Szakértelem, Hitelesség és Megbízhatóság - mondhatjuk, hogy ezek a SEO alapjai. És egyben a Google minőségi értékelő rendszerének mérföldkövei.
A Google Minőségbiztosítási Útmutatója - Page Quality Rating Guideline - tartalmazza azokat az irányelveket, amelyeket egy honlap vizsgálatakor figyelembe vesz. Az oldal minősítés során az URL-hez társított webhely tartalmát feltárja és megfigyeli, mennyire éri el az oldal a célját. A különböző típusú oldalaknak más-más elvárásának és szabályoknak kell megfelelniük, így sokkal alaposabb vizsgálat alá esik egy egészségügyi, pénzügyi vagy élelmiszer értékesítő holnap.
Expertise - Szakértelem: A Google minden oldalon külön vizsgálja. Egy oldal akkor számít minőséginek, ha a megfelelő szakértelemmel rendelkezik az a személy, aki a feltöltött tartalmakat írta. Ebben az esetben nem a SEO tudásodat vizsgálja, hanem hogy a szakterületednek - pl.: jog - megfelelő ismeretekkel rendelkezel-e. A Google ebben az esetben nagy különbséget tesz a YMYL - Your Money or Your Life - oldalak és egy recepteket megosztó blog között.
Authoritativeness - Hitelesség: Szorosan összefügg a szakértelemmel, azonban ezen is túl mutat. Ugyanis a hitelesség megállapításához a Google azt is vizsgálja, hogy a szerző milyen hírnévvel rendelkezik vagy más holnapról megosztott és linkelt tartalom mennyire számít szakmailag megbízhatónak.
Trustworthiness - Megbízhatóság: Ez már nemcsak a tartalmat, de a webhely beállításokat is figyelembe veszi. A megbízhatóság mértéke a honlap jogerősségétől és az SSL titkosítástól is függ. Néhány esetben a “Kapcsolatok” menüpontba feltöltött elérhetőségek is befolyásolják a minősítést, hiszen hiányos elérhetőségek esetében felmerülhet a hiteltelenség gyanúja. Továbbá a megbízható külső források alkalmazásával is “Magas” besorolást kaphat a honlap.
Amennyiben pénzügyi, jogi, egészségügyi vagy egyéb YMYL kategóriába sorolható honlappal rendelkezel, mindenképpen vedd figyelembe az EAT alapelveket!