A marketing egyik specifikált ágazata az eseménymarketing. Célja egy szervezethez, márkához vagy termékhez köthető rendezvény tervezése, szervezése és mindenekelőtt a potenciális résztvevők megszólítása.
Szakaszai:
- Tervezés - stílus, mondanivaló, költségvetés
- Előkészítés - csatorna kiválasztása, hirdetés, forgatókönyv készítés
- Lebonyolítás - összhangban a főszervezővel
- Utómunka - visszajelzések begyűjtése, értékelés
Eszközei:
- közösségi média megjelenés
- online és offline hirdetések
- PR cikkek és forgatások
- reklámtermékek terjesztése
- együttműködések
Sokféle esemény típusról beszélhetünk, de minden esetben fontos a rendezvény megfelelő kommunikációja. Ahhoz, hogy a híre a megfelelő személyekhez jusson el, az eseménymarketing elengedhetetlen lépése a célcsoport meghatározása. Ezzel ugyanis számos tevékenységet optimalizálhatunk, többek között az időpont és program kiválasztását, a hirdetéseket és a sajtó megjelenést.
Az eseménymarketing során fontos észben tartani, hogy a rendezvények segítségével nemcsak eladunk. Nem mellékes persze az, hogy minél több jegyet értékesítsünk, nagy forgalmat bonyolítsunk le egy étteremben vagy a bemutatott termékek eladási aránya szökjön az egekbe. Ez viszont nem csaphat át egy értékesítés orientált sales-es stílusba! Az eseménymarketing elsődleges feladata a rendezvény fő üzenetének átadása a célközönségnek, valamint a kedvcsinálás és a szórakoztatás.