info tipp 2022.09.22., csütörtök
5 perc

Az ambient reklám lényege, hogy olyan szokatlan helyeken és tárgyakon helyezzünk el hirdetéseket, ahol az emberek többsége nem számítana rá.

Az ambient reklám azért alakult ki fogalomként, mert tartós hatással van a fogyasztók tudatára. Ez a hirdetéstípus a kreativitásról szól és arról, hogy a hirdető milyen hatékonyan tudja kommunikálni az üzenetét. Az ambient reklámot alkalmazhatjuk más hagyományos hirdetéstípusokkal együtt, vagy önálló kommunikációs formaként is.

Miben rejlik a sikere?

Az ambient reklám azért fejti ki remekül a hatását, mert kreatívan van elhelyezve, van benne egy “wow-faktor” és közvetlen hatást gyakorol a fogyasztókra.

Az ambient reklámozás előnyei

  • Felhívja a figyelmet: Modern világunkban, ahol hihetetlen mennyiségű reklám van, nagyon nehéz kitűnni a sorból. Éppen ezért, a cégeknek valami egészen újjal és eredetivel kell előállniuk, hogy fel tudják kelteni a fogyasztók figyelmét.
  • Híre mehet: Ha egy reklám érzelmileg megérinti az embereket, jellegzetes jellemzői és gyakorlati értéke van, akkor könnyen terjedhet. Ha pedig ötletes, vizuálisan is jól mutat, vagy pedig meghökkentő, akkor több mint valószínű, hogy az emberek posztolni fognak róla.
  • Alacsony költségű: Az ambient hirdetések lényege, hogy nem szokványos promóciós módszerek alkalmazásával kerülj kapcsolatba közönségeddel. Ez azt jelentheti, hogy nem fog sokba kerülni egy ilyen hirdetés beépítése a marketingstratégiádba - csak kell egy jó ötlet.
  • Nem tolakodó: Az egyik fő előnye, hogy egyértelműen közvetítik a márka üzenetét és nem lépnek be az ügyfelek személyes terébe.
  • Szélesebb közönséget ér el: Az ilyen hirdetések megjelenítésére általában olyan központi helyeket és forgalmas utcákat választanak, ahol rengeteg ember fordul meg, hiszen minél többen látnak egy reklámot, annál több a potenciális ügyfél is.
  • Emlékezetes: Az ambient reklámok lehetővé teszik, hogy az emberek teljesen új oldalról láthassák a márkát. Az ilyen kampányok erős érzelmeket válthatnak ki azáltal, hogy kísérleti promóciós technikákat alkalmaznak.

Pár képben bemutatjuk, hogy miről is van szó igazán:

Neked melyik megoldás tetszik a legjobban? Írd meg kommentben!