Korábbi blogunkban már említettük a Google által használt “Your Money Your Life” meghatározást. Most erről lesz szó bővebben.
A “YMYL” oldalak közé azokat a honlapokat soroljuk, amelyek a Google véleménye szerint befolyásolhatják „a felhasználók jövőbeli boldogságát, egészségét, pénzügyi stabilitását vagy biztonságát”. Többek között az e-kereskedelmi webhelyek, az orvosi webhelyek és a híroldalak tartoznak ebbe a kategóriába és emiatt magasabb „Oldalminőségi” szabványnak vannak kitéve.
Fontos, hogy a Google nem ad tájékoztatást a YMYL besorolásról, illetve általában nem az egész honlapra érvényes a kiemelt minőségbiztosítási ellenőrzés. Amennyiben egy gyógyászati eszközöket forgalmazó webshopot üzemeltetsz, a termékeid leírásai előbb kerülek bele ebbe a kategóriába, mint a vélemények vagy a galéria menüpont. Így ezeknél a tartalmaknál kiemelten fontos az EAT alapelvek betartása!
Az EAT irányelvek mellett más szempontok betartásával is növelheted a YMYL oldalaid és tartalmaid értékét. Ezeket a Google is figyelembe veszi a rangsorolásnál:
- Kiváló minőség: 1000 szót meghaladó, nyelvtani és helyesírási hibáktól mentes tartalom, mely alaposan lefedi a témát
- Pozitív vélemények: a Google hátrasorolással büntetheti azt az oldalt, amiről vegyes véleményeket talál
- Külsős források, linkek és GYIK: Minél több, megbízható forrásból származó információt tartalmaz az oldal, annál értékesebbnek értékeli a Google
- Felhasználóbarát honlap: Gyors betöltés és könnyű navigáció esetén a keresőmotor szerint a webhely megfelelő felhasználói élményt nyújt a látogatóknak
- Kapcsolat menüpont: Amennyiben elérhetőségeket, nyitvatartást, ügyfélszolgálati információkat tartalmaz a honlap, sokkal megbízhatóbb besorolást kap
- Naprakész információk: Különösen fontos ez a tech iparágban, hiszen a gyors változásokra folyamatosan reagálni kell, hogy továbbra is a Google által javasolt tartalmak között maradhasson az oldal
Természeten ezeket a szempontokat bármely szektorban tevékenykedő cégnek érdemes figyelembe vennie. Ezzel ugyanis jelentős minőségi javulást érhetünk el a honlapon, ami egyrészt a vállalkozás megítélésén, másrészt az online marketing eredményein javíthat.