info tipp 2021.05.07., péntek
1 perc

A marketing egyik specifikált ágazata az eseménymarketing. Célja egy szervezethez, márkához vagy termékhez köthető rendezvény tervezése, szervezése és mindenekelőtt a potenciális résztvevők megszólítása.

 

 

Szakaszai:

  • Tervezés - stílus, mondanivaló, költségvetés
  • Előkészítés - csatorna kiválasztása, hirdetés, forgatókönyv készítés
  • Lebonyolítás - összhangban a főszervezővel
  • Utómunka - visszajelzések begyűjtése, értékelés

Eszközei:

  • közösségi média megjelenés
  • online és offline hirdetések
  • PR cikkek és forgatások
  • reklámtermékek terjesztése
  • együttműködések

Sokféle esemény típusról beszélhetünk, de minden esetben fontos a rendezvény megfelelő kommunikációja. Ahhoz, hogy a híre a megfelelő személyekhez jusson el, az eseménymarketing elengedhetetlen lépése a célcsoport meghatározása. Ezzel ugyanis számos tevékenységet optimalizálhatunk, többek között az időpont és program kiválasztását, a hirdetéseket és a sajtó megjelenést.

Az eseménymarketing során fontos észben tartani, hogy a rendezvények segítségével nemcsak eladunk. Nem mellékes persze az, hogy minél több jegyet értékesítsünk, nagy forgalmat bonyolítsunk le egy étteremben vagy a bemutatott termékek eladási aránya szökjön az egekbe. Ez viszont nem csaphat át egy értékesítés orientált sales-es stílusba! Az eseménymarketing elsődleges feladata a rendezvény fő üzenetének átadása a célközönségnek, valamint a kedvcsinálás és a szórakoztatás.