Marketingszótár bejegyzésünkből most a keresőoptimalizálással és linképítéssel kapcsolatos TrustRank fogalmával ismerkedhetsz meg.
A TrustRank, azaz Bizalmi index több tényezőből tevődik össze. A mutatószám pontosan nem definiálható. A Google keresőmotorja az egyes honlapok megbízhatóságát, valódiságát ellenőrzi. A legfontosabb vizsgálati szempont, hogy nem minősül-e egy honlap spamnek, azaz a digitális szemét szűrését szolgálja. Fontos szerepet játszik abban, hogy a honlap minél előkelőbb keresési találatként jelenjen meg a felhasználóknál, ami egyértelműen növeli a honlapra érkező látogatók számát.
Habár közvetlen módon nincs ráhatásunk, hogy mennyire találja a keresőmotor megbízhatónak az oldalunk, néhány technikával közvetett módon befolyásolhatjuk azt!
Többek között:
- Állandó látogatottság fenntartása
- Releváns és aktualizált tartalmak
- Releváns hivatkozott webhelyek
- Hitelesített domainekről érkező linkelés
Fontos: A TrustRank értéket a Google nem publikálja, azonban arra könnyen fény derül, ha a honlapunk “büntetett” lesz, hiszen ekkor a keresőmotor algoritmusa a találatok között jócskán hátrébb sorolja azt. Érdemes tehát bizonyos időközönként inkognitó nézetben ellenőrizni, hogy történt-e változás a rangsorolásban!