E heti marketingszótár bejegyzésünkből a honlapkészítés egy fontos elemével, a webergonomia fogalmával ismerkedhetsz meg.
Az ergonómia kifejezés mindenki számára ismerősen csenghet, azonban a webes változata már jóval kevesebbek szóhasználatában van jelen. A webergonomia egyszerűen megfogalmazva a felhasználói kényelem. Célja a használhatósági tényezők és a látogatók viselkedésének figyelembevételével egy olyan átlátható, könnyen kezelhető, vonzó honlap kialakítása, ami a felhasználók igényeinek a lehető legnagyobb mértékben megfelel.
Mitől lesz egy weboldal ergonomikus?
- Responsive design
- Kereshető oldal - search és CTR+F billentyűkombinációval egyaránt
- Érthető és logikus navigáció
- Aktualizált információk
- Márka arculatához illeszkedő design
- Egyértelmű vizuális hierarchia
- Olvasható, jól szerkesztett tartalmak
Az ergonomikus honlap jóval több, mint egy designos oldal! Fő feladata, hogy funkcionálisan feleljen meg a célközönségnek és a kitűzött konverzióknak. Ha egy webshopról beszélünk, ne kelljen oldalakat lapozni a rendelés leadására, valamint a már korábban kiválasztott termék miatt a terméklistát se kelljen átnézni, mielőtt betesszük a kosarunkba.
Tipp: Az oldal publikálása előtt érdemes felhasználói szemmel átnézni és tesztelni minden egyes elemét, funkcióját. Ha egy menüpont nem egyértelmű, számokban mérhető kárt okozhat a jövőben!