgó fogyasztási cikkek piacán - a nagy piaci igény mellett - óriási verseny van a gyártók és forgalmazók között.

 

A legfontosabb lépések a marketingstratégia kialakításához:

  • A fogyasztók kimondatlan, fel nem ismert igényeinek feltárása
  • A vásárlók viselkedésének és szemléletének megértése
  • Korábbi felhasználói esetek és következmények analizálása
  • Ügyfélélmény megtervezése
  • Piacra lépési stratégia kiépítése

Mivel az FMCG szektorban is egyre népszerűbb az online vásárlás, a digitális marketingre is jelentős figyelmet kell fordítani. Különlegessége, hogy nagyobb kihívást jelent az előre tervezés, mint egy lassan forgó fogyasztási cikkeket forgalmazó cég esetében. Persze ez nem jelenti azt, hogy a content calendar elhagyható, de kellő spontaneitást igényel!

Az FMCG online marketing különlegességei:

  • Alkalmazkodni a folyamatosan változó piaci igényekhez
  • Online készlet aktualizálása
  • Részletes leírás és tájékoztatás az összetevőkről, lejárati dátumról
  • Szezonális kínálat és ad-hoc kedvezmények

Tartalomtípusok az FMCG szektorban:

  • honlapok, webshopok
  • blogok, aktuális hírek
  • social media posztok és sztorik
  • szórakoztató és informatív videók
  • chatbot, automatikus válaszok és GYIK

Fontos: Míg a gyorsan forgó fogyasztási cikkeknél a csomagolás és a lejárat dátumát, addig egy SMCG terméknél inkább a kiadás vagy kollekció frissítés időpontját, illetve a garancia és jótállás időtartamát érdemes hangsúlyozni!

Utolsó módosítás2024. 09. 23.