info tipp 2022.01.25., kedd
1 perc

Above The Line - azaz “vonal feletti” - marketing a hagyományos médiumokon keresztüli kommunikációt jelenti. E heti marketing szótárunkból erről tudhatsz meg több információt.

Az ATL marketing általános jellemzője, hogy széles körben használják (országos vagy regionális), nincs saját hirdető felülete, általában bérli ezeket. Ezeket a hirdetéseket vagy promóciókat legtöbbször egy márka vagy termék népszerűsítéséhez használják.  

Legfőbb kommunikációs eszköze:

  • TV
  • Rádió
  • Sajtó (napilapok, magazinok, újságok)
  • Közösségi média
  • Óriásplakátok, egyéb szabadtéri reklámeszközök / felületek
  • Mozi reklám

A vonalon felüli reklámozásnak számos előnye van, mivel célja, hogy nagyobb közönséget érjen el és növelje a márka ismertségét. Ez a marketing forma általában nagyobb vállalati szervezetek számára van fenntartva, mivel költségei sokszor elég magasak.

Főbb előnyei:

  • Márkaismertség
  • Figyelemfelkeltés
  • Elérés

Nincs más reklámforma, amely olyan hatékonyan érhet el nagy közönséget, mint az ATL-hirdetés. A hang és a kép kombinációjával, amelyet a vonal feletti reklámozásban használnak, a figyelemfelkeltő minőség olyan szintre emelkedik, amelyet más hirdetési formák nem értek el.
Gyakorlatilag lehetetlen egy nagyon jól ismert márkát felépíteni a reklámkampány e formája nélkül.