Az elevator pitch vagy magyarul liftbeszéd egy ötlet, termék vagy vállalat rövid bemutatása, amely a koncepciót úgy magyarázza el, hogy bárki rövid időn belül (körülbelül 30 másodperc) megtudja érteni. A lényege, hogy 3 kulcsszemponton keresztül teremtünk kapcsolatot a másikkal. Nevét az idő rövidségéről kapta, ugyanis nagyjából ennyi időt töltünk el egy liftben is.
De miért fontos?
Koncentrált figyelmünk az idő múlásával igencsak lerövidült. Folyamatosan külső ingerek, hatások kereszttüzében élünk. Napi szinten emailek, Messenger üzenetek, Insta bejelölések érkeznek a telefonunkra, miközben például egy előadást hallgattunk, vagy egy megbeszélésre készülünk. Az Elevator pitch segít, hogy tudatosan felépítsük a mondandónkat, így kikerülve a felesleges sallangokat és az értelmetlen mellébeszélést.
Az Elevator pitch felépítése három részre bontható:
- WOW – figyelemfelkeltő kezdés
Nem a nevünk, inkább a tevékenységünk összefoglalása.
- HOW
Önmagunk pozícionálása – miben vagyunk jók, sikeresek, történetünk és persze egy rövid statisztika pár fontos adat, szám
Itt a cél a figyelem megtartása a cél, annyira, hogy a hallgatóságnak érdekes legyen egy következő találkozó.
- NOW
cselekvésre felhívás, mint befejezés például egy következő találkozó egyeztetése
Ismerős a lista? Nem véletlenül, mivel gyakorlatilag minden egyes prezentáció során törekszünk ezekre a lépésekre, mégis általában tudattalanul. Ideje direkt módon is alkalmazni a fenti trükköt! Gyakorolj igazi liftekben!:)
Forrás: What is elevator pitch?