Above The Line - azaz “vonal feletti” - marketing a hagyományos médiumokon keresztüli kommunikációt jelenti. E heti marketing szótárunkból erről tudhatsz meg több információt.
Az ATL marketing általános jellemzője, hogy széles körben használják (országos vagy regionális), nincs saját hirdető felülete, általában bérli ezeket. Ezeket a hirdetéseket vagy promóciókat legtöbbször egy márka vagy termék népszerűsítéséhez használják.
Legfőbb kommunikációs eszköze:
- TV
- Rádió
- Sajtó (napilapok, magazinok, újságok)
- Közösségi média
- Óriásplakátok, egyéb szabadtéri reklámeszközök / felületek
- Mozi reklám
A vonalon felüli reklámozásnak számos előnye van, mivel célja, hogy nagyobb közönséget érjen el és növelje a márka ismertségét. Ez a marketing forma általában nagyobb vállalati szervezetek számára van fenntartva, mivel költségei sokszor elég magasak.
Főbb előnyei:
- Márkaismertség
- Figyelemfelkeltés
- Elérés
Nincs más reklámforma, amely olyan hatékonyan érhet el nagy közönséget, mint az ATL-hirdetés. A hang és a kép kombinációjával, amelyet a vonal feletti reklámozásban használnak, a figyelemfelkeltő minőség olyan szintre emelkedik, amelyet más hirdetési formák nem értek el.
Gyakorlatilag lehetetlen egy nagyon jól ismert márkát felépíteni a reklámkampány e formája nélkül.